Toon posts:

AGP activeren op MS-7042 moederbord?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort een medion PC gekocht bij de makro.
Daar zat een Geforce FX 5200 op en die heb ik nu vervangen door een ATI Radeon 9600 XT
Allemaal leuk en aardig, maar ik heb net het progje everest gedraaid, en daar krijg ik een melding dat mijn AGP is gedeactiveerd en dat dat mischien wel eens problemen op zou kunnen leveren.
Nou heeft ie daar in ieder geval al gelijk in want ik heb al een tijdje problemen met een te laag voltage. Nou kan ik dus weer geen concrete handleiding van dat mobo vinden, omdat die niet officieel op de site van MSI staat. Ook lekker handig

Help mij AUB!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:44
Eh, gewoon een vraag: hoe kan je met jouw 9600 XT beeld krijgen als de AGP poort gedeactiveerd is? :P

Ga niet zomaar af op de info die zo'n tooltje je geeft. En wat bedoel je precies met problemen met een te lage spanning?

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Gisteren exact hetzelfde probleem gehad op het werk bij het terugzetten van een ATI kaart waar eerst even een GF in zat.
System restore hierna deed wonderen.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:35

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

AGP gedeactiveerd :?

Chipset drivers installeren :o

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Nou bij die videokaart krijg je een handige tool die alles in de gaten houdt, smartdoctor geloof ik. Die meet voltages, warmte en fanspeed. Nou die geeft bij de Vcore (kweet niet precies wat dat is maar goed) maar 1,29 volt aan waar dat dat eigenlijk iets van 1,6 moet zijn ofzo. En dan waarschuwt ie dat mijn voltage onstabiel is en dat dat gevaarlijk kan zijn.
Aan mijn voeding kan het niet liggen, want ik heb pas geleden een Thermaltake, silent power 480 W erin gezet.

Enne mijn chipset upgraden, moet ik dan niet weten welk moederbord ik heb?

Verwijderd

Welke chipset je hebt kun je bekijken met Everest.
http://www.lavalys.com/products.php?lang=en

• Eichii
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-09-2017
ok ok, ik kan het ook niet echt vinden op de MSI site, maar probeer dan het programmaatje "Live-update" te downloaden. http://www.msi.com.tw/pro...bd/pro_mbd_liveupdate.php

dan zoekt hij automatisch de juiste drivers voor je moederboard.

• smvs
  • Niet online
eigenschappen voor beeldscherm -> instellingen -> geavanceerd -> smartgart -> set agp speed.

of is dat te simpel gedacht?

• Meestersleutel
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:10
ehm drivers niet goed geunistald? Heb zelfde probleem gehad met overstap geforce --> ati, als ik bij agp op 4x zette bij eigenschappen beeldscherm dan ging hij na elke reboot weer op agp gedeactiveerd. Na een format was het opgelost. Kaart liep wel na behoren (het was gewoon een foutieve weergave)

Heb je al drivercleaner gebruikt?

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op 18 juli 2004 @ 15:19:
Enne mijn chipset upgraden, moet ik dan niet weten welk moederbord ik heb?
Niet je chipset, de drivers :z

Kast open, kijk naar southbridge...

Via=Via Hyperion drivers
nVidia=Forceware
Intel=Intel Application Accelerator
SiS=SiS AGP miniport driver

etc...

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

dion_b schreef op 18 juli 2004 @ 22:42:
[...]

Niet je chipset, de drivers :z

Kast open, kijk naar southbridge...

Via=Via Hyperion drivers
nVidia=Forceware
Intel=Intel Application Accelerator
SiS=SiS AGP miniport driver

etc...
Van Nvidia heten ze in ieder geval Nforce driver en ze staan op dit moment in de driver updates van tweakers.net

Aan zijn southbridge zal het niet gaan liggen eerder aan zijn NB omdat daar zijn AGP doorheen gaat (als ik het me goed kan herinneren) Maar kijk inderdaad goed op je SB of in je mobo boekje wat er in staat. Veel suc6 alvast met zoeken

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:40

The Third Man

The Third Jellyfish

Verwijderd schreef op 18 juli 2004 @ 22:51:
[...]

Aan zijn southbridge zal het niet gaan liggen eerder aan zijn NB omdat daar zijn AGP doorheen gaat (als ik het me goed kan herinneren) Maar kijk inderdaad goed op je SB of in je mobo boekje wat er in staat. Veel suc6 alvast met zoeken
Ik denk dat dion_b de southbridge bedoelt omdat op de northbridge op 9 van de 10 mobo's een koeler en/of heatsinkje zit en de southbridge in 9 van de 10 gevallen onbedekt is en dus te raadplegen is om te zien van welke fabrikant de chipset is.

Verwijderd

Topicstarter
Hij heeft Via chipsets dat weet ik wel, en evererst heb ik al. Zeker wel een zeer handige tool. Die vertelde me ook dat mijn AGP Niet geactiveerd was.
En ik heb al een keer Mijn schijf geformat om zo die nieuwe Radeon te installen dus die ouwe Geforce Drivers zitten er niet meer op.
Zal toch nog ff moeten wachten met dat chipset drivers downen want ik heb op de betreffende pc nog geen internet. |:(

Maar in ieder geval bedankt voor de info allemaal.
Zeker wel goede hulp!!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Je kunt ook gewoon op je eigen PC de Via Hyperion drivers downloaden en op CD zetten hoor :z

Oslik blyat! Oslik!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:02
Let bij ATi ook op de volgorde van installeren:

eerst chipsetdrivers en DirectX 9, dan pas de ATi Catalyst drivers. Bij ontbreken van chipsetdrivers heb je geen AGP support, bij ontbreken van DirectX 9 heb je grote kans dat je geen D3D support hebt. Als je in de verkeerde volgorde installeert, ontbreken deze functies alsnog, en moet je de catalyst drivers opnieuw installeren om het weer terug te krijgen.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Sowieso is het vragen om problemen (ook met IDE en IRQ handling) als je niet eerst je chipset drivers installeert. Erg basic trouwens...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1