Beide monitoren vallen uit bij boot XP

Pagina: 1
Acties:

• mtak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Ik heb een Radeon 9600XT, met daarop een VGA en DV-I uitgang.
Als ik alleen de VGA aansluit gaat alles perfect, daarintegen, als ik een 2e monitor(met DV-I -> VGA adapter) aansluit gaan allebei de monitoren in de slaapstand als XP gaat booten(vanaf het moment dat het Welkom scherm zou moeten komen). Ik heb de laatste nieuwe Catalyst drivers.

Mijn specs:
Radeon 9600XT
Compaq V75 CRT (op vga uitgang)
Compaq TFT5010 (op DV-I uitgang mbv een DV-I -> VGA adapter)

Het vreemde is dat mn vader ongeveer dezelfde configuratie heeft en het daar wel gewoon werkt(Radeon 9000, 2x TFT waarvan 1 met dezelfde adapter).

Waar zou dit aan kunnen liggen?

• RMYuma
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-03 05:28

RMYuma

The disguise is complete!

Dit lijkt me eerder een softwarematig probleem, aangezien in de POST fase je monitoren het nog doen. Pas als Windows geladen wordt, komt je probleem om de hoek kijken. Driver instelling waarschijnlijk.

[ Voor 43% gewijzigd door RMYuma op 17-07-2004 02:19 ]

| Specs Aurora24 | My music |

• mtak
  • Niet online
Maar als ik die 2e monitor niet aansluit kan ik er ook niks aan instellen, en bij de ATI tabs in geavanceerd zie ik ook niks staan.

XP opnieuw aan t installen, mss dat t dan beter werkt :Y)

--edit--
Ok, het werkt dus gewoon goed, maar na de installatie van Catalyst krijg ik weer hetzelfde probleem, zit dus in de ATI Drivers.
Ga nu proberen Hydravision te installen.
Ook niet dus.
Mn pijlen zijn op

[ Voor 38% gewijzigd door mtak op 17-07-2004 03:09 ]

• Mr. Detonator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-08 12:37
Dat heb ik ook gehad met m';n asus 9800xt....

Bij mij lag 't aan de kaart...daar heb ik een pal-bios ingeflasht en 't was opgelost....

misschien dat 't bij jou met een van de monitoren heeft te maken(ntfs/pal)

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Het is vrij ingewikkeld om twee schermen goed aan te sluiten. Ik zoek bij elke update van de drivers mezelf rot hoe het ook alweer moest. Is een kwestie van bij geavanceerd de instellingen doorlopen. Zit nu niet achter die PC maar zal eens kijken bij welke optie het e.e.a. moet worden ingesteld.

ARME AOW’er

• mtak
  • Niet online
Mr. Detonator schreef op 17 juli 2004 @ 12:31:
Dat heb ik ook gehad met m';n asus 9800xt....

Bij mij lag 't aan de kaart...daar heb ik een pal-bios ingeflasht en 't was opgelost....

misschien dat 't bij jou met een van de monitoren heeft te maken(ntfs/pal)
Monitoren hebben toch niets te maken met PAL/NTSC? Dat is toch alleen bij tv's of ben ik nou gek?
GuardianAngel schreef op 17 juli 2004 @ 12:39:
Het is vrij ingewikkeld om twee schermen goed aan te sluiten. Ik zoek bij elke update van de drivers mezelf rot hoe het ook alweer moest. Is een kwestie van bij geavanceerd de instellingen doorlopen. Zit nu niet achter die PC maar zal eens kijken bij welke optie het e.e.a. moet worden ingesteld.
Kun je me misschien een indicatie geven waar ik het zou moeten zoeken? geavanceerd is nogal groot en k weet niet echt waar k naar moet zoeken. Meerdere monitoren is niet echt zwaar gesupport volgens mij...

[ Voor 44% gewijzigd door mtak op 17-07-2004 23:51 ]

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Goed, zit nu achter de PC.

Na installatie van de drivers en de rest van de software (gaat in een keer):
Instellingen
Geavanceerd
ATI Weergaves
Verder wijst het zich vanzelf

ARME AOW’er

• mtak
  • Niet online
Ik kreeg hier dus eerst alleen mn eerste monitor te zien(omdat die alleen maar aangesloten zat omdat als ik de 2e aansloot ik op beide geen beeld kreeg). Nu heb ik de monitoren omgedraaid(op de uitgangen, TFT op VGA en CRT met adapter op DV-I) en nu werkt alles gewoon zoals het hoort, GOED dus :D

Thx anyways mannen

admin: slotje :9

• Mr. Detonator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-08 12:37
Llanorant schreef op 17 juli 2004 @ 23:49:
[...]

Monitoren hebben toch niets te maken met PAL/NTSC? Dat is toch alleen bij tv's of ben ik nou gek?
Dat dacht ik dus ook.....maar toen (3-4 maanden geleden) waren er meer mensen die dat probleem hadden met een 9800xt, en een tijdje daarna verscheen er op de ''officiele'' asus-site een fix voor, in de vorm van een andere bios :|

en dat had iets met pal>ntsc te maken, er verscheen namelijk een pal, en een ntsc versie voor

dit staat er in de omschrijving: Fix monitor goes to standby mode for a few seconds when system is booting to Windows.

hier staan ze: http://www.asus.com/suppo...?ModelName=A9800%20Series

nou denk ik eigenlijk (achteraf) niet dat dit er iets mee te maken heeft, aangezien zo'n fix alleen voor de asus 9800xt verschenen is (andere kaarten hebben er geen last van)

[ Voor 3% gewijzigd door Mr. Detonator op 18-07-2004 00:59 ]

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Users horen niet om een slotje te vragen.

Vind jij dat er een slot op moet dan kun je Topic Report gebruiken.

ARME AOW’er

• mtak
  • Niet online
GuardianAngel schreef op 18 juli 2004 @ 02:03:
[...]

Users horen niet om een slotje te vragen.

Vind jij dat er een slot op moet dan kun je Topic Report gebruiken.
Ow sorry, maar mn probleem is gefixt dus topic lijkt me niet meer nodig :)

• knijnsel
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-08 10:41

knijnsel

dus...

lekker aso, je post je vraag hopelijk ook omdat anderen er iets van kunnen leren?
Anyway, ik heb ook 2x 19", een keer TFT en een keer CRT en het geeft probleem op probleem. Als het werkt werkt het hoor, maar bij de installatie van nieuwe drivers en toosl houdt ik iedere keer mn hart vast. Spelen met de pc is leuk maar computeren zonder beeld is 3x niets.
vaak probeer ik dit:
* 1 monitor los
* save mode config checken
* normal mode, 1 monitor
* check config
* sluit 2e monitor aan, daarna monitor power on.

enz. Over de tv aansluiten op de TV-OUT wil ik het al helemaaaal niet hebben.. :r

<knijnsel> De nederlandstalige GuildWars site

Pagina: 1