Laserprinter

Pagina: 1
Acties:

• BS
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22-08 21:29
Welke Laserprinter is nu een goed voor rond de 1500 gulden

Ik heb al zitten kijken naar de HP 1100

Verwijderd

Ik kan je een ding garanderen: van een HP 1100 wordt je niet vrolijk. Het papier staat rechtop in de papierbak, de printer is niet stevig en het papiertransportsysteem is goedkoop en gammel. Je kan beter kijken naar een Brother HL-1270N. En degelijke, goede printer die zelfs beschikt over een netwerkaansluiting. In tests komen de Brothers er meestal beter uit dan de HP's. De grootste is echt niet altijd de beste ;).

• noshit
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-06 16:16

noshit

Ik ben anders dik tevreden over de HP1100. Dat het papier omhoog staat lijkt me logisch bij een bovenlader :?
Het handige van bovenladers is nu juist dat ze veel minder ruimte innemen op je buro. Wat betreft de concstructie: Ik zou niet weten wat er gammel aan is. De printkwaliteit en de snelheid zijn op en top.

Verwijderd

De printkwaliteit en snelheid zijn ook wel in orde, maar de rest vind ik maar niks. Ik heb zo'n HP 1100 gehad, en binnen het jaar was het papiertransportsysteem kapot. En wat betreft dat rechtopstaande papier: ik snap ook wel dat bij bovenladers het papier rechtop staat :), maar het papier wordt er krom van.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-08 17:55
Persoonlijk heb ik een beetje een afkeer van bovenladers.

Heb (via mn werk) al meerdere laserjets (5L, 6L, 1100) gehad die met papier ginge kloten,ding ging meerdere vellen tegelijk invoeren -> muurvast

dus das best kut.
persoonlijk heb ikke de 5MP, da's een met een papierbak. Dubbelinvoer gebeurt heeel soms, iig veel minder snel dan bij die bovenladers

Verwijderd

Ja, dat had ik ook nog met m'n HP 1100. Dat er meer dan 1 vel tegelijk door de printer wordt gehaald en dat vind 'ie niet leuk ;).

• printerman
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-07 15:35
De Lexmark Optra M410 is een erg goede printer. Heb hem getest voor mijn werkgever en zou hem meteen aanbevelen. Geeft beter afdrukken dan een HP4050.

Verwijderd

Lexmark maakt inderdaad goede printers, ze hebben alleen 1 groot nadeel: de toners zijn erg duur.

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op maandag 25 december 2000 11:53 schreef michielvanenter het volgende:
Ik kan je een ding garanderen: van een HP 1100 wordt je niet vrolijk. Het papier staat rechtop in de papierbak, de printer is niet stevig en het papiertransportsysteem is goedkoop en gammel. Je kan beter kijken naar een Brother HL-1270N. En degelijke, goede printer die zelfs beschikt over een netwerkaansluiting. In tests komen de Brothers er meestal beter uit dan de HP's. De grootste is echt niet altijd de beste ;).
Ik heb destijds een Brother HL760 aangeschaft om de doodeenvoudige reden dat:
1) de printer iets goedkoper is dan de HP's
2) de printer goedkopere toners heeft dan HP (65 gulden voor een brother en zo ongeveer het dubbele voor de HP.... let wel... tijden zijn veranderd, ook voor brothers moet je tegenwoordig meer dan 100 gulden betalen, omdat ze tegewoordig ook de drumunit vervangen als je toner leeg is.... maar een half jaar geleden was (na zeeeeeer veel toners) m'n drumunit beschadigd. Ik kon kiezen: f350 uitgeven aan een nieuwe drum en dan steeds f65 blijven betalen voor de toners, of een nieuwe, snellere HP (1200serie) kopen, en dan iedere keer meer geld uitgeven aan die dure drum-toner-units.... ik heb lekker m'n oude printertje gehouden..... 6ppm bij 1200dpi vind ik zat 8-))
3) De rechte doorvoer... wil je eens wat dikker papier/karton (niet idioot dik uiteraard!!!!!!!) er doorheen raggen.... no problem.
Wel heb ik het geheugen wat uitgebreid... 1 MB was toch wel errug weinig... er zit nu 1+8=9MB in
Vergelijk:
a) de prijzen van de toner/drumunits en de hoeveelheid opgegeven pagina's
b) het energieverbruik (wil ook nogal eens uitmaken... mijn HL760 is absoluut niet de meest-energie-vretende-printer)
c) de aanschafkosten
d) eventueel extra leuke opties zoals netwerkaansluiting (zoals eerder werd vermeld)
Maar als het gaat om de kwaliteit van Brother... met deze HL760 heb ik geen klachten.... absoluut NONE... en ik heb inmiddels dus een toner of 8 erdoor gejaagd in 3 jaar..... daarmee 1 drumunit versleten en STAAAAAAAAAAAAAPELs papier erdoor geragd.....

• BS
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22-08 21:29
Ik ga in elk geval nog ff verder kijken :)

Verwijderd

Mocht 't je niet veel kunnen schelen dan kun je (Sorry voor de Reclame :r ) bij MicroFix in Leiden terecht voor heel goed gereviseerde HP Laserjets gewoon met 1 jaar verzekering.

Heb daar zelf een gebruikte HP-LJ-5N vandaan gehaald voor een hondertje of negen... Perfecte afdrukken NIC-je erin no Problemo's 8-)

Ennuh, ik zou inderdaad niet beginnen aan van die krengen waarin het papier rechtop staat |:(

Groeten, FK

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-08 18:16

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Ik heb zelf een Laserjet 5M (netwerk)
als 't kan altijd voor een netwerk versie gaan, data naar de printer pompen gaat wat lekkerder en je kan 'm makkelijker met meerdere PC's tegelijk gebruiken.

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Pagina: 1