naar aanleiding van [rml][ FreeBSD] unattended install[/rml]
wou ik een eigen pkg maken deze moet
dmv een script de volgende dingen doen
- rc.conf aanpassen
- kernel recompilen
- vpn tunnel script plaatsen
- S-DNS client opzetten en misschien gelijk een server
- samba installeren
- Firewall installeren (op basis van vpn + portforwarding enzo)
- ports upgrade / cvsup doen
eigenlijk gaat het erom dat ik samen met mijn vorig topic een client neerzet die totaal autonoom en automagisch een bsd gateway op kan zetten.
nu heb ik helemaal geen kaas gegeten van dit heeft iemand idee-en en hulp middelen?
scripts schrijven is geen probleem het enige wat ik als probleem zie is hoe start ik het script om de installatie af te ronden ? de "beheerder" moet eigenlijk minimaal aantal gegevens invoeren. heeft iemand hier al ervaring mee om pakketjes te maken ? ik heb al voorwerk gedaan zoals kernel en sommige scripts ..
het making own package geeft wel een beetje richting maar veel is het ook weer niet. heeft iemand de source van zoiets of c.q wat ik als voorbeeld kan gebruiken ?
wou ik een eigen pkg maken deze moet
dmv een script de volgende dingen doen
- rc.conf aanpassen
- kernel recompilen
- vpn tunnel script plaatsen
- S-DNS client opzetten en misschien gelijk een server
- samba installeren
- Firewall installeren (op basis van vpn + portforwarding enzo)
- ports upgrade / cvsup doen
eigenlijk gaat het erom dat ik samen met mijn vorig topic een client neerzet die totaal autonoom en automagisch een bsd gateway op kan zetten.
nu heb ik helemaal geen kaas gegeten van dit heeft iemand idee-en en hulp middelen?
scripts schrijven is geen probleem het enige wat ik als probleem zie is hoe start ik het script om de installatie af te ronden ? de "beheerder" moet eigenlijk minimaal aantal gegevens invoeren. heeft iemand hier al ervaring mee om pakketjes te maken ? ik heb al voorwerk gedaan zoals kernel en sommige scripts ..
het making own package geeft wel een beetje richting maar veel is het ook weer niet. heeft iemand de source van zoiets of c.q wat ik als voorbeeld kan gebruiken ?
Tja vanalles