Toon posts:

Sendmail server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Op dit moment wordt de mail binnen het bedrijf afgehandeld door een sendmail server waarna een exchange server deze middels een pop3 connector ophaalt om deze te distribueren binnen het bedrijf. Dit werk prima echter we willen een tweede sendmail server op een andere locatie installeren die fungeerd als een Backup server.

Wat we willen is dat alle mail die binnenkomt op de sendmail server (verschillende domeinen) automatisch wordt (als een kopie) doorgestuurd naar de tweede sendmail server. Dus niet een fail-over situatie waarbij als server 1 uitvalt server 2 het overneemt (kunnen we regelen in het MX record) maar echt een kopie server (realtime)....

Wat lopen al een aantal dagen te zoeken op internet maar komen alleen zaken tegen om uitgaande mail automatisch door te sturen (zoals bv AlwaysBCC) maar niks om inkomende mail te kopieren. Nu hebben we het tijdelijk opgelost door in exchange per postbus een kopie naar de andere server te maken. Maar dit is niet echt de gewenste situatie .

Heeft er iemand een idee waar we het zoeken moeten ?

Bedankt

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Ik snap niet helemaal waarom je zoiets op deze manier zo willen regelen (De MX DNS records zijn wat je eigenlijk wilt doen namelijk), maar in theorie zou je sendmail in kunnen stellen om altijd te relayen voor bepaalde domeinen vanaf iedere host, en dan je 1e server als smarthost instellen.

Maar als nu je 2e server down is en daar wordt getracht mail naar te sturen raak je die volgens mij nogal makkelijk kwijt, en in ieder geval duurt 't langer. Het idee achter de MX records is dat je een primaire server hebt waar mail naartoegestuurd wordt, en slechts als die down is gaat 't via de volgende MX. Die houdt 't vast tot de originele server weer online is. (Of doet er iets anders mee, afhankelijk van instelling).

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Verwijderd schreef op 17 juli 2004 @ 10:43:
...Wat we willen is dat alle mail die binnenkomt op de sendmail server (verschillende domeinen) automatisch wordt (als een kopie) doorgestuurd naar de tweede sendmail server...
Wat denk je daarmee te bereiken, anders dan het omhoog helpen van de aandelen koersen der hardware fabrikanten?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-05 15:46

igmar

ISO20022

Verwijderd schreef op 17 juli 2004 @ 10:43:
Op dit moment wordt de mail binnen het bedrijf afgehandeld door een sendmail server waarna een exchange server deze middels een pop3 connector ophaalt om deze te distribueren binnen het bedrijf.
Waarom zo moeilijk met POP boxes ? Je kan sendmail mail op basis van een domein laten doorsturen naar een andere server.
Dit werk prima echter we willen een tweede sendmail server op een andere locatie installeren die fungeerd als een Backup server.

Wat we willen is dat alle mail die binnenkomt op de sendmail server (verschillende domeinen) automatisch wordt (als een kopie) doorgestuurd naar de tweede sendmail server.
Wat heeft dit voor nut ? Alle mail heb je al binnen Exchange, ik zie de voordelen niet van deze setup.
Dus niet een fail-over situatie waarbij als server 1 uitvalt server 2 het overneemt (kunnen we regelen in het MX record) maar echt een kopie server (realtime)....

Wat lopen al een aantal dagen te zoeken op internet maar komen alleen zaken tegen om uitgaande mail automatisch door te sturen (zoals bv AlwaysBCC) maar niks om inkomende mail te kopieren. Nu hebben we het tijdelijk opgelost door in exchange per postbus een kopie naar de andere server te maken. Maar dit is niet echt de gewenste situatie .

Heeft er iemand een idee waar we het zoeken moeten ?
Met een milter, een .cf aanpassing, of met een los stukje script dat de mail zelf bij 2 servers aflevert.

Verwijderd

Ik volg hem niet; je krijgt mail binnen op server1, die trek je leeg met de Exchange/popconnector. vervolgens gaat server1 down, en gaat de mail (volgens je mx-record) naar server2. Ook die wordt leeggetrokken.

Wat moet je met een 1:1 kopie wanneer de servers toch leeg worden gehaald? Of maak ik een denkfout?

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Verwijderd schreef op 18 juli 2004 @ 23:48:
...Of maak ik een denkfout?
Nope: je slaat de spijker op z'n kop 8)7

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:14