Ik heb een paar weken geleden mijn bios verkeerd geflashed, waardoor mijn pc dus niet meer kon booten. Ik heb toen de chip naar naar het bedrijf opgestuurd om hem opnieuw te laten flashen, maar heb hem nog steeds niet terug.
Nu heb ik ergens gelezen (op GOT
)dat je de bios opnieuw kunt flashen door de bios op een een floppy te zetten en hem AMIBOOT.ROM te noemen, en dan met CTRL + HOME de pc opstarten.
Nu heb ik dus mijn originele chip niet meer, maar ik heb nog wel een andere chip liggen uit een dood mobo. Deze is wel pin compatible, maar ik weet verder niet of het type van de chip overeen komt met de originele bios.
Weet iemand of ik het kan proberen om die oude chip te gebruiken, of kan ik hiermee mijn mobo beschadigen (vanwege verkeerde voltages)? Op het dode mobo zat trouwens eerst een Award bios.
Nu heb ik ergens gelezen (op GOT
Nu heb ik dus mijn originele chip niet meer, maar ik heb nog wel een andere chip liggen uit een dood mobo. Deze is wel pin compatible, maar ik weet verder niet of het type van de chip overeen komt met de originele bios.
Weet iemand of ik het kan proberen om die oude chip te gebruiken, of kan ik hiermee mijn mobo beschadigen (vanwege verkeerde voltages)? Op het dode mobo zat trouwens eerst een Award bios.