hulp nodig bij keuze nieuwe tv

Pagina: 1
Acties:

• skank
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:27
het is zover, eerst mn pcscherm nr de vaantjes, nu mijn tv

ik moet dus dringend een nieuw tv hebben
momenteel heb ik een grootbeeld en wil dus zeker de stap zetten nr breedbeeld

budget? max 1000 euro
zeker niet meer

nu zit ik met verschillende vragen

50 of 100hz? je ziet het verschil wel als je nr winkels gaat, maar merk je dit verschil ook echt als hij alleen in je huiskamer staat?
pixel plus of niet?
welk merk? philips, jvc? .....
ik heb al verschillende modellen gaan bezien maar ik geraak er echt niet uit
philips is wel veel mooier qua ondertitels..
ga ik voor een breedbeeld v 82cm voor 1000 euro of neem ik iets kleiner 71 cm voor 800 euro
graag ervaringen , meningen omtrent alles

alvast bedankt

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

jvc schijnt qua beeldlijnen redelijk superieur te zijn.
50 of 100 Hz, ligt er aan of je een DNR achtig gebeuren er op hebt. Ik heb een oude 100 Hz Matchline, met standaard DNR, maar ik heb regelmatig (bv. bij voetbal) last van kleven van pixels. Ik weet niet hoe dat met de nieuwere matchlines/philips tv's is...die van JVC hebben daarvoor iig een extra tooltje om dat tegen te gaan..

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

• skank
kamstra schreef op 16 juli 2004 @ 21:30:
jvc schijnt qua beeldlijnen redelijk superieur te zijn.
50 of 100 Hz, ligt er aan of je een DNR achtig gebeuren er op hebt. Ik heb een oude 100 Hz Matchline, met standaard DNR, maar ik heb regelmatig (bv. bij voetbal) last van kleven van pixels. Ik weet niet hoe dat met de nieuwere matchlines/philips tv's is...die van JVC hebben daarvoor iig een extra tooltje om dat tegen te gaan..
welke nadelen zijn er dan bij een 100hz tv?
ISF gecalibreerd wat betekent dit juist?
DNR????
ik dacht aan de philips 32pw9308 tv deze kan ik krijgen voor 1000 euro
andere 82cm tvs zijn direct een stuk duurder en liggen rond de 1400 euro
wat mij teveel is
je hebt de jvc av-32x4bue maar deze ziet er dan weer minder mooi uit qua beeld vind ik, dan de philips v hierboven

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Zoek even op het grote breedbeeld topic, hier is al heel veel over gesproken!

Divide and conquer.

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:51

Dr. Strangelove

Moderator General Chat
Loewe Aventos, m.i. niet te verslaan in de prijsklasse tot 1300 euro.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:43
Heb precies een jaar geleden een Panasonic 28" met 100 hz gekocht. Het verschil tussen 50 en 100 Hz zie ik altijd meteen, maar er zijn ook genoeg mensen die dat totaal neit zien. Ik vind 100 Hz veeeel relaxter kijken. Daarnaast heeft mijn tv ook nog een anti tril functie: als je in een winkel naar de logos van een zender op verschillende tv's kijkt zie je dat ze bij sommige wel trillen en bij andere tv's weer niet. Daarnaast was deze ook als beste getest door de consumentenbond (ik weet niet of dat wat zegt maar toch..:P)
Voor jouw budget zou je ook de 32" versie moeten kunnen kopen.

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01:10
JVC of Philips met natuurlijk 100 hz (mijn 1e keus....... Philips)

Mijn profiel op Discogs

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:30
JanAlesi schreef op 17 juli 2004 @ 07:29:
JVC of Philips met natuurlijk 100 hz (mijn 1e keus....... Philips)
En als je dan slim bent, pak je ook nog de Aristona versie ;) Die is een stukje goedkoper, waardoor je weer een maatje groter kan kopen. Kwa TV verder exact gelijk (joh).

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Menesis schreef op 17 juli 2004 @ 04:00:
Heb precies een jaar geleden een Panasonic 28" met 100 hz gekocht. Het verschil tussen 50 en 100 Hz zie ik altijd meteen, maar er zijn ook genoeg mensen die dat totaal neit zien. Ik vind 100 Hz veeeel relaxter kijken. Daarnaast heeft mijn tv ook nog een anti tril functie: als je in een winkel naar de logos van een zender op verschillende tv's kijkt zie je dat ze bij sommige wel trillen en bij andere tv's weer niet. Daarnaast was deze ook als beste getest door de consumentenbond (ik weet niet of dat wat zegt maar toch..:P)
Voor jouw budget zou je ook de 32" versie moeten kunnen kopen.
Ja, 100hz is echt een vereiste. Pas een 100hz tv gekocht van JVC, damn wat een verschil.
In de showroom had men hetzelfde model ook in 50hz en je zag duidelijk het beeld trillen...

• skank
pisart schreef op 17 juli 2004 @ 08:54:
[...]

Ja, 100hz is echt een vereiste. Pas een 100hz tv gekocht van JVC, damn wat een verschil.
In de showroom had men hetzelfde model ook in 50hz en je zag duidelijk het beeld trillen...
welk model?

• skank
wimpie schreef op 16 juli 2004 @ 22:33:
Zoek even op het grote breedbeeld topic, hier is al heel veel over gesproken!
ik vind hem niet :(

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:43
pisart schreef op 17 juli 2004 @ 08:54:
[...]

Wat ik eigenlijk bedoelde: náást die 100Hz functie hebben sommige tv's ook nog een antitril functie. Er zijn namelijk ook enkele 100hz tv's waarvan het beeld het snel een heel klein beetje op en neer beweegt. Om dat verschil goed te kunnen zien moet je dan naar een logo kijken van een tv zender: dan zie je direct wat ik bedoel.

• n1ck
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-08 09:41
Ik heb pas geleden een Deawoo breedbeeld tv gekocht. 100hz - 70 cm beeldbuis, was niet al te duur, maar ik vind hem echt relaxed kijken.
Pagina: 1