Camera: Powershot S50 of IXUS 500?

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

• Specy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-01 20:39
Ik wil een van beide camera's kopen, maar ik kom er niet uit wat de (met name kwaliteits-) verschillen tussen de twee zijn.

De voorbeeldfoto's op www.dcresource.com van de S50 zien er echt prachtig uit. Ik heb de indruk dat de foto's van de IXUS 500 minder zijn (gekleurde randen bij scherp contrast, en minder scherp) - helaas heb ik geen site kunnen vinden die dezelfde foto gemaakt met beide camera's heeft. ;(

Fotokwaliteit is voor mij het belangrijkst, dus als dit klopt neem ik de S50. Als er geen verschil is, is - van ZEER secundair belang - de hogere videoresolutie van de IXUS een pre. Prijsverschil is er nauwelijks (beide ca. 400 euro).

Kan iemand hier een licht op werpen?

Verwijderd

Als het formaat van de Ixus geen rol speelt zou ik direct voor de S50 kiezen, het is gewoon meer camera.........

De fotokwaliteit zal onder gunstige omstandigheden niet veel verschillen, maar met de S50 heb je meer mogelijkheden in te grijpen als het niet goed gaat....

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2004 10:43 ]

• Gem1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02-2025
http://www.canon.nl/For_Home/Compare_Products/index.asp#
Hier kun je ze toch naast elkaar vergelijken?

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Specy, de specificaties (zie de link van Gem1e hierboven) zijn heel direct met elkaar te vergelijken. En voor reviews kan je idd gewoon dcresource of dpreview (zie de review van ixus 400, is prima vergelijkbaar met de ixus 500) gebruiken. Je zal toch echt zelf de keuze moeten maken, zie ook de Fotografie Policy bovenaan dit subforum :)

LinkedIn
Instagram

Dit topic is gesloten.