[DHTML]IFRAME verbergt menu

Pagina: 1
Acties:

• DouweEgberts
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-05 10:20
Ik ben bezig met een website voor onze clan. Tot nu toe loopt alles leuk en soepel, maar nu heb ik om naar bepaalde websites te linken een iframe gebruikt, zodat mensen geen nieuw window krijgen. Nu is het alleen zo dat het iframe (in dit geval het witte vlak bij het laden van de pagina) mijn uitschuifmenu verbergt dat rechts van members verschijnt.

Ter verduidelijking:

http://test.rms-clan.nl

Iemand een idee hoe ik dat op los? Z-indexen zit er niet in, omdat ik hem niet "absolute" gepositioneerd krijg.

ps. Ik kwam, ik zocht, maar heb het niet gevonden. (Veni Vidi Nada)

[ Voor 8% gewijzigd door DouweEgberts op 17-07-2004 11:42 ]

Verwijderd

Hier werkt alles gewoon goed in Firefox & IE 6.0. Welke browser gebruik je?

• DouweEgberts
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-05 10:20
Opera, was eigenlijk ook wel de bedoeling dat het daarin ook zou werken. Zonder de iframe zie ik het menu namelijk wel en ik heb ook gelezen dat iframe wel compatible is met opera.

• Not Pingu
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-04 20:36

Not Pingu

Dumbass ex machina

Dat effect heeft een IFRAME idd vaak, net als een Flash filmpje.
Als je echt met een IFRAME wil blijven werken (raad ik je af) kun je het menu in de pagina stoppen die in de IFRAME geladen wordt. Met een beetje passen en meten kun je het zo maken dat het net lijkt alsof het er gewoon boven zweeft.
Met javascript kun je het menu binnen de IFRAME aanspreken.

Maar beter is om gewoon die IFRAME te droppen en gewoon 1 pagina aanhouden. Wat is nou het voordeel van een IFRAME? Dat je niet bij elke pageload de HTML voor het menu hoeft door te sturen? Hoeveel extra is dat nou, niks toch?
Daarnaast hebben frame pagina's het probleem dat, als iemand je site via google vindt, hij op de framepagina terecht komt en niet het hele menu eromheen krijgt. Moet je dus op elke framepagina weer een link zetten die naar je index verwijst en dan nog een scriptje erbij die in de IFRAME de opgevraagde pagina laadt.

[ Voor 22% gewijzigd door Not Pingu op 17-07-2004 15:38 ]

Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.