In index.php wordt een vraag gesteld aan de bezoeker. Na het beantwoorden van de vraag en op de submit button gedrukt te hebben, wordt er een pagina (onder de vraag) geopend in een cel van index.php.
Het werkt perfect op 1 ding na. Ik wil dat, wanneer een pagina in de cel wordt geopend, het antwoord van de bezoeker blijft staan. Het is nu namelijk zo dat index.php ververst wordt, en daardoor staat de bovenste optie ("Maak uw keuze")weer in beeld.
Ik wil liever niet gebruik maken van cookies aangezien de keuze bij een volgend bezoek nog te zien is. Tevens lijkt me ook niet heel netjes om het op te slaan op de server [php].
Is het mogelijk dat index.php niet ververst wordt terwijl er wel een pagina wordt geopend in een cel van index.php? of moet ik het toch met cookies of antwoorden opslaan op server gaan doen?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
| <SCRIPT LANGUAGE="JavaScript">
function check()
{
if(document.form.vraag1.options[0].selected) {window.location="index.php?action=pagina1.htm";}
if(document.form.vraag1.options[1].selected) {window.location="index.php?action=pagina2.htm";}
}
</script>
<table width="570" border="0" cellpadding="0" cellspacing="0">
<tr>
<td width="570" height="208" valign="top"><p>
<form name="form">
<select name="vraag1">
<option>Maak uw keuze</option>
<option>Particulier</option>
<option>Bedrijf</option>
</select>
<input name="submit" type="button" value="submit" onclick="check();" />
</form>
</td>
</tr>
<tr>
<td height="18" valign="top">
<?php
$actionfile = "$action";
if (file_exists($actionfile))
{
include("$actionfile");
}
else
{
include("leeg.htm");
}
?>
</td>
</tr> |
Het werkt perfect op 1 ding na. Ik wil dat, wanneer een pagina in de cel wordt geopend, het antwoord van de bezoeker blijft staan. Het is nu namelijk zo dat index.php ververst wordt, en daardoor staat de bovenste optie ("Maak uw keuze")weer in beeld.
Ik wil liever niet gebruik maken van cookies aangezien de keuze bij een volgend bezoek nog te zien is. Tevens lijkt me ook niet heel netjes om het op te slaan op de server [php].
Is het mogelijk dat index.php niet ververst wordt terwijl er wel een pagina wordt geopend in een cel van index.php? of moet ik het toch met cookies of antwoorden opslaan op server gaan doen?