foutmelding halverwege xp instalatie

Pagina: 1
Acties:
  • 54 views sinds 30-01-2008

• TCR
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-05 10:07

TCR

pfffffffff

Topicstarter
Ik ben nu xp home opnieuw aan het instaleren en nu krijg ik opeens halverwege de instalatie een foutmelding "kan entrypoint van procedure GetIUMS niet vinden in DLL-bestand msdort.DLL" en hij wil niet verder gaan als ik op ok druk. Zit er soms een kras op mijn cd ofzo?

en verder heeft mijn back-up comp (ik zit nu op mijn vaders zaak) binnen 1 minuut een virus opgelopen op i-net. hij geeft telkens als IE opstart na een tijdje de melding de computer wordt binnen 60 seconden afgesloten. Ik heb wel eens van iemand anders van dit laatste probleem meer gehoord. Je moest dan op de een of andere manier een poort uitzetten. Weet iemand hoe dit moet?

Verwijderd

Wat dacht je van Patchen een virusscanner installeren?! En ik denk dat jij het beste kan zien of er een kras op je cd zit!

• lordgandalf
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
haal die virus bak eens van inet af en download de blaster patch en de sasser patch en de bij behorende cleaners op een andere pc even op cd stoken en dan cleanen en patchen die bak.
iedere icter van tegenwoordig weet dat je sinds het blaster virus je windows bak niet op inet kan/mag zetten omdat ie dan grote kans maakt geinfecteerd te raken met blaster of sasser of soort gelijke virussen .

En over je xp installatie leen een andere cd van iemand en probeer het daarmee weet je meteen of het aan je cd ligt

Steam: Profile / Socialclub: Profile / Uplay: minedwarf / Origin: lordgandalf3

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01:22
Op de zaak is het sasser virus. Haal bij een anitvivirus fabrikant een verwijdertool. Haal ook bij Microsoft de update die het veiligheidslek dicht. Ook Microsoft heeft een verwijdertool. Zet dit alles op die pc terwijl die niet aan het internet hangt (dat is cruciaal). Verwjder sasser en patchen.

Hang je eigen pc niet aan het internet met installeren. Je kunt als je geen firewall hebt of achter een router zit besmet raken met sasser. Ik weet niet of jouw fout daar iets mee te maken heeft. Ga pas het web op als je firewaal draait.

Houdt op allebei de pc's de veiligheidsupdates van Microsoft bij en gebruik een firewall.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

TCR,

Er zijn een aantal zaken mis met je topic - ik ga ze even oplijsten in volgorde van belangrijkheid:
  • Ik kan uit je topic niet echt vinden wat je zelf al geprobeert of gedaan hebt. Heb je bv. al eens gezocht op 'getiums msdart.dll' ? Wat waren de resultaten daarvan?
  • Over het automatisch rebooten - heb je al eens in de Windows Operating Systems FAQ gekeken? Ook hier toon je geen inzet.
  • Je topic titel voldoet niet aan de Windows Operating Systems Policy.
Ik zou dan ook zeggen - begin eens met rond te kijken / te zoeken - kom je er dan nog uit open dan gerust een nieuw topic wat wel voldoet aan bovenstaande eisen :)

Dit topic is gesloten.