Canon Smartbase mp360 scant niet

Pagina: 1
Acties:

• Menghu
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08-12-2025
Okee, erhmz sorry ik ben toch tegen alle adviezen in gegaan en heb een alles in 1 Canon printer/scanner,kopieer machine gekocht. Ik zit nu op kamers en had gewoon niet de ruimte/geld voor aparte apparaten

De eerste paar dagen deed hij het prima maar sinds een week doet de scanner het niet meer. (printer en kopieerapparaat doen het alle 2 nog prima)
Ik zit op windows xp pro en heb hiervoor eigenlijk nog nooit problemen met Canon gehad. (had thuis een 560 printer staan en die deed het prima)

Als hij scant blijft hij op 0% haken terwijl de scan lamp nog gewoon geen en weer gaat (zoals het hoort) zo nu en dan blijft hij op 8% of 20% haken. Heropstarten van de computer, stroom er voor een tijdje af, herinstaleren van drivers en nieuwe van de Canon website halen werkte niet.
Nu dacht ik zelf het zal de USB kabel wel zijn. (aangezien printen en kopieeren kan, alleen wanneer de machine iets terug wil sturen naar de computer gaat het mis) Ik heb dus een USB kabel van een huisgenoot geleent maar ook daar werkt hij niet mee, ik heb ook een nieuwe bij Vobis aangeschaft maar die werkt ook niet. (heb ook andere usb poorten gebruikt)

Dus nu de brandende vraag, heeft iemand een idee wat voor lulligs het kan zijn? Ik ben bijna zeker dat het niet aan het apparaat ligt maar iets op de computer is... maar ja wat?

alvast bedankt,

*hoopt dat het in het goede forum staat*

• Menghu
hier ben ik bij vergeten toe te voegen dat zwart/wit pagina's scannen geen problemen geeft, het zit alleen in het scanner van kleur pagina's.

• bratos
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-12-2025

bratos

Meh.

je moet ook even vertellen welk besturingssysteem je gebruikt.
ik heb al vaak gezien dat een MP360 of 370 niet lekker installeert als je bv. XP op een NTFS partitie draait.
staat ook in de readme als je nieuwe drivers downloadt en op de cd geloof ik.
Dan kan de twain driver niet goed laden.

Maar dan zou die canon vanaf t begin al rottig doen.

eerst kijken dan zeiken

• Menghu
Windows xp pro, dat had ik toch gezegd?

Maar geen NTFS partities hier, ik heb FAT32.

• bratos
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-12-2025

bratos

Meh.

misschien staat er iets in de logboeken van XP met betrekking tot een of andere storing?
(start run eventvwr.msc)

eerst kijken dan zeiken

• Menghu
Nee, ik kan niks in de logboeken vinden wat er iets mee te maken zou kunnen hebben. Ik ga maandagochtend met de helpdesk van Canon bellen maar ik hou mijn hart eigenlijk vast, helpdesks kennende.

Het is raar dat hij zwart/wit scans zonder problemen kan maken (dpi hoogte maakt niet uit) maar dat kleurenscans zelfs op de laagste dpi niet lukken. Het kan toch niet aan de scanner liggen want anders zou hij kleuren fotokopieen niet moeten kunnen maken. Alles zegt USB kabel maar dat kan het ook niet zijn.

en dan had ik nog speciaal een Canon aangeschaft ipv een HP omdat ik nooit slechte ervaringen met Canon heb gehad....

• Menghu
heeft niemand verder een idee?

De helpdesk wist ook niks en die zullen morgen terugbellen maar ik hou m'n hart nog steeds vast...

• Menghu
nou de helpdesk heeft teruggebeld en Hosanna(!) wat heeft Canon een experts rondlopen.

"Nee, meneer sorry. Hij moet het echt gewoon doen. Weet u zeker dat de virusscanners en/of firewalls uitstonden toen u instaleerde?"

Moedeloos word ik ervan, net weer heel dat ding gedeinstaleerd en wonder boven wonder de eerste kleuren scan werkt, maar de op een volgende blijven allemaal weer haken op 0%.

Ik ben toch zeker niet de enige met dit probleem :?

update: voor de 2de maal contact met helpdesk gehad en ze zijn er van overtuigd dat het niet aan de scanner ligt maar aan windows. Lekker dan, alsof de windows helpdesk beter is dan die van canon. Ik denk dat ik hem maar terug naar de winkel breng en als zij hem niet aan de praat krijgen wordt het gewoon een hp

[ Voor 27% gewijzigd door Menghu op 21-07-2004 18:35 ]

Pagina: 1