Toon posts:

afstandsbediening computer??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Jongens, probleempje hier

18 meter verderop kan ik via tv divx'jes kijken EN via m'n dvdspeler geluid van pc afspelen.
ik moet echter steeds die 18 meter lopen om een ander mp3tje of film aan te zetten.

iemand een idee hoe ik met bijv. afstandsbediening mp3 op het volgende nummer kan zetten?

ik zat ook te denken aan een extreem lange muisdraad(kan ik gewoon onder het huis door trekken), ik kan immers m'n muis op de tv zien als ik die beweeg! hoe lang kan een muisdraad zijn, en kan die simultaan werken met m'n huidige muis?

graag reactie!

tnx!

• 0943
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-07 10:25
http://www.marmitek.nl/nl...p?subgroep=42&product=238
zoiets misschien een idee.

Ik heb hem zelf ook alleen of hij de 18 m haalt weet ik niet zeker.

Hij kost 37,50 en ik heb hem bij http://www.csdelft.nl gehaald.

• Industrial_Life
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-05 18:55
Ik heb het als volgt opgelost:

-LiveDrive voor Audgy erin geknald, makkelijk vanuit bed maar beperkt bereik (zoals met elke AB)
-Logitech DiNovo MediaPad Bleutooth makkelijk als ik het hele huis aan het dweilen en alleen nog toegang heb tot me keuken en er een klote nummer speelt.... Bereik 8m+

-

Verwijderd

Topicstarter
sorry, ik ben vergeten te vermelden dat ik een s-video kabel en een audiokabel onder de grond heb liggen(18 meter lang). Zo'n afstandsbediening werkt alleen met een draadloze pc to tv device als ik het goed heb.

dus een ander alternatief?

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Ehm, soldeer een IR-ontvanger in elkaar :

[rml][ EL] Infrarood-ontvanger zelf maken[/rml]

en koop een IR-repeater...

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:08

Piggen

Lekker bakkie

IR zal niet werken over 18 meter afstand.
Ik weet niet hoever radiogolven reiken.

• NightCruiser
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
ati remote wonder 1 of 2

Verwijderd

Topicstarter
het gaat dus om 18 meter... die afstandsbedieningen trekken dat niet...

is een extreem lange muisdraad een optie? en is dit te koop?

en.. werkt dit tegelijk met een 2e muis?

Verwijderd

De ATI remote wonder kan zeker 10M (als er niet teveel muren tussen zitten zeker. En aangezien het met USB werkt is het makkelijk om een een verlengkabeltje tussen te steken.

Voor de prijs moet je het niet laten. En de functionaliteit is formidabel. Plug in voor winamp een een voor BSplayer, en ik kom de hele avond niet uit mijn zetel (tenzij uit dorst of de gevolgen daarvan :))

Edit, werkt ook perfect als 2de muis. Je kan zelfs met 2 tegelijk werken, maar dan wordt het écht moeilijk

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2004 18:26 ]

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
dit bedoelde ik dus:

Afbeeldingslocatie: http://www.smarthome.com/images/7654sbig.jpg

Je hebt ze vast ook die alleen maar IR-signalen doorsturen, maar deze kan ook audio en video signalen.
De ene kant heeft een IR-zender en de andere kant een IR=ontvanger. Hij ontvangt jouw IR-signaal,en stuurt het door (draadloos via 2,4 Ghz radio) naar de andere,die je naast je zelfgebouwde IR-ontvanger zet. Die genereert dan weer een IR-signaal.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

• BertusG
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ik heb zo'n afstandbediening die bij zo'n medion computer van de aldi zit en het bereik is echt heeeeeeeeel ver. Kan door heel het huis (aardig groot ook nog) m'n computer aansturen.
Pagina: 1