[FC2] Kernel 2.6.6 rpm, hangt bij hardwarecontrole

Pagina: 1
Acties:

• RSpliet
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-11-2025
[opschep-modus] ik kan zulke duidelijke titels schrijven, dat een post niet meer nodig is :+ [/opschep-modus]

Ik net over internet surfen, zie ik ineens de melding dat stabiliteit sterk is verbeterd sinds de nieuwe 2.6.6 kernel voor nForce moederbordjes. Ik dus meteen en yum update kernel* gedraait, dat ding even snel installeren, rebooten en... het zal eens niet zo zijn... het werkt niet. Probleem is, ik kan ook niet echt uitzoeken wat er aan de hand is.
Wat gebeurt er dan precies?
Bij het booten 'hangt' (of duurt het langer dan ik wil wachten, het duurde iig al enkele minuten) linux, althans, het boot-script, bij het 'controleren op nieuwe hardware'. Omdat ik op dat moment nog geen shell heb kan ik verder weinig beginnen, dus heb ik maar even gegoogled. Jammer genoeg had niemand mijn probleem (en ook op GoT dus niet), dus vandaar dit topique.
Weet iemand waardoor dit veroorzaakt word?

Hardware:
Asus A7N8X Deluxe mobo (nForce 2 chipset) met SilliconImage Raid controller, maar de kernel krijgt de argumenten hde=none hdg=none mee om de ide controller niet te proben (scheelt n minuut boot-tijd ;)).
2x512MB RAM (dual-channel)
Maxtor 80GB HD (8mb cache, ATA133)
AMD Athlon XP 2800+, niet overgeclockt
Creative Audigy 2
Asus V9560 (Geforce FX 5600)
2x Atheros WIFI kaartjes (3com en D-link)
en de rest boeit niet zoveel (webcam, tobo, muis, DVD-Rom, CD-RW, floppystation, USB Bluetooth dongle).

Als iemand een idee heeft, heel graag, wil ook weleens het nieuwste van t nieuwste :+

edit:
2 dingen uitpluggen mocht niet helpen

[ Voor 6% gewijzigd door RSpliet op 16-07-2004 22:45 ]

Schaadt het niet, dan baat het niet

• JF_
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-02 13:13

JF_

Als 't echt alleen de hardware-detect is zou je die kunnen uitschakelen (service heet kudzu), kijken of 'ie dan wel doorstart. Vervolgens kudzu handmatig draaien, en kijken wat er gebeurt - als alles stopt heb je een kernel-probleem, als alleen kudzu blijft hangen kijk je op een tweede console naar je message-log of je daar iets kunt ontdekken.

• RSpliet
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-11-2025
ja... ik heb het nodige geprobeert en alles wijst richting de madwifi drivers. Reboot ik het apparaat (naar de nieuwe kernel), en sla ik Kudzu over, dan weet Ath0 het voor elkaar te krijgen net te doen alsof scan-resultaten niet bestaan, en overal een link-quality van 0/94 neer te zetten, maw. het detecteren van een AP lukt hem niet. Toch gek, als de vorige kernel (2.6.5, van de cd dus) het wel lukt twee Atheros apparaatjes draaiende te houden, en nog gekker dat ath1 wel gewoon verbind met in mijn geval WirelessIJsselstein. Die message-log ga ik morgenavend eens heen kijken, moet morgen weer om 6 uur m'n nest uit. tnx voor de tip iig.

offtopic:
omg, het lijkt in mijn geval echt man vs. machine. Alles, maar dan ook echt ALLES wat ik doe achter mijn pc gaat fout, hoe dan ook. Alle problemen waar een PC ooit last van zou kunnen hebben, heb ik last van. Van ver****te MBR door foutje in 2.6.5 kernel tot niet werkende DHCP omdat ik niet voor Prism chipset heb gekozen... had denk. beter andere hobby/passie kunnen nemen ofzo ;(
Sorry, het moest me even van het hart

[ Voor 5% gewijzigd door RSpliet op 16-07-2004 23:35 ]

Schaadt het niet, dan baat het niet