INTEL 820 CHIPSET

Pagina: 1
Acties:

• shardphoenix
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-03 12:05
Kan iemand mij iet smeer vertellen over deze chipset ik ben namelijk in het bezit van deze en wil wel eens weten wat er mis mee is?

graag geen antwoorden van gewoon kut of amd is beter :)
thanks

de chipset zit op een
ASUS P3C-S 160MB UW SCSI3 moederbord
met SDRAM geheugen in een DIMM RAISER van ASUS

zit hier een snelheidsverlies in. (ja ok ik gebruik SDRAM i.p.v. RIMM dat begrijp ik)
Is mijn SDRAM langzamer als SDRAM in een gewone SDRAM bank?

en tot slot
Ik heb een coppermine op een slot1 converter zitten levert dit ook een snelheidsverlies op of maakt dat geen ene f*ck uit!

Alvast bedankt voor jullie reacties. 8-)

Verwijderd

Het bekende 820 chipsetje van Intel was een een flop! en is daardoor ook snel vervangen door de 815E serie en nu de 815EP... doordat er een $#@!?$@# MCH op zit is je SDRAM langzamer dan dat het zou moeten zijn... Alleen jammer dat er dan SCSI op zit anders is hij makkelijker aan de kant te gooien.

Verwijderd

de i820 op zich is helemaal niet verkeerd. als je er tenminste rdram bij hebt. dan is ie niet echt bijster snel ofzo maar hij is ook niet heel erg traag. alleen de prijs is een beetje uit verhouding.
een i820 met sdram is op zijn minst een beetje jammer omdat hij daarvoor echt veel trager wordt. je kan echt beter een i815e hebben met sdram. misschien kan je ergens een stringetje rdram op de kop tikken, dan heb je nog wel een aardig setje.

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
i820 met SDRAM is zeer verkeerd, en als je het nieuw moet kopen is het ook niet de moeite waard. Je kunt dan idd veel beter een i815EP bordje kopen met PC133 SDRAM wat op 2-2-2 loopt. Btw zie m'n signature >:) ...

[edit] ->
Ik heb een coppermine op een slot1 converter zitten levert dit ook een snelheidsverlies op of maakt dat geen ene f*ck uit!
Maakt geen reet uit.

PC Specs

• Frank Timmer
  • Laatst online: 31-08 22:29
Je kon dat bord gratis omruilen, Intel heeft alle borden omgeruild en het geheugen vervangen (SDRAM) voor RDRAM... vette winst dus!

• shardphoenix
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-03 12:05
Ja ok dat heb ik ook gelezen maar moet ik dan terug naar de winkel waar ik alles gekocht heb of moet ik dan naar intel stappen
???

Verwijderd

Naar de winkel, ze zijn verplicht je direct een ander moederbord mee te geven. Het beste is om om een mobo te vragen met een Intel i815 chipset, die zijn tenminste niet zo gaar als een VIA Apollo Pro 133a chipset.
Je geheugen kun je dan lekker houden.
Tip: MSI 815e Pro(beter dan de Asus CUSL2)

• Frank Timmer
  • Laatst online: 31-08 22:29
http://support.intel.com/support/mth/ Incl. test programma's om te kijken of jij een fout bord hebt (met kapotte MTH)!
Pagina: 1