M'n clanleider heeft me gevraagd naar de clan website te kijken hoe we bandwidth kunnen besparen. De FP daaro is bv 175kb. Nu heb ik ondertussen gzip compressie erin gebouwd maar nu zit ik verder te kijken naar caching. Omdat er bv een PHP blok inzit met 'who is online' en nog wat van die dingen, gaan die paginas natuurlijk nooit fatsoenlijk gecached worden. Heel veel dingen zijn nogal static dus zouden in weze perfect gecached kunnen worden als het losse pagina's waren. Nu weet ik ontzettend veel van de server side kant en hoe het HTTP protocol precies in elkaar zit, maar HTML zelf is niet m'n sterkste kant
Wat ik nu eigenlijk wil weten is de verschillende manieren om een andere HTML pagina te embedden in een HTML pagina. Het enige wat ik tot nog toe gevonden heb zijn frames en iframes. Normale frames worden te moeilijk daarvoor zou de complete site opnieuw geschreven moeten worden. Met iframes heb ik het probleem dat de hoogte en breedte opgegeven moet worden, ipv dat de frame gewoon de 'scrollHeight' is. Hier kunnen we natuurlijk met een javascriptje wel omheen maar echt handig is het niet
Is er geen HTML tag waarmee je gewoon een andere pagina kan 'includen' of zo? Dat het in feite hetzelfde zou zijn als die inhoud van die pagina gewoon op de plek van die tag zou staan?
Wat ik nu eigenlijk wil weten is de verschillende manieren om een andere HTML pagina te embedden in een HTML pagina. Het enige wat ik tot nog toe gevonden heb zijn frames en iframes. Normale frames worden te moeilijk daarvoor zou de complete site opnieuw geschreven moeten worden. Met iframes heb ik het probleem dat de hoogte en breedte opgegeven moet worden, ipv dat de frame gewoon de 'scrollHeight' is. Hier kunnen we natuurlijk met een javascriptje wel omheen maar echt handig is het niet