Thomson Speedtouch check

Pagina: 1
Acties:

• De Buurman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-09-2020
Mijn Thomson Speedtouch multi pc modem ( 500 ) werkt niet ....dat wil zeggen het lampje met de verbinding => splitter=> telefoonlijn brand niet.

Dit werkt niet in complete setup en ook niet in alleen splitter buitenlijn modem setting ( ik dacht dat dit ook zou moeten oplichten om de buitenlijn verbinding aan te geven ?)

om te controleren of er misschien geen ADSL signaal op mijn tel.lijn staat..heb ik de modem +trafo, splitter + telaansluiting meegenomen naar mijn buurman die een werkend PSTN ADSL signaal heeft. Hier ook geen oplichten van een goede buitenlijn verbinding ? .....terwijl hij wel een goed signaal heeft.

Hoe kan ik nu controleren of de modem defect is ? of de splitter ?

Ik heb al gezocht op google en hier ...maar nog niks gevonden.

• lSltAlKeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-02 21:55

lSltAlKeR

Time destroys everything!

Heb misschien een ISDN Speedtouch? check het door hem aan een NIC te hangen en bijvoorkeur met windhoos NT in te loggen op 10.0.0.138 :)

Speedtouch freak

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:54
Andere optie als die van mijn voorganger niet juist is: Splitter is stuk. Kijk of je zonder splitter, en dus rechtstreeks aan de telefoonlijn, wel verbinding krijgt.

Vervang de telefoondraad tussen de modem en de hoofdaansluiting door een draad waarvan je weet dat die werkt om na te gaan of de fout daar niet zit.

Ligt het daar niet aan dan zou het kunnen zijn dat je tegen de belofte in niet aangesloten bent. Klinkt bizar maar maakte het laatst mee met iemand bij CHello.

Of er is iets mis met je modem.

• De Buurman
ok maar ik heb dus gelijk, dat als de modem goed is + het signaal en de splitter dat lampje @ van de buitenlijn connectie zou moeten branden ?

Ja of het aan het signaal lag heb ik gecheckt via mijn buurmans signaal...ook geen brandend @

[ Voor 27% gewijzigd door De Buurman op 17-07-2004 02:54 ]

• lobotm
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 03-12-2025
die @ doet het pas nadat hij de volledige settings heeft.

Controleer of het modem zijn instellingen nog heeft.

laad anders de template er opnieuw in vul je provider gegevens in en het hoort te werken ....

door ff in je webbrowser 10.0.0.138 in te typen krijg je gelijk een leuk menuutje
waar je alles wat je zou willen instellen kan instellen.
maar zonder template doet het modem nix.

[ Voor 32% gewijzigd door lobotm op 17-07-2004 03:04 . Reden: wat extra info ]

al is je hardware nog zo snel de software achterhaald hem wel

Verwijderd

Ik heb ook nog een vraag over mijn thomson speedtouch 510 I en ik wil er eigenlijk geen nieuwe topic over openen.
Wanneer ik naar 10.0.0.138 ga en klik op Diagnostics vervolgens zie ik bij Wan en connections een vraagteken. De rest is groen. Bij Remote IP Address staat een kruis. Ik heb namelijk problemen met de verbinding en KPN zegt dat de lijn out of sync is.

• lobotm
Verwijderd schreef op 17 juli 2004 @ 03:10:
Ik heb ook nog een vraag over mijn thomson speedtouch 510 I en ik wil er eigenlijk geen nieuwe topic over openen.
Wanneer ik naar 10.0.0.138 ga en klik op Diagnostics vervolgens zie ik bij Wan en connections een vraagteken. De rest is groen. Bij Remote IP Address staat een kruis. Ik heb namelijk problemen met de verbinding en KPN zegt dat de lijn out of sync is.
bedrading gecontroleerd ?
gecontroleerd of de kpn template er nog inzit ?
inlognaam en wachtwoord zijn correct ?

* lobotm heeft tot nog toe weinig tot geen problemen gehad met die 510's

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:54
De Buurman schreef op 17 juli 2004 @ 02:52:
ok maar ik heb dus gelijk, dat als de modem goed is + het signaal en de splitter dat lampje @ van de buitenlijn connectie zou moeten branden ?

Ja of het aan het signaal lag heb ik gecheckt via mijn buurmans signaal...ook geen brandend @
Maar goed we weten nu dus dat het aan de combinatie van je modem, draad en splitser zou kunnen liggen. |:( 8)7 Blijft de vraag wie van de drie een rol spelen.

Ik raad dan ook mijn procedure te volgen en de splitter ertussenuit te laten. En als dat niet helpt de draad vervangen door een draad waarvan je weet dat het wel werkt.

ALs dat niet werkt is er iets anders aan de hand. Modem (hardware dan wel niet goed geinstalleerd) of niet aangesloten zoals beloofd door de ISP.

• lSltAlKeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-02 21:55

lSltAlKeR

Time destroys everything!

Verwijderd schreef op 17 juli 2004 @ 03:10:
Das een fout ping adres in de firmware
Dus da klopt

edit:
195.190.249.19 namelijk
Stelletjes prutsers bij Thomson samen werking KPN

[ Voor 11% gewijzigd door lSltAlKeR op 17-07-2004 03:40 ]

Speedtouch freak

• lobotm
Heb al een bergje van die dingen geinstalleerd. en of opnieuw ingesteld.

Je rost de juiste template erin.
je stelt eventueel je naam en wachtwoord in. bij kpn dan.
bij babyxl dan krijg je gewoon een ip :)

ff op saveall duwen en ziedaar 3 groene lampjes op de thomson.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:48

JvS

Ik heb hem zelf ook

lSltAlKeR schreef op 17 juli 2004 @ 03:31:
[...]

Das een fout ping adres in de firmware
Dus da klopt

edit:
195.190.249.19 namelijk
Stelletjes prutsers bij Thomson samen werking KPN
niet helemaal, dat ip connectivity geeft een fout, maar alleen bij Planet internet, Hetnet en Direct-adsl, omdat die allemaal 195.121.1.34 en 195.121.1.66 als DNS servers gebruikt. IP connectivity is niet meer dan "kan ik de DNS pingen".. Moet je eens proberen die DNS servers te pingen...
De Buurman schreef op 17 juli 2004 @ 02:21:
Hier ook geen oplichten van een goede buitenlijn verbinding ? .....terwijl hij wel een goed signaal heeft.
Als jij op een werkende lijn geen signaal krijgt en een ander modem wel, dan is je modem gewoon niet goed. Bel de kpn, leg je verhaal uit en dat ding wordt gewoon vervangen (als je nog in je 1e jaar zit).
lobotm schreef op 17 juli 2004 @ 03:18:
bedrading gecontroleerd ?
niet van toepassing, modem doet het bij buurman op werkende lijn ook niet.
gecontroleerd of de kpn template er nog inzit ?
Is niet nodig om sync te krijgen
inlognaam en wachtwoord zijn correct ?
heeft er ook niets mee te maken, als de "@" helemaal uit blijft, is er uberhaupt geen signaal. En de modem hoeft ook niet perse geconfigureerd te zijn om signaal te hebben hoor.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• De Buurman
Ah ok bedankt voor de reacties....allemaal..(JvS bedankt voor specifieke @ signaal info, dat is wat ik dacht ja )...wel ik begin iets dichter bij te komen ....de splitter lijkt defect.

IK heb nu gewoon een proef opstelling om te kijken of ik het werkend kan krijgen. Voordat ik de hele kabel boel werkelijk overhoop haal.....

wat ik nu heb ( huidige robotic inbel setup ) is dit :
inkomende KPN lijn => ouderwetse manier gesplitst
1.doorgelust naar 1 telefoon aanlsuiting in de slaapkamer.
2.doorgelust naar woonkamer 1 telefoon

3.In woonkamer lus naar een kabel van circa 5 meter naar comp =>inkomend signaal daar op een kpn nummer herkenning apparaat en dan door naar de comp modem Robotic. modem.

Ik heb de kabel uit de num herk. direct naar speedtouch modem geleid om te kijken of het de splitter is. Ik krijg nu wel een oranje @ + af en toe groen @ dus als een puls als het ware.

Op het 10.0.0.138 System info scherm krijg ik nu dat alle aansluitingen groen gevinkt zijn maar state blijft DOWN.

Ik ga er nu van uit dat de splitter dus defect is aangezien deze bij tussenkoppeling :Num.herk - Modem.....geen @ signaal geeft.

Dit zal ook wel verklaren waarom ik er bij mijn buurman geen @ kreeg terwijl ik zeker wist dat daar wel een signaal op de lijn zit.
Ik krijg dus wel een signaal herkenning van de modem bij weglaten van de splitter.

Maar ik krijg het niet voor elkaar om een verbinding UP te krijgen.
Nu kan het volgens mij alleen nog zo zijn dat mijn Username en paswrd verkeerd zouden zijn ?...of zie ik nog iets over het hoofd ?

Ik heb hiervoor een dial up verbinding gehad ( gebruik ik nu dus om dit te schrijven ) ook bij planet en probeer dus over te stappen op ADSL.
Ik heb geen nieuwe username gekregen van Planet voor ADSL dus als username heb ik mijn username van de dial up ingevoerd.

In de beschrijving heb gelezen dat dit altijd: Service Provider-username bestaat uit een naam gevolgd door een @-teken met daarachter een Service Provider-specifieke servicenaam. Bijvoorbeeld: user@-adsl-comfort.......

Het enige wat ik heb is een e-mail adres met een @ waarbij mijn username voor de @ staat ?

Ik probeer constant de help desk te bellen .....maar ......dat lijkt de Route National wel omstreeks augustus!....ik kom er dus niet doorheen.

Zou ik dus van planet een speciale username hebben moeten ontvangen of zou mijn oorspronkelijke username ....ZONDER de achtervoeging van @ ( mijn e-mail achtervoeging ) moeten werken voor de ADSL aansluiting ?

IK geen ADSL achtervoeging meegekregen met het bestelde pakket ?

Ik ben van plan zoals gelezen in sommige forum threads hier. Om dus tussen alle tussen liggende telefoon toestellen een extra splitter te plaatsen om de ruis en de disconectie te voorkomen...( deze krijg ik wanneer ik dus telefoneer met een van de tussenliggende telefoons in deze opstelling )....ik denk er dan nog 2 nodig te hebben want anders moet ik een hele lange ethernet kabel (+ 8-10 meter leggen naar mijn modem ) daar ik heb begrepen dat de modem zo dicht mogelijk bij de comp moet staan.

Wat is beter en prijs bewuster lange ethernet kabel of gewoon 2 werkende splitters er tussen ? ...mits de connectie natuurlijk UP is !

Dat eerst grrrr......

• Schapie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-02-2025

Schapie

Bleh...

Moet volgens mij gewoon werken met username@adsl-(abbo vorm) .
En die username is gewoon het zelfde als waar mee je nu inbelt .
Al eens geprobeerd voor de grap om de line en isdn aansluitingen omtedraaien op de splitter (neem aan dat je een alcatel splitter hebt of zo'n kleine grijze vierkante).
Klinkt gek maar wil wel eens helpen (mij zelf ook gebeurd).

No signature found

• canonball
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:13
JvS schreef op 17 juli 2004 @ 12:24:
[...]
heeft er ook niets mee te maken, als de "@" helemaal uit blijft, is er uberhaupt geen signaal. En de modem hoeft ook niet perse geconfigureerd te zijn om signaal te hebben hoor.
Bij een nieuwe speedtoch 510 uit doos brand de @ als het line-sync heeft, als er eenmaal een wachtwoord-gebruikersnaam in staat, brand @ aleen bij line-sync en een goede gebruikersnaam-wachtwoord (teminste bij de 1e software versie's was het zo)

• De Buurman
Ok ik heb het geheel werkend.

Heel de rattaplan kwam er dus op neer dat planet internet gewoon even heeft verzuimd om door te geven dat ik inderdaad zo`n @ ADSL achtervoeging moet gebruiken. Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik dat nog al nalatig vind :(

Bij zo`n nieuwe aansluiting mag je toch verwachten dat je daar een brief over krijgt waar dat in staat ? Te gek om los te lopen dat je dan zelf moet bellen en in een wachtrij komt te staan ....waarbij het de klant geld en tijd kost ...vanwege hun nalatigheid......grrrrrrr.......

Ik heb nu dus de hele boel werkend waarbij ik mijn Antwoord apparaat en fax op mijn comp weer heb terug gelust via de splitter vlak voor het modem.

De KPN heeft de huidige opstelling afgeraden omdat ze zeggen dat zelfs wanneer ik splitters tussenvoeg bij elke tussenliggende telefoon (2). Het uiteindelijk toch verkeerd gaat bij hun klanten......na een langere of kortere tijd ?

Na het lezen van een andere thread hier over die splitters er tussen lijkt het mij de beste oplossing ...voor mijzelf als iemand het natuurlijk al een geruime tijd goed werkend heeft. Voor mij is het belangrijk dat ik die fax en antw.app. op de comp ook functionerend houd.

Dus het werkt nu !....Nu alleen graag nog advies over de splitter gelijk achter isra punt of gewoon die Xtra splitters ertussen .....graag wat advies hierover...tevens legde de KPN persoon uit dat het niet uitmaakt voor snelheid modem vlakbij splitter of bij comp ...hiertussen ligt circa 10 meter....

In iedergeval bedankt voor alle hulp en hopelijk nog wat info over de final setup...

• lobotm
gefeliciteerd ben blij dat het alleen aan de settings lag en niet aan je modem.

JVS ik heb meer dan 10 van die dingen geconfigged ... en ze doen uit de doos allemaal hetzelfde nl. niks.
totdat je de template van de provider erin zet.
adsl gebruikersnaam
en wachtwoord erin.
en het werkt.

* lobotm is meestal niet langer dan 15 minuutjes daarmee bezig.

het splitter aansluiten is meestal het grootste probleem.

de enige juiste methode om de splitter normaal gesproken aan te sluiten is bij het isra punt.
maar kijk even op de splitter hoe die aansluitingen zijn.
want je verwisseld gemakkelijk de line , phone en dsl aansluitingen.

dsl = naar modem
line = van isra punt naar splitter
phone = gaat naar oude telefoonmeuk

ok splitters kunnen stuk zijn. imho ben ik ze nog niet tegen gekomen.

meestal worden ze gewoon vergeten.

Verwijderd

Ik zie in mijn speedtouch Diagnostics bij Ping Address 195.190.249.37 staan en dit is dus het primaire DNS server. Maar bij Planet staat 195.121.1.34. Ook zie ik staan bij diagnostics '' Remote peer IP address (DNS was not reachable)''.
Pingen naar 195.121.1.34 krijg ik een time out (100% verlies bij 4 packets). En

wanneer ik naar www.speedtest.nl ga en die test doe krijg ik deze resultaten:
download: 232.4 kb/s
upload: 42.4 kb/s
connection: 1,061.0 Conn/min
ping: ping niet mogelijk (duurt erg lang)
Met firewall aan of uit zijn de resultaten fout.

Volgens mij moet ik dus het DNS adres aanpassen alleen als ik de user.ini wil aanpassen zie ik nergens dat adres staan.
Maar er is zeker iets fout want ik kan BT of Emule gewoon niet fatsoenlijk draaien, internet loopt dan altijd vast en moet ik rebooten. Maar bij het log van de modem staan vervolgens geen meldingen. Ik heb inmiddels al een nieuwe speedtouch 510 I modem en alles is al op meerdere pc's geprobeerd. Dus de fout is waarschijnlijk een verkeerd DNS adres? En hoe ik moet ik dat weer aanpassen naar het juiste?
Pagina: 1