Toon posts:

[NEC DVD Brander] Buffer niveau erg verschillend

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag een NEC ND2510 DVD brander gekocht. Deze heb ik in de computer gehangen en op dezelfde IDE kabel aangesloten als de DVD rom speler.
Ik heb hierbij de DVD brander als primary gedaan en de DVD speler als slave.
De harde schijf zit op een aparte IDE kabel. Windows XP herkent beide spelers en ziet de brander ook echt als een NEC brander.

Alleen, als ik nu met Nero een audio cd ga branden op 32 speed, dan verandert constant het bufferniveau. Dan weer 97% en spring binnen een seconde naar 17%, dan loopt ie weer op, dan weer af. Gaat constant zo daar.

Klopt dit? Heb ik de DVD brander goed aangesloten of kan ik beter de harde schijf en de DVD rom speler op 1 kabel doen en de DVD brander op een aparte IDE kabel?

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-02 18:26

swampy

Coconut + Swallow = ?

Probeer eens op 24x te branden... heb je er dan minder last van?

There is no place like ::1

Verwijderd

Topicstarter
Maar hoe kan ik een DVD brander dan het beste aansluiten?

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-03 23:25
Zoals je het hebt aangesloten is het goed hoor :)
Misschien trekt je pc die snelheden niet? Hd niet snel genoeg oid.. Pc druk bezig met andere dingen.. Zoals swampy al zegt, probeer eens op lagere snelheden :)

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-02 18:26

swampy

Coconut + Swallow = ?

Beste aansluiten...tja hangt van de situatie af... ik zelf heb de DVD-rom speler en de DVD brander op een kabel..met de brander als master...werkt goed genoeg voor mij!

There is no place like ::1

Verwijderd

Hij hoeft niet per se op master, ik heb 'm zelf als slave hangen naast een Toshiba SD-M1402 IDE DVD-speler en dat werkt ook prima (zowel op 32X CD als 8X DVD). Het ligt 'm dus gewoon aan je systeem. Kijk eens in de Taskmanager of je geen applicaties hebt draaien met een hoge prioriteit die veel activiteit vertonen.

• Nilco
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-03 14:05
Rip je eerst naar HD of doe je 1-1 copieren? Als je 1-1 copieert is het met die brandsnelheden normaal dat je buffer vol-leeg-vol loopt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik brand gewoon 1 op 1. Moet nog even uitproberen of het met een lagere snelheid ook zo is.

Aan de PC kan het niet liggen. Een AMD 3400+ met 2000 geheugen en een 200 SATA HD. Geen applicatie's open tijdens het branden.

Maar de cd's worden in ieder geval goed gebrand, desondanks de op- en aflopende leesbuffer.

Ga nog eens enkele dingen uitproberen en laat het dan weten wat me ervaringen zijn.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op 18 juli 2004 @ 01:25:
Maar hoe kan ik een DVD brander dan het beste aansluiten?
Kijk eens in de FAQ van dit subforum onder "Hoe kan ik mijn IDE configuratie het beste indelen?" :)
Pagina: 1