Datum in foto (in het jpg plaatje)

Pagina: 1
Acties:

• GeBas
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-04-2025
(jarig!)
ik heb van iemand een aantal foto;s gekregen die ik verder wil bewerken, alleen nu staat de :( als ik in windows in mijn map kijk waar alle plaatjes staan en op tumbnails klik zie ik duidlijk dat in de tumbnail de datum niet aanwezig is, alleen als je het plaatje opend dan wel. Nu kan ik ze er wel uit poetsen in photoshop alleen mijn gevoel zegt dat je ze ook op een andere manier kan verwijderen

| Apple iMac 27" 2012 | Apple McBook Pro 13" 2010 | qnap ts-112 |

• Wacky
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-01 18:47

Wacky

Dr. Lektroluv \o/

Helaas, zodra het een jpg is (en dus maar uit 1 laag bestaat) kun je het alleen nog via photoshop (of een ander willekeurig grafisch programma) de datum wegpoetsen .. helaas dus :/

Nu ook met Flickr account

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

als er een 'patroon' onder de datum is kun je die misschien met een clone-tool wegpoetsen anders heb je denk ik pech :/

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

• GeBas
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-04-2025
(jarig!)
in photoshop lukt me dat allemaal wel, alleen ik snap niet waarom staat het in de tumbnail niet en in het echte plaatje wel?

| Apple iMac 27" 2012 | Apple McBook Pro 13" 2010 | qnap ts-112 |

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-01 22:02

Yoozer

minimoog

Als dat een 4mp-foto is is die datum slechts 1 pixel groot in de thumbnail, en dan nog niet eens. Probeer eens om dat hoekje waar de datum in staat op een resolutie van 640x480 uit te knippen; sla 'm op, en dan zie je zeker de datum in de thumbnail :).

teveel zooi, te weinig tijd

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-02 15:37

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Veel camera's maken een thumbnail binnen de foto zelf, dat hoort bij het JPEG bestandsformaat, er zit gewoon een kleine JPEG afbeelding in de grote JPEG afbeelding. Daarom kun je ook zo snel foto's bekijken op veel camera's, de hele foto wortd niet geladen, alleen het kleine voorbeeldje dat aan het begin van het bestand staat.

De camera zet in de kleine niet de datum, en in de grote wel.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• n1ck
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-02 22:25
Ik denk dat je moet photoshoppen :)
Pagina: 1