twee dezelfde hardeschijven besteld, maar dan niet...

Pagina: 1
Acties:

• hilbren
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-02 07:39
ik heb heb dus twee dezelfde schijven besteld, dit heb ik binnen gekregen:
http://home.hccnet.nl/g.c.van.doorn/000_0425.jpg

de rechter zit netjes in het plastic, maar ik heb het idee dat de rechter schijf opnieuw gesealt is. t'ziet er een beetje amateuristisch uit:
http://home.hccnet.nl/g.c.van.doorn/000_0426.jpg

wat is nu eigenlijk het verschil?

[ Voor 11% gewijzigd door hilbren op 16-07-2004 22:12 ]

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Die linker van de twee, met die zwarte casing zeg maar, is uit de nieuwe productieserie van Western Digital. Die rechter, die zo amateuristisch ingepakt lijkt (is trouwens wel originele verpakking zo te zien, die ziet er echt rommelig uit), is nog uit de oude serie. Je kan aan de hand van een FCCID als het goed is achterhalen of het dezelfde schijven zijn, mechanisch/technisch gezien. Als dit nummer op beide schijven hetzelfde is, geen probleem, anders zou ik de boel terugsturen, en twee identieke schijven vragen.

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:35
offtopic: k neem aan dat je de linker bedoelt die goed is ;)

ontoppic: is die rechter niet iets van vacuum gezogen (dat was tenminste bij mijn maxtor zo)
waar heb je ze trouwens besteld,als het iets van de mycom ofzo is zou ik me niet te veel zorgen maken

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Tja, misschien inderdaad opnieuw gesealed en mogelijk uit de verpakking geweest om ...?

I.i.g. heb je garantie.

Bel de leverancier.

[ Voor 15% gewijzigd door Guardian Angel op 16-07-2004 22:17 ]

ARME AOW’er

• blckbrd
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-04-2025
Opnieuw gesealt, misschien show model of iets dergelijks.
Als ik jou was zou ik idd toch even voor de zekerheid even bellen met je leverancier.

[ Voor 88% gewijzigd door blckbrd op 16-07-2004 22:26 ]

• hilbren
de schijven heb ik bij gistron besteld...
en dat FCCID kan zo snel niet vinden, het productnr/ modelnr. verschilt wel http://home.hccnet.nl/g.c.van.doorn/000_0427.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door hilbren op 16-07-2004 22:27 ]

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Bij maxtor kan je online zien wat de productiedatum van een schijf is misschien kan dat ook bij WD.

Even naar de site surfen en zoeken naar garantie etc., kijken of je daar je garantie kan checken. Die "oude" drive zou dan minder garantie hebben vanwege de oudere productiedatum.

edit: even je foto bekeken. Die rechter is 'recertified' met een nieuwe datum. Volgens mij is dat hetzelfde als refurbished, ofwel hij is al een keer gerepareerd en opnieuw verpakt.

Op zich zou dit geen probleem moeten zijn, echter zou ik bij Gistron één andere schijf of 2 andere schijven vragen, zeg maar dat je ze in RAID wilt zetten bijv...

[ Voor 39% gewijzigd door dreeke op 16-07-2004 22:29 ]

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Ik zie het al, de rechter is recertified oftwel het is een door WD gerepareerde.
dreeke schreef op 16 juli 2004 @ 22:27:
edit: even je foto bekeken. Die rechter is 'recertified' met een nieuwe datum. Volgens mij is dat hetzelfde als refurbished, ofwel hij is al een keer gerepareerd en opnieuw verpakt.
edit:
Stiekum mijn tekst overnemen?
O-)

:)

[ Voor 104% gewijzigd door Guardian Angel op 16-07-2004 22:32 ]

ARME AOW’er

• blckbrd
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-04-2025
GuardianAngel schreef op 16 juli 2004 @ 22:29:
Ik zie het al, de rechter is recertified oftwel het is een door WD gerepareerde.
uhhm dan is het aan jou hilbren wat je daarmee wil doen, nieuwe of genoegen nemen met de reparatie.

[ Voor 19% gewijzigd door blckbrd op 16-07-2004 22:32 ]

Verwijderd

lama, bovenstaande reactie is al geedit.

als hij voor nieuw verkocht is dan zou ik het niet pikken, je mag dan wel garantie hebben maar ze hadden het moeten vertellen.

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2004 22:37 ]

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Bij een recertified schijf kan WD moeilijk doen over garantie (tja meneer hij is al een keer hier geweest ....) kortom ik zou even contact opnemen met Gistron, en voorstellen dat je deze terugstuurt in ruil voor een nieuwe (en dan een echt nieuwe).

Ik heb het in de winkel ook wel eens gehad, waar ik werk, bij de leverancier een schijf besteld en krijg ik zo'n refurbished ding. Mja die hoef ik niet, kan ik imho niet als nieuw verkopen. :/

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• hilbren
ok ik zal morgen even contact opnemen, iig bedankt voor de snelle reacties!!

• Wacky
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-01 18:47

Wacky

Dr. Lektroluv \o/

't kan natuurlijk ook zo zijn dat de verpakking gewoon "lek" is geraakt door iets scherps ... maar even contact opnemen kan zoiezo geen kwaad.

Nu ook met Flickr account

Pagina: 1