Toon posts:

Verbinding verbreekt steeds

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb een xs4all basic adsl (kpn) verbinding. Meteen waar de leiding het huis binnenkomt zit een splitter. De ene helft gaat naar de telefoon, de andere naar de computer. Dan komt 'ie aan bij een speed touch home modem (zo'een met 5 groene lampjes).

Ik heb een computer met windows xp. Mijn probleem: Elke 3 á 4 minuten verbreekt de verbinding en moet ik opnieuw connecten. Weet iemand welke instellingen ik kan nagaan of waar dit verder aan kan liggen? Bedankt :)

Wat ik al gedaan heb:
- gechecked op spyware met ad-aware. Een paar dingetjes gevonden, maar na verwijdering nog steeds last van hetzelfde probleem.
- gebeld met de helpdesk, maar die konden me niet echt verder helpen. Ik moest alleen kijken of een bepaalde optie (iets van "links.../duplex") op "10 mb halfd..." oid stond... en toen werd er opgehangen voordat ik precies kon vragen wat ie nou bedoelde (heel onduidelijke stem). Die optie kan ik overigens nergens vinden... De telefoon doet het overigens WEL.

Ik hoop dat iemand me kan helpen, Alvast bedankt...

ps: Internet doet het dus wél, maar de verbinding verbreekt steeds.

Webfreaky

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2004 14:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
sinds de opening van dit topic al weer 4(!) keer opnieuw moeten connecten..

• Wacky
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-01 18:47

Wacky

Dr. Lektroluv \o/

Verwijderd schreef op 17 juli 2004 @ 14:10:
ps: Internet doet het dus wél, maar de verbinding verbreekt steeds.
De verbinding wordt verbroken, maar je hebt wel internet? Ik neem aan dat je bedoelt dat zolang je wel verbinding hebt je wel internet hebt, en zodra de verbinding is verbroken je geen internet hebt :)

Heb je misschien ergens ingesteld dat de verbinding na een x aantal idle minuten wordt verbroken? Wat betreft dat full/half duplex gebeuren, zorg er voor dat je netwerkkaart op 'auto negotiation' staat.

Nu ook met Flickr account

Verwijderd

Topicstarter
Wacky schreef op 17 juli 2004 @ 14:19:
[...]

De verbinding wordt verbroken, maar je hebt wel internet? Ik neem aan dat je bedoelt dat zolang je wel verbinding hebt je wel internet hebt, en zodra de verbinding is verbroken je geen internet hebt :)
Jah dat bedoel ik..
Heb je misschien ergens ingesteld dat de verbinding na een x aantal idle minuten wordt verbroken? Wat betreft dat full/half duplex gebeuren, zorg er voor dat je netwerkkaart op 'auto negotiation' staat.
Niks ingesteld als het goed is... waar kan ik dat checken? en waar kan ik dat auto negotiation instellen?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2004 14:26 ]

• Wacky
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-01 18:47

Wacky

Dr. Lektroluv \o/

Verwijderd schreef op 17 juli 2004 @ 14:20:
Niks ingesteld als het goed is... waar kan ik dat checken? en waar kan ik dat auto negotiation instellen?
In 't engels:

- Rechtermuisknop op My Computer -> Properties
- Ga naar het tabblad Hardware en klik op Device Manager (2e item, rechtse knop) -- Vervolgens krijg je een lijstje, ga nu naar Network Adapters en open deze (plusje klikken)
- Klik nu met de rechtermuisknop op de netwerkkaart waar je ADSL op zit en kies voor Properties.
- Ga naar het tabblad Advanced, en kies in het lijstje voor Link Speed & Duplex (oid, ligt aan de netwerkkaart) en zet de value op Auto Detect

suc6 :Y)

Btw: kheb geen idee of ADSL wel met een netwerkkaart werkt, maar goed :X

[ Voor 7% gewijzigd door Wacky op 17-07-2004 14:35 ]

Nu ook met Flickr account

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.webfreaky.com/eigenschappen.gif

auto config en die die nu geselecteerd is geprobeerd.. nu gaat het iets beter na het opnieuw opstarten... ff afwachten..

[ Voor 118% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2004 16:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
had de comp opnieuw opgestart.. een half uurtje werkte het goed en nu stopt ie weer steeds... is het oververhitting ofzo??
Pagina: 1