[XP] krijg XP niet geinstalleerd door moederbord

Pagina: 1
Acties:

• TimS
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Hallo,
Ik probeer nu al een tijdje op een tweede pc XP te zetten, dit gaat echter fout want het blijkt dat mijn moederbord XP niet ondersteunt.....Meerdere mensen die professioneel bezig zijn in de ICT hebben ernaar gekeken en tot vele verbazing kon XP er niet op worden geinstalleerd. Nu dacht ik dat jullie me misschien konden helpen, weten jullie of er misschien al een patch uit is voor mijn moederbord (zie onderaan) ?

Deze gegevens heb ik met EVEREST Home Edition tepakken gekregen:

--------[ Moederbord ]--------------------------------------------------------------------------------------------------

Moederbordeigenschappen:
Moederbord ID 01/31/2002-8363-686B-6A6LMA19C-7N
Moederbordnaam Abit KT7(A)/KT7(A)-RAID/KT7E

Front Side Bus Eigenschappen:
Bus Type DEC Alpha EV6
Bus Breedte 64 bit
Werkelijke kloksnelheid 100 Mhz (DDR)
Effectieve kloksnelheid 200 Mhz
Bandbreedte 1600 MB/s

Geheugenbus-Eigenschappen:
Bus Type SDR SDRAM
Bus Breedte 64 bit
Werkelijke kloksnelheid 100 Mhz
Effectieve kloksnelheid 100 Mhz
Bandbreedte 800 MB/s

Chipsetbus-Eigenschappen:
Bus Type PCI
Bus Breedte 32 bit
Werkelijke kloksnelheid 33 Mhz
Effectieve kloksnelheid 33 Mhz
Bandbreedte 133 MB/s

Moederbord Technische Informatie:
CPU Sockets/Slots 1
Expansie Slots 1 ISA, 6 PCI, 1 AGP
RAM Slots 3 DIMM
Groottefactor(Form Factor) ATX
Moederbordafmeting 240 mm x 300 mm
Moederbord Chipset KT133/A/E
Extra functies SoftMenu III

Moederbordfabrikant:
Firmanaam ABIT Computer Corporation
Productinformatie http://www.abit.com.tw/page/en/motherboard/motherboard.php
BIOS Download http://www.abit.com.tw/pa...nload.php?pFILE_TYPE=Bios

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:13

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Meer informatie is wel handig.

Wat heb je zelf al geprobeerd? Waar heb je al gezocht naar meer info hierover?
Waar precies gaat het fout tijdens de installatie van XP (in het dos-gedeelte of in het GUI-gedeelte)?
Krijg je een foutmelding, zo ja welke?
Heb je de bios al geupdate?

[ Voor 6% gewijzigd door FlipFluitketel op 17-07-2004 12:06 ]

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• TimS
  • Niet online
ik heb al gezocht maar ik kon er niks over vinden, op de abit site staan nieuwe biosen maar ik weet niet welke ik moet nemen..De bios is nog helemaal niet geupdate, ik zal nog wat info geven over de bios :

--------[ BIOS ]--------------------------------------------------------------------------------------------------------

BIOS Eigenschappen:
BIOS Type Award Modular
Award BIOS Type Award Modular BIOS v6.00PG
Award BIOS Boodschap GREEN AGP/PCI/ISA SYSTEM
Datum Systeem BIOS 01/31/02
Datum Video BIOS 06/27/01

BIOS Fabrikant:
Firmanaam Phoenix Technologies Ltd.
Productinformatie http://www.phoenix.com/en/products/default.htm
BIOS upgrades http://www.esupport.com/biosagent/index.cfm?refererid=40

Problemen en Suggesties:
Suggestie Are you looking for a BIOS Upgrade? Contact eSupport Today!
Suggestie Het systeem BIOS is meer dan 2 jaar oud. Ga na of er updates te vinden zijn.
Suggestie Het video BIOS is meer dan 2 jaar oud. Ga na of er updates te vinden zijn.

• Hoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-04 22:52

Hoos

Carpe Diem...

Volgens mij heeft het iets met de RAID te maken.
Heb je al geprobeerd om tijdens de installatie dmv F6 andere RAID drivers te laden ?
(MOet je ff kijken bij de fabrikant van je MOBO.. (install cd perhaps?)

Heb dit gezeik ook een keer gehad met een ASUS A7V133

[ Voor 16% gewijzigd door Hoos op 17-07-2004 12:22 ]

• TimS
  • Niet online
Het klopt dat het iets met RAID temaken heeft (volgens meerdere vakmensen), ik weet niet goed wat je bedoelt met F6 en andere drivers, ( ik weet wat het is maar ik ken het nog niet) , Hoe heb je het opgelost met die asus? Als meerdere mensen hier last van hebben moet er toch wel ergens iets te downloaden zijn of een soort van ninstructie zijn hoe het WEL lukt?

• Hoos

Hoos

Carpe Diem...

TimS schreef op 17 juli 2004 @ 12:20:
Het klopt dat het iets met RAID temaken heeft (volgens meerdere vakmensen), ik weet niet goed wat je bedoelt met F6 en andere drivers, ( ik weet wat het is maar ik ken het nog niet) , Hoe heb je het opgelost met die asus? Als meerdere mensen hier last van hebben moet er toch wel ergens iets te downloaden zijn of een soort van ninstructie zijn hoe het WEL lukt?
Bij de install van XP vraagt ie of je additional drivers wilt installen ofzo. (dan staat er onder in beeld press F6 to install additional drivers (SCSI))

In het begin d8 ik van .. ja boeie, installeer nu maar gewoon, alleen tijden s de boot zei hij DL3B... doe het zelf maar.. gewoon hangen dus.
Heb toen de drivers van de RAID (Terwijl ik er geen gebruik van maakte!) moeten installeren bij de eerste boot van cd (diskette er in) en gewoon draaien.

Heeft me ongeveer een week gekost voordat ik het door had. (na veel geklooi en gevloek)

Het nu een andere XP cd met SP1 geslipstreamed en dat werkt in een keer.

• TimS
  • Niet online
ik heb hier ook een cd van Xp met SP1, dus als ik moet die extra drivers installe (ik gebruik raid ook niet) vanaf de cd met SP1 ?

• Hoos

Hoos

Carpe Diem...

TimS schreef op 17 juli 2004 @ 12:30:
ik heb hier ook een cd van Xp met SP1, dus als ik moet die extra drivers installe (ik gebruik raid ook niet) vanaf de cd met SP1 ?
Ik zou zeggen... what have you GoT to loose ? ;)

• lordgandalf
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05 16:08
als je gaat installeren krijg je aan het begin in het command line gedeelte een regeltje Press F6 to install aditionall drivers zoiets dacht ik.
Dus je rost op de f6 toets en installeer de drivers voor je raid stuff van de cd van je mobo fabrikant.
Dan heb je kans dat het wel wil werken en je windows XP kan installeren

Steam: Profile / Socialclub: Profile / Uplay: minedwarf / Origin: lordgandalf3

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-05 18:40

Sayko

Knowledge Is Power

Ik zie dat je een bios hebt van 31 jan 2002 kijk even voor een bios update wil je. dat bios is bijna 3 jaar oud wat je erin hebt zitten. en misschien is het ook handig om te vermelden of het een kt7 of kt7a is kan ik ff een een biosje voor je zoeken

• TimS
  • Niet online
:P Oke thanks _/-\o_ dan ga ik dat proberen B) , ik hoop dat een mod niet dit draadje sluit want ik zal na de installatie(suc6vol of niet) nog hier wat kwijt willen

• TimS
  • Niet online
Hoodlum2000 schreef op 17 juli 2004 @ 12:36:
Ik zie dat je een bios hebt van 31 jan 2002 kijk even voor een bios update wil je. dat bios is bijna 3 jaar oud wat je erin hebt zitten. en misschien is het ook handig om te vermelden of het een kt7 of kt7a is kan ik ff een een biosje voor je zoeken
Volgens mij de KT7A-RAID, want ik heb RAID (volgens EVEREST :: Abit KT7(A)/KT7(A)-RAID/KT7E )

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-05 18:40

Sayko

Knowledge Is Power

Ik zou zeggen kijk even op je moederbord naar het type. staat ergens tussen de pci sloten meen ik me te herinnenren wat ook belangrijk is om te weten is de Rev-ision. als je daar achter bent surf even naar http://www.abit-usa.com/p...php?categories=1&model=88 en download een bios met de flash utilitie. maak een bootdisk copy het bios en utility naar de zelfde disk en flash je bios.

• TimS
  • Niet online
Ik heb gekeken en ik heb de KT7(A)-RAID ik ga nu ff mijn bios flashen met de bios die je hebt angegeven

• TimS
  • Niet online
Ik krijg het bios niet gedownload, ik word in het "download center" van ABIt door gestuurd naar een over andere vage chinese site, waar ik ook niks kan downloaden omdat ik zogenaamd geen toegang heb....als het erg belangrijk is kunnen jullie dan de bios downloaden en op een andere site zetten? of me het geven via MSN ?

Edit:: ik denk dat de server ff down was ik kan nu wel alles downloaden...

[ Voor 13% gewijzigd door TimS op 17-07-2004 13:24 ]

• TimS
  • Niet online
Zo het bios is nu eindelijk geflasht, vanmiddag ga ik er XP op proberen te zetten, ik zal dan nog wel de problemen posten (als die er zijn dan he :9 )

Verwijderd

Let op met het instaleren van de Raiddrivers dat je alleen degene gebruikt die bij abit op de website staan (degene die je dus op floppy uitpakt)
Probeer hem naderhand niet te updaten, heb zelf met 2 van deze abits de ervaring gehad dat XP de driver nl niet vervangt maar er doodleuk een 2e naastzet, gevolg Bleu screen of Bill....Kun je alleen weer oplossen door in repairmode van de CD te starten en de 2e driver te disablen.

Bios zou in principe geen probleem moeten opleveren behalve met.... de 2400+ en de 2000+ processor, deze herkent ie nl niet goed.Let wel op je biosinstellingen mbt het geheugen, ligt vrij nauw bij deze Abit. snelheid wel op 133 instellen en de rest op auto, dan gaat het goed.Proccesor spreadsprectrum hoog aanhouden.

Vondt het zelf een instabiel bord, maar het ging goed op bovenstaande manier.

Nog een ding, heb zelf de ervaring met beide moederboarden dat de bios zomaar ineens zijn instelingen kwijt is terwijl de batterij nog goed is....Opschrijven dus voor de config die voor jou goed werkt.

• TimS
  • Niet online
Ok thanks ik download nu de abit RAID drivers,
bij mij komt er trouwens nooit meer een Abit in :z

• TimS
  • Niet online
Alles werkt nu thanks allemaal,de drivers deden wonderen

Verwijderd

Omdat jij geen drivers kan installen, vind je Abit bucht en koop je het niet meer?? Tsjonge, wat een dwaze gedachte...

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-05 15:44
Verwijderd schreef op 24 juli 2004 @ 16:24:
...Tsjonge, wat een dwaze gedachte...
dat niet alleen, ook
Meerdere mensen die professioneel bezig zijn in de ICT hebben ernaar gekeken en tot vele verbazing kon XP er niet op worden geinstalleerd.
vind ik nogal vreemd :X Soort zoekt soort ;)
Nou moet ik wel zeggen: WinXP was samen met Linux (kernel 2.6.x) de enige 2 OSsen die bij mij stabiel werkten op dit bordje

[ Voor 16% gewijzigd door 0siris op 24-07-2004 16:29 ]

ach...in een volgend leven lach je er om!

Pagina: 1