Toon posts:

[NT4] Clone start niet op via de nieuwe hd met NT4 Server*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Met Ghost heb ik een gehele schijf gecloned naar een nieuwe (grotere) hardeschijf. Achteraf bleek dat de eerste partitie een partitie was die een mirror heeft. Echter door een fout is de oude hd niet meer leesbaar en heb ik alleen de gecloonde schijf nog. Echter bij het opstarten van NT4 Server reboot ie bij het blauwe scherm op een gegeven moment. De melding die er komt te staan is niet zo snel te lezen. Die verdwijnt weer snel. Vermoedelijk komt het doordat ie de mirror mist. Iemand een idee hoe ik dit toch weer werkend krijg?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Zonder foutmelding wordt het natuurlijk erg moeilijk :)
Heb je al eens geprobeerd met een Knoppix CD of een BartPE CD om te zien ofdat je bestandssysteem uberhaupt leesbaar is? :)

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op 17 juli 2004 @ 16:29:
Zonder foutmelding wordt het natuurlijk erg moeilijk :)
Heb je al eens geprobeerd met een Knoppix CD of een BartPE CD om te zien ofdat je bestandssysteem uberhaupt leesbaar is? :)
Bestandsysteem lijkt wel leesbaar, anders zou hij toch helemaal niet opstarten of zie ik dat verkeerd? De programma's die je noemt ken ik niet eerlijk gezegd. Is het freeware of iets dergelijks en hoe kom ik daar dan aan?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Je systeem start ook niet volledig op als ik het goed begrijp - voor die 2 programmatjes moet je gewoon even googlen :)

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op 17 juli 2004 @ 16:33:
Je systeem start ook niet volledig op als ik het goed begrijp - voor die 2 programmatjes moet je gewoon even googlen :)
ga ik nu ff googelen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 17 juli 2004 @ 16:34:
[...]

ga ik nu ff googelen ;)
ff probleem.. heb windows nog zonder service pack 1.. :( Bart wil nie werkuh.

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-05 17:38
Hoe groot is je systempartitie? >4GB geeft problemen met booten op een NT4 bak..

Pvouput live

Verwijderd

heb je je bootpartitie groter gemaakt dan 4 GB ?
Nt4 wil daar moeilijk over doen..

edit:

spuit 11 :P

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2004 16:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 17 juli 2004 @ 16:43:
heb je je bootpartitie groter gemaakt dan 4 GB ?
Nt4 wil daar moeilijk over doen..

edit:
spuit 11 :P
Bootpartitie is 4GB, dat was in de oude situatie ook zo.. Daarnaast was er nog een partitie.. en de eerste partitie had een mirror ben ik achtergekomen. Echter die mirror heb ik niet meer waardoor ik vermoet dat Windows dus niet meer opstart.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 17 juli 2004 @ 16:46:
[...]

Bootpartitie is 4GB, dat was in de oude situatie ook zo.. Daarnaast was er nog een partitie.. en de eerste partitie had een mirror ben ik achtergekomen. Echter die mirror heb ik niet meer waardoor ik vermoet dat Windows dus niet meer opstart.
Daarnaast is het software mirror van NT4 Server gebruikt voor die mirror.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
hoe groot is die nieuwe disk eigenlijk? (fysiek dan he, niet de partitie)

[ Voor 76% gewijzigd door Zwelgje op 18-07-2004 09:37 ]

A wise man's life is based around fuck you

Pagina: 1