Toon posts:

Polarity fout gedaan, laptop kapot :(

Pagina: 1
Acties:
  • 181 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een laptop, een Fujitsu Siemens Lifebook E-series 4010, met Lion accu. Prima laptoppie maar ik heb nu een probleem want ik heb via internet een adaptertje voor in de auto (sigaretten aansteker) besteld. Alleen toen met aansluiten heb ik iets fout gedaan met de zgn Polarity of polatariteit ( :| |:( :? ) wat dat dan ook moge zijn. Maar nu heb ik dus een gigantisch probleem want de laptop laat niet meer op en doet het ook niet gewoon in de 220V ~aansluiting zonder accu. Heel vreemd.... Wat moet ik doen, help me alsjeblieft!!! Ik heb egt eeen groot probleem want ik ben nml 15 en heb heeeeeeeeeeeeeeeeel lang gespaard voor dat ding!
|:( |:( :'( :'( :'( :'(

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2004 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-10 17:55

FastBunny

Give it the Works !

Ben bang dat het opsturen wordt en laten repareren uiteraard gaat dit wel geld kosten. En dat heee*knip*eeel lang gespaard mag wel iets korter het is nogal layout verneukend ;)

En verder welkom op GoT.
Edit: ja stukken beter ;)

[ Voor 15% gewijzigd door FastBunny op 17-07-2004 15:34 ]

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
zo beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06 17:45
Das niet zo goed beste vriend :) Als je de + en de - hebt omgedraait dan kan er vanalles en nog wat stuk zijn. In het beste geval is er een zekering gesprongen, in het slechtste geval is je laptop zo goed als waardeloos.

Dat wordt opsturen voor reparatie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap ook niet dat als je zo lang spaart voor zo'n ding dat je dan dat soort dingen er mee doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 juli 2004 @ 11:32:
Ik snap ook niet dat als je zo lang spaart voor zo'n ding dat je dan dat soort dingen er mee doet.
Wat voor site was dit ook alweer?... Oh ja Gathering Of tweakers ;)

Maar serieus, ik zou ff een mailtje doen naar de fabrikant, die kan je zo vertellen wat er mis gaat als je zoiets doet...
(niet met je echte naam natuurlijk... je moet ze straks nog vertellen dat het ding "opeens" niet meer functioneerde 8) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:06

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

hmsja, waarom zou je een dure machine aanschaffen en dan gaan besparen op zulke accesoires. Net zoals dat je een laptop voor 1500 euro koopt, maar niet 50 euro voor een tas overhebt.

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:34
Dat wordt een nieuw moederbord. Reden voor een klant van mij om gewoon een vaste PC te kopen, aangezien een low-budget PC al sneller is dan zo'n laptop en de reparatiekosten buiten garantie al stukken hoger zijn.

Heb hier nog wel onderdelen voor je van die laptop, maar helaas is het moederbord, het ding die jij moet hebben, overleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, als je nog garantie hebt gewoon opsturen en zwijgen over die alternatieve accu. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hetzelfde voor elkaar gekregen met een van mijn laptops. Laadcircuit opgeblazen en er kwam zelfs rook uit.

Veel laptops zijn ook niet beveiligd tegen een omgedraaide +/- omdat dat niet nodig is vanwege de toch altijd alternatieve stekkers.

Conclusie: Koop voor enkele tientjes meer een 12-220 omvormer, ik heb er nu 1 en dat werkt echt perfect :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Een beetje laptop is beveiligd met een (smd-)zekering in serie met de voeding gevolgd door transzorbs en diodes. Die zorgen ervoor dat de zekering er uit gaat als je teveel of verkeerde polariteit voeding aansluit zonder dat de elektronica daar veel last van heeft.

Vervang die zekering en je hebt een kans dat het ding weer in orde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik heb de laptop naar FSC gestuurd, het probleem uitgelegd, en nu heb ik een nieuw mobo dvd brander hdd, procc, anders gezegd, alles behalve m'n monitor was doorgebrand...

viel buiten de garantie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

balen :(
Maar heb je de kapotte onderdelen ook opgevraagd ?
Niet dat ze je belazeren door goede onderdelen te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 september 2004 @ 18:23:
Nou ik heb de laptop naar FSC gestuurd, het probleem uitgelegd, en nu heb ik een nieuw mobo dvd brander hdd, procc, anders gezegd, alles behalve m'n monitor was doorgebrand...

viel buiten de garantie
Tip voor de volgende keer...nooit je probleem uitleggen, gewoon zeggen dat die het ineens niet meer deed. het zou een foutje in de voeding kunnen zijn geweest.

Gewoon dom doen is de beste optie in zo'n geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cavvie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-05-2022
Verwijderd schreef op zondag 18 juli 2004 @ 12:33:
.....

Conclusie: Koop voor enkele tientjes meer een 12-220 omvormer, ik heb er nu 1 en dat werkt echt perfect :Y)
Zo'n 12-220 omvormer (een watte? :P), is dat ook een mogelijke oplossing voor dit probleem? zo ja, hoe? Of bedoel je dat je als je nog niks verklooid hebt het beste een 12-220 omvormer kunt gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-10 15:03
joopv schreef op zondag 18 juli 2004 @ 12:35:
Een beetje laptop is beveiligd met een (smd-)zekering in serie met de voeding gevolgd door transzorbs en diodes. Die zorgen ervoor dat de zekering er uit gaat als je teveel of verkeerde polariteit voeding aansluit zonder dat de elektronica daar veel last van heeft.

Vervang die zekering en je hebt een kans dat het ding weer in orde is.
Inderdaad. Polariteit bescherming (het verwisselen van de + en - bij gelijkspanning) is relatief simpel te beveiligen. Het lijkt me dan ook sterk dat ze de hele santemekraam hebben moeten vervangen voorr zoiets..... hooguit een zekering of een diode..

[ Voor 4% gewijzigd door om3ega op 29-04-2005 11:21 ]

Pagina: 1