[2k] Windowstoets + E

Pagina: 1
Acties:
  • 172 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• One_Gandalf
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05-05 12:15
Waar in de registry kan ik een aanpassing maken zodat niet de standaard explorer maar een ander programma wordt gestart indien ik de toetscombinatie [Windowstoets] + E activeer? :?

De reden van deze vraag is dat ik het fraaie programma Xplorer2 heb binnengehaald en de standaard explorer hierdoor wil vervangen.

Aangezien ik veel met de toetscombinatie [Windowstoets] + E werk wil ik de registry aanpassen zodat Xplorer2 wordt gestart.

Verwijderd

goeie vraag.... ben benieuwd of iemand dat weet....

offtopic:
ik ben nou al maanden op zoek naar de sneltoetscombinatie om systeemeigenschappen te krijgen. wat was het nou ook al weer?

• Rac-On
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
windowstoets - break

[ Voor 5% gewijzigd door Rac-On op 17-07-2004 15:29 ]

doet niet aan icons, usertitels of signatures

Verwijderd

offtopic:
dank u d:)b .... eindelijk, dit keer ga ik het niet vergeten...

• Sjeng
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-12-2025
Het zal aan mij liggen maar is dit nu de oplossing? [Win]+[Break]? Of is dit een programma specifieke oplossing? Ik krijg met deze shortcut hier namelijk de "System properties"-dialog voor mijn neus. Ik wil graag zo'n shortcut naar Servant Salamander maken.

offtopic:
Ik volg het verhaal nu weer.

[ Voor 13% gewijzigd door Sjeng op 17-07-2004 15:58 . Reden: Offtopic :) ]

Verwijderd

offtopic:
het ligt idd aan jou, ik-heb-het-eigenlijk-niet-goed-gelezen probleem..... rac-on gaf mij antwoord alhoewel hij het in offtopicmodus had moeten doen....

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2004 15:56 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

En ontopic: AFAIK kan dat niet zonder de broncode van Windows te pakken te krijgen. Maar je kunt natuurlijk een andere sneltoets er aan hangen met een van de gangbare tools.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Je zou kunnen proberen om de explorer.exe fysiek te vervangen door jouw mooiere shell. Als je dan vervolgens in je registry onder Winlogon ook je Shell waarde aanpast zou je er nauwelijks last van moeten hebben.

Ik raad je aan als je dit wilt proberen dat je eerst een goede backup neemt :)

• Ryceck
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-05 12:16

Ryceck

Constants and Variables

elevator schreef op 17 juli 2004 @ 16:22:
Je zou kunnen proberen om de explorer.exe fysiek te vervangen door jouw mooiere shell. Als je dan vervolgens in je registry onder Winlogon ook je Shell waarde aanpast zou je er nauwelijks last van moeten hebben.

Ik raad je aan als je dit wilt proberen dat je eerst een goede backup neemt :)
Uhhhmmm ik geloof alleen dat explorer.exe wel voor iets meer wordt gebruikt dan alleen je windows verkennertje.... Half windows is afhankelijk van explorer.exe, dus lijkt dit me geen goed plan.... :?

If everything is working perfect, break something before someone else fucks up.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Als je dus ook je shell waarde aanpast naar een copy van je echte explorer dan heb je kans dat het doet wat je wil.

Misschien ook niet - maar dat kan je testen als echte tweaker zijnde :)

• One_Gandalf
F_J_K schreef op 17 juli 2004 @ 16:18:
En ontopic: AFAIK kan dat niet zonder de broncode van Windows te pakken te krijgen. Maar je kunt natuurlijk een andere sneltoets er aan hangen met een van de gangbare tools.
Ik heb inmiddels WinKey gedownload. Hiermee is de combinatie [Windowstoets] + E niet mogelijk. Maar onder een andere combinatie werkt het prima. Enig nadeel is dat dit programma actief moet blijven.

• One_Gandalf
elevator schreef op 17 juli 2004 @ 16:54:
Als je dus ook je shell waarde aanpast naar een copy van je echte explorer dan heb je kans dat het doet wat je wil.
Misschien ook niet - maar dat kan je testen als echte tweaker zijnde :)
Gezien de reactie van Ryceck zie ik hier van af. Met WinKey kan ik nu via de toetscombinatie [Windowstoets] + A mijn alternatieve explorer opstarten. Aangezien de A dichter bij de [Windowstoets] zit dan de E misschien niet eens zo slecht.

Mocht er iemand zijn die op een veilige manier een ander programma gekoppeld heeft aan de combinatie [Windowstoets] + E dan hou ik mij aanbevolen.

[ Voor 43% gewijzigd door One_Gandalf op 17-07-2004 18:24 ]

Verwijderd

je kan toch ook gwoon die browser die je zo graag wilt gebruiken definieeren aan windowstoets + G (van great) of zo, dus de niet bezette toetsen.... ik heb geen andere browsers op me pc zitten dus ik kan het niet testen voor je.... maar wrm stap je niet over op een andere toetsencombinatie dan de windows + E?

in het begin is het wennen maar daarna nie meer....?

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 05-05 12:07

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Uhm

Weet iemand misschien waar ik Xplorer2 kan downen?
Ik was eigenlijk ook al opzoek naar een andere explorer, duss :D

In iedergeval bedankt. :9

Professioneel Heftruck Syndroom

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

NeFoRcE schreef op 18 juli 2004 @ 17:40:
Uhm

Weet iemand misschien waar ik Xplorer2 kan downen?
Ik was eigenlijk ook al opzoek naar een andere explorer, duss :D

In iedergeval bedankt. :9
Eerste match met Google: http://netez.com/xplorer2/ daar kan je de trial downloaden en de echte kopen ;)

Kom op zeg, beetje moeite :X

[ Voor 8% gewijzigd door m-m op 18-07-2004 17:45 ]

• Xlnt
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-05 18:18
One_Gandalf schreef op 17 juli 2004 @ 17:27:
Mocht er iemand zijn die op een veilige manier een ander programma gekoppeld heeft aan de combinatie [Windowstoets] + E dan hou ik mij aanbevolen.
Als je alle explorers beëindigt, dan kun je Win+E wel als sneltoets registreren. Daarna kun je dan weer een explorer starten om je startbalk en bureaubladiconen te herstellen.

Oh, zei je veilig >:). Ik kijk nog even verder.

"It's not that I'm lazy. It's that I just don't care."

• Xlnt
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-05 18:18
Het heeft even geduurd, maar ik heb er een programma voor gemaakt. Ik had wat tijd over ;).

Je kunt het op de volgende locatie vinden.
http://members.home.nl/xlnt/got/935868

Hoewel het programma vrij grondig is getest, zou het kunnen dat het programma in sommige gevallen, eh, laten we zeggen... 'niet doet wat je verwacht' 8). Ik acht het uitgesloten dat het je systeem onschadelijk maakt, maar gebruik is natuurlijk volledig op eigen risico. Terugkoppeling waardeer ik zeer.

"It's not that I'm lazy. It's that I just don't care."

Pagina: 1