Toon posts:

[SQL] 2 databases, 2 tabellen -> 1 db, 1 tabel.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Juist, misschien beetje rare topic title, maar het zit als volgt:

Ik heb 1 access database, met daarin een tabel 'nieuwsbrief' [id,naam,mail,ip]
daarnaast heb ik 1 MS SQL database, met daarin een tabel 'nieuwsbrief_list' [id,naam,mail]

Nu wil ik deze 2 tabellen fuseren naar één MS SQL of Access tabel. Nu vraag ik me af, wat is de makkelijkste manier om dit te realiseren?

Zat te denken om binnen die access db een Ms sql koppeling te maken naar die tabel. Om vervolgens met een distinct (?) de 2 tabellen samen te voegen (zonder dubbele records te krijgen)

Iemand een ID hoe ik dit goed kan aanpakken?

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:27

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Meest makkelijke:
Exporteer MS Access tabel naar SQL server, desnoods via een CSV naar een nieuwe tabel.
vervolgens:
SQL:
1
Insert Into OudeSQLServerTabel...... WHERE Not Email IN (Select Email FROM OudeSQLServerTabel)

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• nescafe
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
't lijkt me dat het op jouw manier (sql server table linken) best kan.

Daarnaast is het mogelijk om een access database aan de sql server toe te voegen als linked server, maar dat lijkt me voor een eenmalige import een beetje over-done.

* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-04 14:05
Maak even een backup van je database en test het uit :) vooral dat eerste lijkt me erg handig ;)

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het nu zo gedaan:

De gegevens van tabel2 naar tabel1(backup) gekopieerd. Nu wil ik met een distinct clausule de dubbele mail adressen er uit halen.

code:
1
2
SELECT DISTINCT mail
FROM         dbo.tblMailing1

Echter, nu krijg ik (natuurlijk) alleen een kolom mail te zien. Graag zou ik alle kolommen willen zien, terwijl dubbele adressen alleen op de kolom 'mail' worden gecheckt.

Klinkt misschien dom (en is het denk ook) maar ik krijg het niet voor elkaar :P ...hoe?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2004 11:55 ]

• nescafe
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
En wat begrijp je niet van het voorstel dat gorgi_19 heeft gedaan?
gorgi_19 schreef op 17 juli 2004 @ 11:32:
SQL:
1
Insert Into OudeSQLServerTabel...... WHERE Not Email IN (Select Email FROM OudeSQLServerTabel)
Heel kort: Wat jij wil is alles bij elkaar voegen en dan het dubbele eruitfilteren.
Makkelijker is het om de dubbele records helemaal niet toe te voegen.

* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans

Pagina: 1