[Zoekt] weinig geheugenvretende/ gebruikersvriendelijke AV

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-11 18:28
Ik wil op de PC van mijn vader een AV gaan installeren; maar hij moet voldoen aan een aantal eisen. Het is een PIII450 met 128MB, draaiend op WinXP; en hij klaagt nu al soms dat dingen langzaam gaan.

Dus ik zoek een scanner die weinig resources vreet; dus iig geen NAV. Aangezien mijn vader het gaat gebruiken moet het ook nog eens gebruikersvriendelijk zijn. Want hij is ongeveer de noob der nooben.

Misschien overbodig om te vermelden (aangezien iedereen het wel prefereert); maar het moet bovenal een kwalitatief goede scanner zijn. Die grondig zoekt en ook echt dingen vind als ze er zijn.

• lordgandalf
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-12 20:09
als je wat rond heb gezocht hier op tweakers blijkt dat kaspersky heel goed is alleen die vreet ook wel wat resources mischien is avg wel iets voor die pc.
Die installeer ik meestal als ik een av nodig heb die klein snel en niet te veel van een pc moet vragen en hij is nog gratis ook dus dat is ook mee genomen.

[ Voor 35% gewijzigd door lordgandalf op 17-07-2004 17:17 ]

Steam: Profile / Socialclub: Profile / Uplay: minedwarf / Origin: lordgandalf3

Verwijderd

http://housecall.trendmicro.com/housecall/start_corp.asp

licht omdat het geen programma opzich is, maar een online scan

en gebruikersvriendelijk aangezien je eigenlijk alleen op scan hoeft te klikken en de schijven te selecteren.

• nimm2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-11 03:30

nimm2

.

ik gebruik anti-vir

door c't getest als een goede scanner met veel updates

helemaal gratis voor persoonlijk gebruik

www.free-av.com

• BoGhi
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-09 10:42
AVG is denk ik het beste alternatief voor je (vader). Je kunt echter niet verwachten dat je voor een dubbeltje op de eerste rang komt (is namelijk ook nog gratis), maar in ieder geval is ie licht belastend voor het systeem.

Programmers don't die. They GOSUB without RETURN

Verwijderd

BitDefender free edition, werk erg goed en vreet weinig resources. Vanmiddag nog op een p2 233 geinstalleerd met 128 mb. Bijna niet vertraagd.

Bovendien wordt BitDefender regelmatig als goede scanner getest, o.a. door de C'T.

(PS: gewoon www.bitdefender.com)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2004 00:59 ]

Verwijderd

BD free edition scant niet in realtime..
Die kan dus alleen on-demand files scannen, niet echt iets waar je een leek mee wil opzadelen imo.

Maar net zoals een soortgelijk topic van laatst gaat ook dit topic dicht.
Er zijn meerdere draadjes hierover te vinden, om over [rml][ Virusscanners] discussietopic[/rml] al niet te beginnen.
Lijkt me het handigste om daar eens te beginnen. :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.