2 boxen van m'n 5.1 setje doen 't nie!

Pagina: 1
Acties:

• sjukke
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-05-2023
Hallo,

Ik heb gister een 5.1 kaart aangeschaft, (Creative Live! player) en ook meteen 5.1 boxjes erbij gepakt . Nu, ik heb alles aangesloten, boxen eropaan, nu werken ze allemaal behalve de 2 die achter moeten staan. De center, de subwoofer, en de 2 front boxjes doen het wel gewoon. Ik denk dat dit een softwarematig probleem is, omdat er wel zacht geruis uit de boxen komt. Weet misschien iemand waar ik dit kan instellen? Ik heb het al bij configuratiescherm -> geluiden -> geevanceerd ingesteld, maar dan doet ie 't nog niet.

Bedankt.

[ Voor 4% gewijzigd door sjukke op 17-07-2004 11:21 ]

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

waar test je het mee? Bij mee deden ze het ook niet in winamp, terwijl powerdvd tijdens het afspelen van een dvd-tje het wel deed.
Voor winamp heb ik een of andere plugin gedownload waar ik de link op GOT gevonden hebt.

If you choose to criticise you choose your enemies

• Spockz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-04 00:03

Spockz

Live and Let Live

volgensmij moet je toch 2 plugjes gebruiken wil je 5.1 hebben? Kijk eens goed naar de achterkant van de kaart. Daar zitten 2 speaker outs op.

C'est le ton qui fait la musique. | Blog | @linkedin
R8 | 18-55 IS | 50mm 1.8 2 | 70-200 2.8 APO EX HSM | 85 1.8

• sjukke
Pic_Art schreef op 17 juli 2004 @ 11:22:
volgensmij moet je toch 2 plugjes gebruiken wil je 5.1 hebben? Kijk eens goed naar de achterkant van de kaart. Daar zitten 2 speaker outs op.
Alles zit er goed in, zo zegt de handleiding. (van mijn boxen)

[ Voor 3% gewijzigd door sjukke op 17-07-2004 11:23 ]

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-05 11:59

Just_I

What did you just say?

Hoor je wel geluid uit de boxen achter bij het draaien van een dvd of een ander filmpje (divx oid)? Er was namelijk gister ook een topic hierover, waarbij de persoon bij het afsepelen van mp3tjes geen geluid hoorde in de boxen achterin.

Probeer anders wat te spelen met de instellingen van de gluidskaart / Windows / boxen om een goed resultaat uit je boxen te krijgen.

[ Voor 5% gewijzigd door Just_I op 17-07-2004 11:26 ]

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

• sjukke
Just_I schreef op 17 juli 2004 @ 11:24:
Hoor je wel geluid uit de boxen achter bij het draaien van een dvd? Er was namelijk gister ook een topic hierover, waarbij de persoon bij het afsepelen van mp3tjes geen geluid hoorde in de boxen achterin.

Probeer anders wat te spelen met de instellingen van de gluidskaart / Windows / boxen om een goed resultaat uit je boxen te krijgen.
Ik heb hier nog geen dvdspeler in, dus dat kan ik niet testen..

• Countess
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-02 21:00
volgensmij moet je dat met de creative controle center kunnen instellen.

waarmee doen ze het niet eigenlijk?
met bv een 3d spel waar je 5.1 heb geselecteerd of is het alleen bij het afspelen van mp3's

als ze alleen niet werken bij mp3's moet je iets van clone mode instellen in de controle center.
het is fff geleden dat ik mijn live hebt gebruikt dus weet het niet precies meer maar als het goed is moet hij dan de links en rechts front speaker uitput kopieeren naar de 2 achterste speakers.
(het heet clone mode op de soundstorm hien, creative kan het anders noemen)

[ Voor 27% gewijzigd door Countess op 17-07-2004 11:29 ]

mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:31
Misschien moet je eens proberen via het proggie Surround Mixer (wat bij de drivers zit) je geluid op 5.1 te zetten, kun je ook direct testen of de boksen werken... Ik heb trouwens 3 stekkertjes voor mijn 5.1 geluid, zwart voor die 2 achter, groen voor 2 voor en oranje voor center+subwoofer. Maar heb je misschien ook een digitale set?

• n1ck
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-05 10:45
Heb je al geprobeerd om het software matig in te stellen ??

• sjukke
Ik was dus ff kijken, zie ik dat heel die programma's om dat in te stellen niet goed werken. (dat zei de diagnose) Ik heb nu alles overnieuw geinstalleerd, en ga het nog eens proberen. Bedankt voor jullie reacties!

• sjukke
Hmm, na de uninstall en de overnieuwe install doen heel mijn boxen het niet..

• n1ck
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-05 10:45
Ligt het niet aan de drivers ofzo ..

• sjukke
Yes, het werkt nu, BEDANKT IEDEREEN VOOR JULLIE FIJNE REACTIES :D

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-05 03:47
sjukke schreef op 17 juli 2004 @ 11:56:
Yes, het werkt nu, BEDANKT IEDEREEN VOOR JULLIE FIJNE REACTIES :D
Fijn dat we de oplossing ook mogen weten? ;)

^ Wat hij zegt.

• sjukke
De software + drivers overnieuw geinstalleerd, en 5.1 ingesteld bij de configuratie van de geluidskaart (die ik vorige keer niet kon openen)

Gegroet.
Pagina: 1