• iNickx
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-06-2025
Heren,

Na zoeken en kiezen enz heb ik gekozen voor de Kodak DX6490 ik denk dat het voor mij een best leuke camera is. Echter ik heb een paar vragen, als ik inzoom ook al doe ik het maar 2x dan wil het wel eens zo zijn dat de camera zich niet scherp stelt of dat k bijzonder lang moet wachten wil ik wat scherp krijgen. Tevens krijg ik ook de software niet geinstalleerd :( hebben jullie gebruikers van de Kodak nog bepaalde tips or tricks, waar ik met deze cam op moet letten.

Bedankt voor alle info

ik weet ook niet waar ik kan zien hoeveel batt ik nog over heb, zie dit ook niet in de manual terug

[ Voor 11% gewijzigd door iNickx op 17-07-2004 17:46 ]

You can't control the wind, but you can adjust your sails.

Verwijderd

Ik heb deze cam ook, en bij mij doet het niet lang voor hij scherp steld, zowel in tele als macro stand.

Heb veel gelezen over de camera en sommigen hadden hier ook last van, na het inruilen bij de winkel voor een ander was dit probleem echter verholpen.

Over de software.. ja ik gebruik het niet eens. Hij ziet de camera toch als extra schijf.

Hoelang duurt het gemiddeld bij jou voor dat ie scherp heeft gesteld ?

Tips camera:

- Schiet alle foto's gerust op de hoogste kwaliteit, de camera heeft een relatief agressieve Jpeg compressie, foto's zijn dan meestal tussen de 700kb en de 1,7 MB afhankelijk van het detail in de foto..

- Je kunt niet zien hoe vol de batterij is maar de cam geeft wel aan wanneer deze bijna leeg is.. (batterij gaat erg lang mee).
Als je een nokia gsm met een 3,6 / 3,7V batterij hebt zoals in mijn geval de 6610 past deze ook in de camera, erg handig als je batterij leeg is.

- Zet bij het filmen de auto focus uit! want anders hoor je de camera focussen bij het afspelen van de filmpjes.

- Auto stand werkt gewoon goed bij voldoende licht, het is lastig om met manuele stand dan betere foto's te schieten..

- Voor de rest zou ik eens zeggen lees de manual door daar staat genoeg info in..

Ik heb hem nu 2 maand en ben er zeer tevreden over, vooral de 10 x zoom is lekker. (ohja digitale zoom zou ik gewoon uit zetten)

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2004 19:14 . Reden: toevoeging ]

Verwijderd

hmm ik heb de voorloper ervan... maar echt nog nooit problemen met de software gehad
en die autostanden zijn inderdaad erg fijntjes
weer hoop mooie foto's gemaakt het weekend
en dankzij een van die opzetlensen van de kodak ook redelijke concertfoto's gebakken als het goed is
ondanks dat er zegmaar zo'n 5000 man tussen mij en podium was
alleen ben ik de software vergeten in mn tas te stoppen.. en geen cardreader hier :'(

Verwijderd

Ik heb zaterdag een Kodak DX6490 gekocht.

Dit was m'n allereerste foto:
Afbeeldingslocatie: http://photos2.flickr.com/1967723_f551705d64_m.jpg