Toon posts:

film kijken op tv via computer, klein k*t probleem...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een kabel via me pc naar me tv gelust samen met audio, dus kijk in me kameer gewoon dvd, bij sommige dvd's verspringt het beeld op me tv heel de tijd van helderheid, dus donker naar licht en dat heel de film door, sluit ik de player af doet hij het niet meer 8)7 weet iemand wat dit zou kunnen zijn, want het is echt verschrikkelijk hinderlijk om film te kijken op deze manier!!!

Alvast bedankt ;)

Verwijderd

je zegt dus niet bij ALLE dvd's.

conclusie: je hebt brakke dvd's.

Verwijderd

Maar als hij zijn player afsluit (en daarna opnieuw opstart, neem ik aan :P ) doet hij het niet meer, dus het zou aan zijn software liggen.

Verwijderd

Wat voor software gebruik je om de dvd's af te spelen ? En heb je al andere software geprobeert ?

• tiro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-08 10:57
Is het een klein beetje licht-donker? Of heel erg? Heb je geen videorecorder ertussen zitten? (Macrovision)

Verwijderd

Topicstarter
uhmm, Vodka lime zijn gewoon originele dvd's, enne sjord, als ik hem opnieuw opstart doet hij het ook nog steeds, en R3Con ik gebruik powerdvd. windvd en windows media player en bij alle doet hij hetzelfde

Verwijderd

Mmm, het ligt dus duidelijk niet aan de software. Misschien aan de kabel. Maar je zegt dat je dit probleem niet bij alle dvd's hebt, dus lijkt me dat ook weer sterk. Kijk eens op een dvd die het wel goed doet en op een dvd die het niet goed doet, wat er verschilt aan de specs. Misschien kom je er zo achter.

• Willem2
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-07 08:41

Willem2

Ω is futile

Je verteld niet of de dvd op je pc wel goed afspeelt.
Als dat het geval is, kijk eens naar wat Tiro zegt!

Klinkt heel erg als macrovision nl.

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

Verwijderd

Topicstarter
nou kijk de een is van RCV en de ander van Warner Bros :+ maar zou dat daaraan moeten liggen dan :?

• tiro
  • Laatst online: 03-08 10:57
Heb je hem dus via de videorecorder op je tv aangesloten? Dan is het probleem macrovision (dus direct aan tv aansluiten)

• grolo2010
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:24
Dat heb ik ook op mijn tv mijn dvdspeler als de ingang van de tv (philips) niet op digitale bronnen staat. Ik had er pas nog last mee mijn dvd verplaatst van ingang 1 naar ingang 3, had al een paar dvds afgespeeld, ook gebrande en met een andere gebrande ging het mis.
Dus het hoeft niet aan de software te liggen.

Verwijderd

Topicstarter
nee kabel loopt gelijk van video out naar video in van me tv, niks ertussen ook niks gesplit ofzo, maar het blijft vervelend om zo te kijken, maar het is zo vreemd dat ik het niet bij alle dvd's heb :?

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-08 03:42
misschien PAL vs NTSC???
welke regio's zijn t? beide regio 2?
is je dvd speler regio vrij? gebruik je overlay instellingen van je tv-out? nvidia/ati?

Verwijderd

als je voor de test hem eens naar hdu kopieert met dvd decrypter en dan van hdu speelt heb je dan ook deze schommelingen ?

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-08 03:42
verder kan je met dvd decrypeter je macrovision uitschakelen... maar das wel raar als dat de oorzaak is...

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
* Yoeri blaat ff in het wilde weg: iets met overlay?

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
En als je TVtool icm een nvidia kaart gebruikt, kun je daar ook MacroVision uitschakelen...

Verwijderd

Topicstarter
wat is macrovision :X

• powerflux
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02-08 09:36

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

een soort beveiliging die licht-donker doet, net zoals jij beschrijft. maar wat niet zou moeten voorkomen met de manier zoals jij werkt..

if computergames really affect us, we would be running around in dark rooms and eating magic pills.

• |sWORDs|
  • Laatst online: 14-04 12:48

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Codecpack geinstalleerd? Zoja welke filters?

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:46

voodooless

Sound is no voodoo!

Volgens mij moet je gewoon een betere kabel hebben! Hoeveel meter en wat voor een kabel gebruik je nu? Dit is echt geen software probleem hoor!

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• star-saber
  • Laatst online: 03-08 12:23

star-saber

Ryzen

volgens mij macrovision.
dit trad ook op vroeger toen ik nog wel eens video films copierde van Video recorder naar video recorder

Verwijderd

Topicstarter
deepspace schreef op 17 juli 2004 @ 19:11:
Volgens mij moet je gewoon een betere kabel hebben! Hoeveel meter en wat voor een kabel gebruik je nu? Dit is echt geen software probleem hoor!
'
k heb een kabel van ongeveer 10 meter lang, hij is uit een stuk, gekocht bij de mediamarkt en was video en 2 audikabels aan elkaar, de videokabel is ook nog een stuk dikker

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:46

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op 18 juli 2004 @ 20:44:
[...]

'k heb een kabel van ongeveer 10 meter lang, hij is uit een stuk, gekocht bij de mediamarkt en was video en 2 audikabels aan elkaar, de videokabel is ook nog een stuk dikker
Hmm, is het S-Video of composite (ik gok het laatste)? Probeer eens een kortere kabel, bij voorkeur S-video.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Pagina: 1