Toon posts:

[win98SE] Kan geen IP adres krijgen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Vanavond had ik van chello een nieuwe modem gekregen, Thompson modem.
In de handleiding werd vermeld dat ik deze modem zo kon omruilen met met oude modem, Terayon modem, dat heb ik dus gedaan. Maar na alles goed aangesloten te hebben (want ik heb verbinding van buitenaf) krijg ik geen IP adres. Het adres wat in winipcfg staat vermeld is 169.254.64.234 dus krijg ik maar geen ip adres van de DHCP server. weet iemand misschien waar dit aan ligt ?

Verwijderd

Welke lampjes branden op het modem? Staat deze misschien op standby?

Verwijderd

Moet je die nieuwe modem niet eerst configureren???

Verwijderd

Misch beetje domme vraag maar staat er niet in vermeld. Heb je het ip adres wel gereleast en gerefresht ?

Verwijderd

Je moet waarschijnlijk eerst effe bellen met UPC om je mac-adres van je netwerkkaart vrij te geven. Dit staat waarschijnlijk nog gekoppelt aan je oude modem. SUCCES

Verwijderd

Topicstarter
internet: lampje brand constand
pclink: lampje knippert
cablelink: lampje brand constand
cable activity: lampje knippert
Hoe zou ik de modem dan moeten configureren ?, bedoel je dan dat ik het ip adres van de modem moet intypen ? want dat werkt helaas ook niet.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 16 juli 2004 @ 23:20:
Je moet waarschijnlijk eerst effe bellen met UPC om je mac-adres van je netwerkkaart vrij te geven. Dit staat waarschijnlijk nog gekoppelt aan je oude modem. SUCCES
kan dit ook op een andere manier i.p.v. UPC te bellen ???

Verwijderd

Volgens mij klopt het dat niet helemaal, want je MAC adres van je netwerkkaart heeft natuurlijk niks te maken met je modem. Alleen weet ik de oplossing van je probleem niet, dus dan moet je waarschijnlijk nog steeds UPC bellen.

Verwijderd

Zoals die lampjes branden zoals je nu zegt is prima.
Als het goed is krijg je als je de coax voorzichtig loskoppelt wel een ip adres. Namelijk een 192.... adres.
Als dit zo is dan weet je in ieder geval dat je netwerkconfiguratie goed is en je utp kabel niet defekt is.
Denk echt dat je effe moet bellen met UPC (0900-1580) om netwerkkaart vrij te geven. Daarna kun je opnieuw door APS heen. Hier hoef je alleen gebruikersnaam, wachtwoord in de vullen en een paar keer op "ok" klikken.

Nogmaals, succes!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 juli 2004 @ 23:24:
Volgens mij klopt het dat niet helemaal, want je MAC adres van je netwerkkaart heeft natuurlijk niks te maken met je modem. Alleen weet ik de oplossing van je probleem niet, dus dan moet je waarschijnlijk nog steeds UPC bellen.
Je mac adres van je netwerkkaart is bij UPC gekoppelt aan je modem. Je modem stuurt deze gegevens mee en als het niet overeenkomt dan blokkeert UPC de ip-aanvraag.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 16 juli 2004 @ 23:25:
Zoals die lampjes branden zoals je nu zegt is prima.
Als het goed is krijg je als je de coax voorzichtig loskoppelt wel een ip adres. Namelijk een 192.... adres.
Als dit zo is dan weet je in ieder geval dat je netwerkconfiguratie goed is en je utp kabel niet defekt is.
Denk echt dat je effe moet bellen met UPC (0900-1580) om netwerkkaart vrij te geven. Daarna kun je opnieuw door APS heen. Hier hoef je alleen gebruikersnaam, wachtwoord in de vullen en een paar keer op "ok" klikken.

Nogmaals, succes!
Na ik de coax eruit haal, krijg ik inderdaad een IP adres

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 juli 2004 @ 23:30:
[...]

Na ik de coax eruit haal, krijg ik inderdaad een IP adres
Dan zit er niks anders op dan UPC bellen. Die kunnen je mac adres vrijgeven en dan krijg je een 10... adres. Daarmee kun je je aanmelden bij upc.
Vul in de adresbalk in je browser het volgende in:
http://prov.upc.nl
Dat is de aanmeld site van UPC Chello
Pagina: 1