TV gaat vanzelf uit bij SBS-6 reclame. Hoe kan dit?

Pagina: 1
Acties:
  • 415 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
We hebben een Panasonic TX-28DK20 breedbeeld televisie al een paar jaar in gebruik. Erg mooi toestel, alleen hij heeft (sinds een half jaar) de vervelende eigenschap vanzelf uit te gaan bij een reclame van SBS-6.
Het is steeds dezelfde reclame, nl die tussen de reclame en de rest v.h. programma in (waarbij je een soort streepjes-code in beeld ziet).

Erg raar, SBS is dus de enige zender waarbij dit gebeurd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intrique
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Het ligt volgens mij niet aan de reclame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wees blij, ik moet die reclame steeds bekijken... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 juli 2004 @ 23:55:
We hebben een Panasonic TX-28DK20 breedbeeld televisie al een paar jaar in gebruik. Erg mooi toestel, alleen hij heeft (sinds een half jaar) de vervelende eigenschap vanzelf uit te gaan bij een reclame van SBS-6.
Het is steeds dezelfde reclame, nl die tussen de reclame en de rest v.h. programma in (waarbij je een soort streepjes-code in beeld ziet).

Erg raar, SBS is dus de enige zender waarbij dit gebeurd..
offtopic:
Kon het niet laten:

't is geen bug, 't is een feature :P

Een ERG slimme TV moet ik zeggen. Da's pas anti-spam maatregelen, scheelt weer zappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 19-09 10:17

Stoffel

Engineering the impossible

Haha en ik zit al lang te brainstormen hoe ik mijn TV zo ver zou kunnen krijgen om iets anders te laten zien bij reclame :o

[ontopic]
Ik heb wel eens een oude tv gehad die uit sprong bij een bepaalde hoeveelheid brightness, en daar was de beeldbuis kaduuk van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

misschien schrikt ie van de plotselinge geluidsincrease op het moment dat het reclame tijd is :/

edit: nee dus, want hij doet t alleen als die streepjes in beeld zijn....vaag :?

VV bij wijze van dus.. ;)

[ Voor 39% gewijzigd door kamstra op 17-07-2004 00:08 ]

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspergt
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-04 03:10
Over het algemeen schrikt elektronica niet. :/

Ridiculer lvl70 Resto drood :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Haha :)
Ja, het enige vervelende is dat hij pas na de reclame uitgaat :( ...
Als hij aan het begin uit zou gaan, en erna weer aan, dan zou dit topic niet bestaan! O-) (het rijmt nog ook ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• utbone
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:47
Misschien heeft ie een firmware update nodig, zodat ie ook "sbs 6 reclames" kan afspelen.

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

t zou natuurlijk ook kunnen dat het een bepaalde van brightness/contrast is waar ie niet tegen kan ofzo, laatst las ik ergens een topic van iemand met een TFT monitor die zoiets had, bij een bepaalde hoeveelheid wit in zijn IE klpate de monitor uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• subsonik
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 21:33
Heeft het niks te maken met omschakeling tussen 4:3 en 16:9 oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Die leader is niet dusdanig bright dat dit een probleem kan zijn. Hij is voornamelijk zwart/donker met wat oranje/geel en een witte streepjescode.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

CyBeR schreef op 17 juli 2004 @ 00:12:
Die leader is niet dusdanig bright dat dit een probleem kan zijn. Hij is voornamelijk zwart/donker met wat oranje/geel en een witte streepjescode.
dat zeg jij....maar misschien dat het voor die TV wel een probleem is :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Dan zou 'ie ook uitspringen bij een gemiddelde televisie-show of een buitenopname overdag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chatslet
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-09 07:42
[onzin mode]
Dude ik denk dat de content rating van je tv aan staat en dat hij daarom geen bullshit laat zien
[/onzin mode]

Volgens mij zit er in die reclame geval een bepaald signaal waar je beeldbuis niet (meer) tegen kan je zou eens naar de winkel kunnen gaan of de fabrikant kunnen mailen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

CyBeR schreef op 17 juli 2004 @ 00:14:
Dan zou 'ie ook uitspringen bij een gemiddelde televisie-show of een buitenopname overdag :)
mja, maar dat was bij die monitor waar ik het eerder over had ook niet zo...je kon er alles mee, behalve een groot wit vlak in IE hebben, dan sprong ie in standby.

Een zelfde soort vlak in bv fotosoep was geen probleem....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je nou gewoon SBS6 even opbelt en netjes vraagt of ze die bewuste reclame niet meer uit willen zenden ben je ook van je probleem af, Tja wat is het leven toch simpel... :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brothar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-08 21:33

Brothar

meester

Je zou natuurlijk óók SBS6 kunnen mailen: programma's zijn tenslotte de vulling tussen de reclameblokken; een TV die automatisch uitgaat na 1 reclameblok ... dat is natuurlijk niet de bedoeling: je is uiteraard gewenst dat je de andere blokken óók afkijkt!

Maar serieus: de TV slaat àf aan het eind van het reclameblok... Het is denk technisch mogelijk dat het reclameblok een code bevat voor apparatuur om verder te gaan met het programma. Ik denk dan aan zoiets als VPS. En dat betekent dan voor SBS6 welicht dat zij daarvoor een andere code moeten "uitsturen", die jouw model TV niet doet afslaan. (Zodat jij en alle andere eigenaren van jouw merk en model TV - ik neem ten minste aan dat je niet de enige bent die last heeft van dit verschijnsel - ongestoord SBS6 blijven kijken).

[ Voor 15% gewijzigd door Brothar op 17-07-2004 00:22 ]

eagle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat krijg je met die zogenaamde koopjes :+

Ik gooi even iets in de kring.
Een monteur zei vandaag dat mensen in flats problemen hebben met sbs6 omdat deze op dezelfde digitale frequentie hangt van de digitale belgische zenders.
Die kregen dan storingen maar uitval tv????

Het is wel echt een vage klacht, dacht dat het een grap was toen ik de topic titel las.

Gaat hij echt uit of op standby?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op 17 juli 2004 @ 00:20:
Als je nou gewoon SBS6 even opbelt en netjes vraagt of ze die bewuste reclame niet meer uit willen zenden ben je ook van je probleem af, Tja wat is het leven toch simpel... :*)
Yup. Ware het niet dat de TS het verkeerd verwoord heeft en niet daadwerkelijk een reklame bedoelt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

de grap is natuurlijk wel dat als het zo is dat SBS6 een bepaald signaal meezendt met de reclame, dat je dan zou verwachten dat ie het probleem ook bij NET5 en Veronica zou hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brothar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-08 21:33

Brothar

meester

Wie zegt dat die zenders eenzelfde signaal meesturen ?
Misschien wel een soortgelijk signaal, maar dan niet identiek ..

[ Voor 40% gewijzigd door Brothar op 17-07-2004 00:24 ]

eagle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:10
Gebeurt het ook als je die reclame op video opneemt en afspeelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 17 juli 2004 @ 00:21:
Gaat hij echt uit of op standby?
Stand by, je moet hem dan weer aanzetten met de AB.
kwiebus schreef op 17 juli 2004 @ 00:24:
Gebeurt het ook als je die reclame op video opneemt en afspeelt?
Net ff aan mijn vader gevraagt: het gebeurd niet als de reclame opgenomen is op video... Vage boel hoor... :|

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2004 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

[rml]IconOS in "[ TV] springt zomaar op standby"[/rml]

misschien is dit t?

iig interessant topic voor de TS denk ik :)

[ Voor 23% gewijzigd door kamstra op 17-07-2004 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het technisch mogelijk dat er een bepaald geluid in de uitzending zit dat op dezelfde frequentie hangt als de infrarood van de afstandbediening standby functie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 19-09 10:17

Stoffel

Engineering the impossible

Verwijderd schreef op 17 juli 2004 @ 00:32:
Is het technisch mogelijk dat er een bepaald geluid in de uitzending zit dat op dezelfde frequentie hangt als de infrarood van de afstandbediening standby functie?
Een afstandsbediening werkt met infrarood, dus licht, en geen geluid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_-SToFFeL-_ schreef op 17 juli 2004 @ 00:52:
[...]

Een afstandsbediening werkt met infrarood, dus licht, en geen geluid :)
Ik weet dat het nogal een rare theorie was voor een raar probleem :)
Misschien dat het in diepe natuurkunde wel te verklaren was.
Misschien dat de beeldbuis een mensgel van kleur moet weergeven waardoor een gelijksoortig infrarood vrijkomt?

Ik wil weleens echt weten waardoor dit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Heb je een spiegel, raam, fotolijst of zo iets in de kamer staan zodanig dat het infrarood oog van de TV het beeld van de beeldbuis daarin weerspiegeld ziet?

Het zou in theorie kunnen zijn dat de beeldinhoud een zodanig patroon oplevert dat de afstandsbediening decoder dat oppikt. De kans is erg klein maar toch...

Het is gemakkelijk verder uit te zoeken: plak iets voor het IR oog van de TV zodat de TV tijdelijk "blind" gemaakt wordt voor infrarood afstandsbedieningssignalen en kijk of het probleem nu opgelost is. Neem een stukje karton b.v.

[ Voor 30% gewijzigd door joopv op 17-07-2004 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniel_ev
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-09 18:19
Weet niet zeker of het mag, maar zou het niet makkelijk zijn als je zou vertellen om wélke reclame het gaat?
Ik neem verder wel aan dat je al eens naar de Panasonic helpdesk hebt gebeld?

offtopic:
Vind de theorie over een samengesteld lichtpatroon dat op de een of andere manier als zijnde een infrarood signaal terug naar de tv kaatst wel leuk, maar wel veel te ver gezocht: het gemiddelde van de verschillende kleuren die de beeldbuis uitzendt kan natuurlijk nooit de frequentie van infrarood licht benaderen :)

Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

daniel_ev schreef op 17 juli 2004 @ 20:42:
Weet niet zeker of het mag, maar zou het niet makkelijk zijn als je zou vertellen om wélke reclame het gaat?
Ik neem verder wel aan dat je al eens naar de Panasonic helpdesk hebt gebeld?

offtopic:
Vind de theorie over een samengesteld lichtpatroon dat op de een of andere manier als zijnde een infrarood signaal terug naar de tv kaatst wel leuk, maar wel veel te ver gezocht: het gemiddelde van de verschillende kleuren die de beeldbuis uitzendt kan natuurlijk nooit de frequentie van infrarood licht benaderen :)
Ik vind van niet.
De 1e reden waar ik aan denk als een tv standby gaat is omdat het infrarood ontvanger een opdracht krijgt om op standby te gaan.
Ik vind een meegezonden signaal van sbs ook nogal een vage uitleg, er zit toch geen soort pdc systeem in je tv dat je tv gaat uitzetten :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou, in de kamer staan meerdere dingen die het beeld zouden kunnen weerkaatsen; nl. ramen, tafel (van glas), etc.
Zal morgen eens proberen de sensor af te dekken.

Enne, we hebben (nog?) geen contact gehad met de helpdesk van Panasonic.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2004 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mij schoot ook nog iets te binnen, je kunt even proberen of het ook gebeurd wanneer je tv op teletekst staat. Zo kun je uitsluiten of het een brightness "probleem" of een spiegeling is die het standby knopje/signaal van je ab cloned.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2004 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Misschien zijn de kaboutertjes in je TV wel ontevreden en willen ze 's avonds rustig slapen en niet van die vulgaire programma's kijken?

Over de reflectie.... uhm.... tja... je kunt het proberen, maar je hebt meer kans dat door het patroon op je beeldscherm een hoog frequent signaal ontstaat dat stoort op een circuit.
Probeer anders eens de brightness of contrast ontzettend off scale te zetten, daarmee kan je mogelijkerwijs uitsluiten dat het met de beeldbuis te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacDokie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:23
SBS6? Wasda :P

Probeer idd eens op video een opname te maken en kijk of ie dan ook uitgaat.

edit:

sorry had je al gedaan

Heeft het niet iets te maken met het fei dat er bepaalde videorecorders zijn die reclames skippen? Zoals al eerder gezegd hier PDC ofzo? Het tv station stuurt dan een signaal mee met de reclame die dan wordt opgepikt door de VCR. Misschien heeft jullie tv daar last van.

[ Voor 138% gewijzigd door MacDokie op 18-07-2004 00:54 ]

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Domus schreef op 18 juli 2004 @ 00:51:
SBS6? Wasda :P

Probeer idd eens op video een opname te maken en kijk of ie dan ook uitgaat.

edit:

sorry had je al gedaan

Heeft het niet iets te maken met het fei dat er bepaalde videorecorders zijn die reclames skippen? Zoals al eerder gezegd hier PDC ofzo? Het tv station stuurt dan een signaal mee met de reclame die dan wordt opgepikt door de VCR. Misschien heeft jullie tv daar last van.
Om de een of andere reden denk ik niet dat een commercieel station een dergelijk signaal meestuurt. (Kan het mishebben natuurlijk maar volgens mij zijn adverteerders het daar niet mee eens ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-09 17:21

megaleo

Special member

Een paar jaar geleden heb ik dat ook gezien bij een klant van me. Die had dat ook met zijn tv dat bij de reclame van sbs6 z'n tv uitging.
Kan me nog heel goed herrinneren dat we er best even over deden om dat op te lossen. Maar het zit idd in het geen dat de kleuren opeens te fel worden. De voeding trekt dat niet en daarom zet ie hem uit. Is gewoon een beveiliging, maar wel irritant omdat het niet schadelijk is voor je tv. Althans niet voor dat korte stukje streepjes-code-reclame. :P
En hoe we dat nou hebben opgelost weet ik niet meer precies. Vraag ik nog wel ff bij een colega van me. (misschien dat hij het nog weet)
Of we hadden de kleuren en het contrast wat bijgesteld. Probeer het iig eens zou ik zeggen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Hoe is het hier nou mee afgelopen? Ben wel benieuwd.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nog niet opgelost... :(

Maar we vinden het niet zodanig irriterend dat we echt van plan zijn de TV terug te sturen of zoiets. 8)7

Bij de weg, ik was dit topic al helemaal vergeten! :o
Nou ja, alsnog bedankt voor alle reacties! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:20

Lordy79

Vastberaden

JE zou de reclame eens op kunnen nemen en opnieuw afspelen en kijken wat ie dan doet.

[onzin]
Heb je de film The Ring gezien?
[/onzin]

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Lordy79 schreef op 01 augustus 2004 @ 11:04:
JE zou de reclame eens op kunnen nemen en opnieuw afspelen en kijken wat ie dan doet.

[onzin]
[/onzin]
Dat opnemen hebben we al eens geprobeert, en dan gaat hij NIET uit.

Enne...ik heb de ring gezien ja (ook op deze TV).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lordy79 schreef op 01 augustus 2004 @ 11:04:

[onzin]
[/onzin]
heeft ie al gedaan koe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vooral Niet repareren zou ik zo denken ...
Gaat ie weer aan NA het reclame blok ?
zo ja wat is het merk type en chassis ?
Maar iets met straalstroom begrenzing ...

ik bedenk mij onderwel een leuke schakeling om eens te proberen ;-)

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2004 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 01 augustus 2004 @ 11:27:
vooral Niet repareren zou ik zo denken ...
Gaat ie weer aan NA het reclame blok ?
zo ja wat is het merk type en chassis ?
Hij gaat pas aan het einde van het reclame blok uit duss...

Het merk en typenr staan in de openings post :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 augustus 2004 @ 11:30:
[...]

Hij gaat pas aan het einde van het reclame blok uit duss...

Het merk en typenr staan in de openings post :>
Hmmmm dan SBS de rekening sturen voor het gedwongen reclame kijken en een andere tv kopen
Pagina: 1