Acer TM C110: Bios update Failled

Pagina: 1
Acties:

• Pan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-02-2025
Daar de connectiviteit van de wlan en de batterijlevensduur niet naar wens was, heb ik getracht de bios up te daten.
Dit werd in windows gedaan met de volgende bestanden: a1p-a1p.rom en de bijgeleverde wflash.exe. Echter nadat het window venster weer had gegeven dat het updaten succesvol was verlopen moest ik opnieuw opstarten.

Nu geeft het systeem alleen nog maar piepjes, specifiek: 1 lange piep en 2 korte.
Ditzelfde probleem is ook te vinden op http://www.tabletquestions.com/showthread.php?t=1827
echter staat er geen oplossing bij vermeld.

Na wat verder gezoek heb ik kunnen achterhalen wat de piepjes beteken, namelijk "The BIOS file can't be read; it is defective." (http://support.acer-euro....ts/reports/bootblock.html)

Nou vraag ik mij dus af hoe ik het systeem weer tot leven kan wekken, is er niet ergens een bios reset jumper of iets dergelijks ?

Oh ja, verdere specificaties van het systeem:
Acer Travelmate C110Tci Tablet PC
512 mb Ram
Intel Centrino
External Ieee1394 Dvd/cdrw combo drive

GEEN Floppy

[ Voor 12% gewijzigd door Pan op 17-07-2004 14:20 ]

GigaByte X48-Ds5, Q6600 @3250mhz, Ati 3870, 4x1024mb DDR2, 2x Samsung F1 1 tb hd

Verwijderd

Acer bellen, vragen om support, als je geen supportcontract had, wordt het lappen.
BIOS flitsen vanuit lopende windows is nogal dapper. normaliter doe jdat uit DOS mode, of safe-mode. Nu zie je waarom.

Als Acer een bios-updater heeft die vanaf DOs boot, kun je ene bootable usb stick maken. anders heb je genaaid.
En de bios update heeft bij mij niet geholpen met het wifi bereik, voor het geval je daar later nog een keer aan wilde beginnen ;)

Oh, ik zie net dat de jouwe het kleintje is, niet de C300. Daarbij hielp flashen in elk geval niet voor mn wifi bereik.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2004 15:20 ]

• Pan
Verwijderd schreef op 17 juli 2004 @ 15:16:
Als Acer een bios-updater heeft die vanaf DOs boot, kun je ene bootable usb stick maken. anders heb je genaaid.
Maar ik neem aan dat het maken van een bootable USB-stick nu geen optie meer is? Daar ik alleen nog piepjes krijg ... :'(

GigaByte X48-Ds5, Q6600 @3250mhz, Ati 3870, 4x1024mb DDR2, 2x Samsung F1 1 tb hd

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:45

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

je komt niet eens voorbij de initialisatie van je bios, weet je zeker dat je de goede erin geflasht hebt? Ik heb zo eens een moederbord naar z'n grootje geholpen.

Oplossing is overigens niet zo heel moeilijk: bioschip eruit/eraf en flashen met een extern apparaat. En dat kost net zoveel als een nieuwe mobo, dus dat heb ik toen maar gedaan ;)

Je leverancier kan dit voor je fiksen, maar dat kost je dus wel centen. Niet zelf proberen, je kan het alleen nog maar erger maken .. :/

ping 127.212.23.124

• Pan
Tja, ik weet zeker dat ik de goede bios heb geflashed. Echter ben ik inmiddels op andere forums al tegengekomen dat het flashen van een Acer C110 in windows over het algemeen fout gaat. Dus flashen in Dos heeft een hoger slagingspercentage, echter heb ik geen dos-update-rom kunnen vinden.

Dus raad men op http://www.tabletpcbuzz.com/forum aan het updaten door acersupport te laten doen.