Problemen ABIT NF7 mobo

Pagina: 1
Acties:

• C00P
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-05 12:10
Ik heb er een mobile 2500+ in steken, maar de multiplyer lijkt gelocked op 11, terwijl ik paar dagen geleden nog gerust tot 13 en hoger kon gaan.
In bios kan ik die wel op 13 zetten maar bij opstarten houdt hij vast aan 11.

ook heb ik alle drivers geinstalleerd en toch heb ik blijkbaar geen USB 2.0 suport.
(ik heb service pack geinstalleerd)

Biosupdate is alleen mogelijk via diskette drive ? (ik heb er geen meer steken in mijn PC)

Kan iemand me helpen ?

AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

C00P schreef op 17 juli 2004 @ 16:08:
Ik heb er een mobile 2500+ in steken, maar de multiplyer lijkt gelocked op 11, terwijl ik paar dagen geleden nog gerust tot 13 en hoger kon gaan.
In bios kan ik die wel op 13 zetten maar bij opstarten houdt hij vast aan 11.
Heb je al gekeken of je mobile gelocked is? Tegenwoordig zijn ze gelocked geloof ik... Voor meer info check:
[rml][ OC] Barton mobile overclock resultaten - Deel 3[/rml]
ook heb ik alle drivers geinstalleerd en toch heb ik blijkbaar geen USB 2.0 suport.
(ik heb service pack geinstalleerd)
Als het goed is, zie je bij apparaat beheer dan bij USB-controller een uitroepteken staan... Doe daar rechtermuisknop op... En ga op zoek naar (nieuwe(re)) stuurprogramma's... Als het goed is vind hij dan de drivers en zal het werken...
Biosupdate is alleen mogelijk via diskette drive ? (ik heb er geen meer steken in mijn PC)

Kan iemand me helpen ?
Klikker de klik ;)
Directe download Abit Flash Menu

Kan je flashen vanuit Windows... Is wel minder stabiel, maar ik heb er tot op heden alleen maar positieve ervaringen mee :)

[ Voor 24% gewijzigd door CH4OS op 17-07-2004 16:59 ]

• C00P
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-05 12:10
bedankt. _/-\o_
Ik heb er nog oude 333 MHz rams in steken(worden binnenkort vervangen door Corsair).

CPU wordt niet herkend door BIOS, ik ben nu programma aan het downloaden wat jij me gaf, zijn trage servers :r voor nieuwe bios te proberen.

Standaart zou een mobile XP op 133x14.0=1866MHz moeten lopen, maar ik krijg hem niet meer hoger dan 11x185

Waardoor ik maximum zo een overclock kan krijgen van 2035MHz, toen ik mijn Muliplyer wel kon bewegen haalde ik stabiel iets van een 2400 MHz luchtgekoeld, wat niet slecht is denk ik, als die Corsairs erin steken (wil dure kopen die ik ook nog kan gebruiken in mijn 939 AMD systeem over een jaar ofzo) zal ik nog wel hoger geraken, en dit aan goede temps !

Verder heb ik mijn USB drivers geupdate, op de manier zoals jij me vertelde, het was gelukt en ik rebootte.
Ik haal nu met externe USB HD (is zo een bracket wat je voeding geeft, USB kabel eraan, en dan een PCI interne HD erin) en ik haal een snelheid van 2.3 MB/sec als ik een file kopieer. (7200 toeren schijf met 8mb cache, 200 gig)
Mag ik hier mee content zijn, of gaat dat normaal sneller ? ik heb de usb drivers goed geinstalleerd en krijg ook geen waarschuwing meer als ik HD opstart met de melding dat ik een snelle USB HD aansluit op een trage USB poort.
Vind het toch wel traag |:(

AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600