Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Airflow koffermod

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nadat ik een aantal koffermods gezien had, begonnen mijn handen te jeuken. Dus ik ben begonnen en ik ben tot nu toe geen grote problemen tegen gekomen :D Ik heb alles er nu los in liggen want ik wil eerst weten of mijn opstelling een beetje in orde is...

Afbeeldingslocatie: http://dynamic6.gamespy.com/~endlessages/upload/koffermod.jpg
Het idee op papier :) (die vage bovenste cirkelachtige dingen worden fanducts)

Afbeeldingslocatie: http://img14.exs.cx/img14/8628/IMG_1315.jpg
Koffer (alles nog los, papst fans komen aan de bovenkant in de bovenste hoeken)

Afbeeldingslocatie: http://img14.exs.cx/img14/5408/IMG_1309.jpg
Slang voor de fanducts

Afbeeldingslocatie: http://img14.exs.cx/img14/4448/IMG_1311.jpg
Slang voor de fanduct even los erin gegooid om te laten zien wat ik bedoel..

Afbeeldingslocatie: http://img14.exs.cx/img14/4770/IMG_1313.jpg
En de fanduct op de voeding..

Ik vraag me alleen af of de airflow dan voldoende is. De fan boven de harde schijf heeft iets van 6 cm om lucht op te zuigen (ik weet niet of dat voldoende is?) Misschien is het beter om de fans anders te doen.
Mijn vraag is dus: zal de airflow voldoende zijn?

-Specs-
Processor: Intel celeron 466@525
Moederbord: Gigabyte GA-6SMZ7
Geheugen: 2x 64 mb 133
Harde schijf: 160 GB samsung (5400 rpm, met zalman cooler)
CD-ROM drive
Fans:
2 x temperatuurgestuurde papst fans (1 intake, 1 outtake)
1x Voeding fan (outtake)
1x Proc fan (intake)

Verwijderd

Wrom duw je je psu niet helemaal naar de zijkant ? En maak daar een fan aansluiting. Verder een fan op je hd is niet echt nodig. 1 gat is genoeg in de deksel, gewoon boven de cpu.

Verwijderd

Topicstarter
De voeding is te hoog om helemaal tegen de zijkant aan te komen. Dan moet ik het frame gaan bewerken en daar had ik niet echt veel zin in :P Maar als ik de fan bij de harde schijf weglaat, heb ik dan niet teveel intake, of maakt dat niet uit?

Verwijderd

Nou het maakt wel iets uit, de temp zal dan hoogst waarschijnlijk iets stijgen, maar daar merk je niet veel van.

Btw je kan ook de voeding fan op 12 volt laten draaien, en de andere 2 op 5/7 volt :). Of je laat de 2e intake weg, en laat ze allemaal op 12 volt draaien.

• t!mP
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-11 07:19

t!mP

is inflatie gevoelig

is dit niet meer een CIP? aangezien ie nog niet af is :X

Verwijderd

t!mP schreef op 16 juli 2004 @ 23:18:
is dit niet meer een CIP? aangezien ie nog niet af is :X
Als ik het goed heb begrepen is dit een vraag, geen show topic van z'n casemod.

• B-lennium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-11 21:06

B-lennium

Volvo 164 1975!

met zo'n systeem in de koffer zal het wel lukken denk ik zo!

met een dual Atlhon 4 gig bla bla denk ik niet

De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel

Verwijderd

Topicstarter
En zou die 6 cm voor de fan boven de harddisk genoeg zijn? De fan is temperatuursgevoelig en zal dus waarschijnlijk heel laag draaien, dus hoeveel cm zou hij nodig hebben?

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-03-2024
Waarom haal je de casing niet gewoon van je voeding af, dan is ie wat lager en past ie misschien wél tegen de zijkant aan?

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Verwijderd

Topicstarter
El Snorro schreef op 19 juli 2004 @ 13:20:
Waarom haal je de casing niet gewoon van je voeding af, dan is ie wat lager en past ie misschien wél tegen de zijkant aan?
Dat is misschien wel een idee. Hoe zit het dan met de spanning enzo? Ik denk wel dat je moet oppassen dat je jezelf of de computer niet opblaast :X

• Da_BoR
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-11 19:36
Waarom heb je die fanducts? ik denk dat als je die weglaat je hele systeem profijt heeft van meer airflow, nu beperkt je lucht naar buiten zig erg tot de air die bij je proc en voeding vandaan komt?

Verwijderd

Die 6 cm voor je fan is meer dan zat, een fan heeft ongeveer 2 cm nodig om lucht aan te zuigen.

Persoonlijk heb ik trouwens zeer goede (stille) ervaringen met temp controlled fans op 7V ;)

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2004 13:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
Da_BoR schreef op 19 juli 2004 @ 13:23:
Waarom heb je die fanducts? ik denk dat als je die weglaat je hele systeem profijt heeft van meer airflow, nu beperkt je lucht naar buiten zig erg tot de air die bij je proc en voeding vandaan komt?
Daar moet toch ook de meeste lucht langsstromen lijkt mij? Als daar veel lucht langsstroomt kan de warmte weg en komt de warmte niet in de koffer, maar misschien zit ik te dromen :P

• Da_BoR
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-11 19:36
daar komt de meeste warmte vandaan maar vergeet bv ook niet je disken
ik ben bang dat je nu zegmaar je cpu en je voeding goed koelt maar dat er voor de rest alleen maar lucht in je koffer rondjes loopt te pompen omdat het nergends heen kan (of wou je nog meer gaten maken)??
als je die 2 fans er gewoon in zet zonder fanduct kan het hele systeem goed gekoelt worden.
omdat dan gewoon alle lucht lekker circuleert in je koffer en zo dus ook je chipset en disken koelt...

Verwijderd

Topicstarter
Er komen nog 2 papst fans aan de bovenkant (kijk maar naar bovenste plaatje), die temperatuursgevoelig zijn, dus ik denk dat de rest dan ook gewoon goed gekoeld wordt? Ik denk dat ik het gewoon ga doen als op het bovenste plaatje, als ik klaar ben en ik heb een keertje tijd zal ik alles een keertje posten :P

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:35
Da_BoR schreef op 19 juli 2004 @ 13:23:
Helemaal mee eens, de proc en voeding fan zorgen voor de circulatie. En omdat normaal gesproken bij zo'n eenvoudig systeem je alleen een (voeding) outtake hebt en die nu een beetje wegvalt door de voeding niet aan de buitenkant te montereren zou ik inderdaar wel voor wat extra afvoer zorgen. Als je dan ergens nog wat mooie gaatjes boort zal er ook genoeg lucht in je case komen.

Ik zou boven de cpu gewoon wat gaatjes boren of heel misschien een intake fan en dan naast/boven de voeding een outtake om de warme lucht uit de hele case af te voeren, allemaal zonder ducts dus.

Dit soort simpele setups hebben niet zoveel koeling nodig, mijn sys (zie specs) draait prima met alleen een proc fan op 7 volt en een voeding fan op 7 volt.

Strava

Pagina: 1