[Batterijen] Vreemd probleem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:11
Ik heb hier een vreemd probleem met een aantal batterijen voor m'n oude digicam Fuij Finefix 2600z.

Een paar dagen geleden heb ik namelijk een Dimages Z2 gekocht, met daarbij een extra set (=4) batterijen als reserve. Nu had ik al 4 NiMh batterijen, dus dan heb ik mooi 2 setjes voor de Z2.

Voor de Fuij heb ik daarom 2 NiMh batterijen gekocht. En nu komt het vreemde... met de nieuwe batterijen wil de Fuij niet aan. Batterijen uiteraard volledig opgeladen :)
Als ik de cam aanzet gaat hij vanzelf na een halve seconde weer uit :? :? Nu heb ik even getest, maar het blijkt met twee van mijn oude batterijen ook zo te zijn. Twee andere batterijen gaan weer wel goed :?

Ik snap er echt geen hout meer van... hou kan dat???

Tweede vraag trouwens: kan ik (om te testen) in de Z2 veilig twee batterijen van 1800 NiMh en twee van 2100 NiMh gebruiken?

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89521

SysRq schreef op 17 juli 2004 @ 11:17:
Ik heb hier een vreemd probleem met een aantal batterijen voor m'n oude digicam Fuij Finefix 2600z.

Een paar dagen geleden heb ik namelijk een Dimages Z2 gekocht, met daarbij een extra set (=4) batterijen als reserve. Nu had ik al 4 NiMh batterijen, dus dan heb ik mooi 2 setjes voor de Z2.

Voor de Fuij heb ik daarom 2 NiMh batterijen gekocht. En nu komt het vreemde... met de nieuwe batterijen wil de Fuij niet aan. Batterijen uiteraard volledig opgeladen :)
Als ik de cam aanzet gaat hij vanzelf na een halve seconde weer uit :? :? Nu heb ik even getest, maar het blijkt met twee van mijn oude batterijen ook zo te zijn. Twee andere batterijen gaan weer wel goed :?

Tweede vraag trouwens: kan ik (om te testen) in de Z2 veilig twee batterijen van 1800 NiMh en twee van 2100 NiMh gebruiken?
1-check de kontacten van batterijen en camera, is dat in orde, zijn ze waarschijnlijk defect, garantie?
2-voor testen ok ,maar niet tegelijk laden (tenminste in een simpele lader), wat voor lader gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peeth
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:51
SysRq schreef op 17 juli 2004 @ 11:17:

Ik heb voor mijn Z1 een batterijlader van het merk Carat gekocht met 4 NiMh 2100 batterijen. Gelijk opgeladen natuurlijk en ondanks dat de Z1 zo zuinig moest zijn waren ze zo leeg. Nog een keer opgeladen, weer hetzelfde probleem. Wat bleek nou, aan de zijkant van de lader zit een schuifje waarmee je kan aangeven of je 2 of 4 accu's op gaat laden. Hij stond nog op 2. }:O

Je raad het al, nadat ik het schuifje op 4 had gezet kon ik honderden foto's maken. Misschien heb je hetzelfde probleem op je lader.

Vincere Per Belli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:11
Bedankt voor de reacties :)
ik ben met de batterijen naar de fotozaak geweest, blijkt dat er één batterij niet helemaal opgeladen was. En dat gaf blijkbaar problemen. Één volle, en één halfvolle batterij gaan niet lekker samen :) Dus de ene volledig opgeladen en alles werkt weer :)

Soms is het zooooo simpel dat je er helemaal niet aan denkt ;)

-