Toon posts:

TFT en divx/xvid

Pagina: 1
Acties:
  • 158 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Weet iemand dit probleem op te lossen?
Ik heb net een TFT gekocht, maar als ik nu een divx/xvid film kijk, dan zie ik veel blokjes en eigenlijk is de kwaliteit nu slechter dan op een CRT monitor. Ook als ik een DVD afspeel zie ik blokjes, en is het niet goed scherp.
Is dit probleem op te lossen door de xvid instellingen te veranderen of zo?
Ik heb al veel geprobeerd met de resolutie maar niks lukt.

Ik heb een NEC LCD1701 en een geforce 2 MX/MX 400. Kan het aan mijn video kaart liggen?

AUB HELP!!!
thanx
Bas

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:49

Sick Nick

Drop the top!

Komt gewoon omdat een tft wel scherp is en een crt meer wazig, weinig aan te doen.

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Sick Nick schreef op 16 juli 2004 @ 23:43:
Komt gewoon omdat een tft wel scherp is en een crt meer wazig, weinig aan te doen.
Mja met Divx/Xvid zie ik ook blokjes op m'n TFT scherm, maar DVD is toch echt wel haarscherp :?

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

Sick Nick schreef op 16 juli 2004 @ 23:43:
Bij een film is t de bedoeling achterover te gaan zitten, niet in je beeldscherm. Wees blij met je TFT ;)

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:49

Sick Nick

Drop the top!

Ik heb beide naast elkaar staan (17" tft en 19" crt in dual screen) dus kan het verschil prima bekijken. Overigens kijk ik films nog liever in m'n thuisbioscoopje, nog net ff wat relaxter dan achter de computer.

Verwijderd

draai je je TFT wel op z'n native resolutie?

Verwijderd

Topicstarter
ja ik heb mijn TFT in de goede resolutie en windows herkent hem ook.

Mijn broer heeft ook een TFT (wel een andere), maar bij hem zijn de films wel prima, dus zonder blokjes. Dus lijkt mij dat het aan de settings licht?Of is er echt niks aan te doen?

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Toen ik net een TFT had, had ik hetzelfde. Ergens bij de beeldscherminstellingen kan je aangeven of je de instellingen wilt optimaliseren voor "hoge snelheid", "prestatie" of "kwaliteit". Toen ik die op "kwaliteit" had gezet was het beeld veel beter.

Maar oneffenheden in films etc vallen veel meer op op een TFT tov een CRT.

[ Voor 10% gewijzigd door Mike Jarod op 16-07-2004 23:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
en als ik nou een betere video kaart koop? Zou dat helpen of niet?

Verwijderd

Topicstarter
Is het waar dat ati kaarten beter geschikt zijn voor TFT's?

Modbreak:

Schoppen binnen 24u is NIET de bedoeling, de edit Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif knop is er niet voor niets :o

En bovendien mag je een beetje eigen moeite doen (en gewoon logisch nadenken) - bij een digitale TFT aansluiting maakt het geen worst uit wat voor kaart je hebt qua kwaliteit...

[ Voor 78% gewijzigd door dion_b op 17-07-2004 01:23 ]

Verwijderd

En als je de tft van je broer aansluit, en jouw tft op zijn videokaart,
dan zie wellicht waar het hem in zit.

Verwijderd

brakke software veroorzaken ook blokering.
Gebruik eens media player clasic met ffdshow, geeft hier erge goede resoltaten. Her op me big as 19 inch tft scherm heb ik daar mee geen last van blokeringen waneer ik flims kijk op me scherm.

Veder gebruik ik een ATI Radeon 8500.

Verwijderd

Ik kan opzich idd zeggen dat ik het verschil merk tussen verschillende kaarten. Ik heb nu de onboard VGA van een Epia V10000, verscheidenen nVidia's, en ATI kaarten, en ik moet zeggen, alleen de nVidia's hoger of gelijk aan de GF4 TI serie, en eigenlijk alle ATI non-rage kaarten hebben een beetje DVI-vergelijkbare output over hun D-Sub poort. De rest is, no offense, gewoon een beetje... vaag...

Verwijderd

Topicstarter
ffdshow heb ik al geinstalleerd op mijn pc, maar hoe zet ik het naar de beste kwaliteit? snap het programmatje niet echt helemaal.....

Verwijderd

Je moet dan de post prosecing op maximaal instellen ;-).
Pagina: 1