Toon posts:

Wireless LAN werkt niet op de laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik zit hier met een probleempje. Ik probeer een computer toe te voegen aan het draadloos netwerk, maar al wat ik doe, het blijft niet werken. We hebben hier een Belkin 54G wireless router staan, volledig geconfigureerd met een PC in de buurt, met een Sweex Wireless 802.11b kaartje erin (vanaf deze computer ben ik nu dit bericht aan het typen, dus dat werkt wel).

We hebben van de router de fabrieksinstellingen teruggezet en zo'n beetje alle opties geprobeerd die in ons opkwamen, maar de laptop (deze heeft een Target 24202 802.11b kaartje erin zitten) geeft nul op het rekest.

Wanneer ik de SSID invoer (standaard belkin54g), verschijnt deze op de laptop bij voorkeursnetwerken (Windows XP dus) in eerste instantie wel, maar met een rood kruisje erdoorheen wat zegt dat ie niet beschikbaar is. Na vervolgens het lijstje te vernieuwen, komt er een blauw bolletje wat zegt dat ie wel beschikbaar is. Maar hij verschijnt dus niet bij Beschikbare netwerken (terwijl in de router staat ingesteld dat het SSID gewoon gebroadcast wordt).

Veel sterkte met dit verhaal en ik hoop dat iemand me kan helpen, want dit is een beetje vermoeiend.

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-05 12:15

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

wat voor kaartje heb je in de laptop? of heb je soms een acer of andere laptop met ingebouwde wireless kaart? Heb je de configuratiesoftware van de kaart geinstalleerd of juist niet? (liever niet doen overigens, de meeste config software werkt niet beter en meestal slechts slechter dan de bij winxp ingebouwde mogelijkheden)

[ Voor 51% gewijzigd door hufkes op 17-07-2004 18:23 ]

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

Verwijderd

Topicstarter
De laptop heeft een Target 24202 802.11b kaartje erin zitten.
De pc zelf heeft een Sweex LC700010 802.11b kaartje erin zitten.

Verwijderd

Topicstarter
hufkes schreef op 17 juli 2004 @ 18:22:
Heb je de configuratiesoftware van de kaart geinstalleerd of juist niet? (liever niet doen overigens, de meeste config software werkt niet beter en meestal slechts slechter dan de bij winxp ingebouwde mogelijkheden)
Ik heb beide geprobeerd, zonder succes 8)7

• hufkes

hufkes

flikker alles van de kaart en het netwerk eraf, zoek in de handleiding van je laptop of er niet toevallig een aan/uit knopje van je wireless kaart zit of dat je dat in de bios kan aan en uitzetten. Of is het geen ingebouwd wifi kaartje?

Als je opnieuw alle drivers hebt geinstalleerd krijg je gewoon rechts onderin beeld een icoontje van twee computertjes te zien met een "ballon" dat er een of meer draadloze netwerkverbindingen zijn. Daarop klikken en je moet je belkin zien staan, even aanvinken dat hij ook zonder beveiliging mag connecten en werken maar :)

---

• j86
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-08-2024

j86

Probeer ook eens de drivers van het Sweex-kaartje te updaten op hun site, want ik had ergens anders hetzelfde probleem gelezen en die hadden het opgelost op die manier!
Heel veel succes verder!

• hufkes

hufkes

Jostheking schreef op 17 juli 2004 @ 18:39:
Probeer ook eens de drivers van het Sweex-kaartje te updaten op hun site, want ik had ergens anders hetzelfde probleem gelezen en die hadden het opgelost op die manier!
Heel veel succes verder!
erm, de pc met het sweex-kaartje doet het perfect zegt hij toch 7(8)7

---

Verwijderd

Topicstarter
Jostheking schreef op 17 juli 2004 @ 18:39:
Heel veel succes verder!
Nu ook geprobeerd, geen resultaat... (8>

Verwijderd

Topicstarter
Hmm weet niet precies WAT we gedaan hebben maar we hebben in het apparaatbeheer lopen kl**ten (SSID van ANY naar belkin54g gezet, channel naar 13 en toen ingesteld dat Windows XP het kaartje NIET mag uitschakelen, wat in het tabje Energiebeheer zit).

In ieder geval, het werkt! Bedankt voor de tips, ook al was het niet de oplossing voor het probleem :-)

Wooohoooo!

• hufkes

hufkes

aha, nu pak gauw je regenjas uit de kast en ga lekker in de tuin zitten internetten dan :P

---

Verwijderd

Topicstarter
hufkes schreef op 17 juli 2004 @ 18:58:
aha, nu pak gauw je regenjas uit de kast en ga lekker in de tuin zitten internetten dan :P
Hahahaha, ja dat is een goed plan :-p, zouden er ook regenjassen voor laptops bestaan?
Pagina: 1