Toon posts:

[XP/2000] VPN Error code 721 ondanks vele bewerkingen*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op het forum rond gekeken en meerdere mensen gezien met het probleem omtreft error code 721.

In mijn geval heb ik het volgende nagekeken en getest en aangepast op diverse mogelijke oplossingen, enkel werkte geen van alle en blijf ik de fout melding krijgen van error 721. Is er misschien iemand die dit probleem eens eerder heeft gehad en een duidelijk maar wel een werkende oplossing heeft.

Dit heb ik momenteel al aangepast of cq. toegevoegd.

In mijn router de poort 1723 opengezet op juiste ip nummer.
Reg waarde VALIDATEADDRESS (oplossing via mickeysoft) toegevoegd.
SP-4 windows 2000 geinstalleerd.
Timeout aangepast naar een langere tijd.

Is er misschien iets wat ik over het hoofd heb gezien en dat ik absoluut verkeerd doe, of moet aanpassen.

Mijn dank is groot voor alle hulp.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Waar komt deze error 721 precies vandaan dan? Welk Operating Systeem gebruik je? Verder mis ik even wat je precies hebt gedaan :)

[ Voor 15% gewijzigd door Spider.007 op 16-07-2004 21:09 ]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Port 1723 is leuk - maar heb je ook protocol(!) 47 (GRE) doorgelaten ?

Verwijderd

Topicstarter
Excusses inderdaad vergeten te melden:

Gebruik als server Windows 2000 Server editie
gebruik als client Windows XP Pro sp-1

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op 16 juli 2004 @ 21:12:
Port 1723 is leuk - maar heb je ook protocol(!) 47 (GRE) doorgelaten ?
dit is nieuw en ken ik nog niet, graag uitleg als mogelijk is poort 47 begrijp ik maar GRE niet????

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Het IP protocol kent een aantal protocollen die 'over' IP draaien - icmp is er een van (ping), TCP is er een van (TCP/IP), UDP is er een van (UDP/IP) maar ook GRE is er een van :)

Het is dus *geen* TCP/IP port 47 - het is protocol 47 die je moet doorlaten in je router :)

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op 16 juli 2004 @ 21:25:
Het is dus *geen* TCP/IP port 47 - het is protocol 47 die je moet doorlaten in je router :)
Nu heb ik een e-tech router type v2 (gekregen bij mijn zonnet abbonoment) en als ik alles goed heb heb ik hem goed ingesteld, nu vraag ik aan u hoe ik precies een protocol in kan stellen, is dit zoals een virtuele server instelling of moet ik in een andere hoek zoeken. TCP en UDP is niet onbekend voor mij maar een protocol is dus wel nieuw.

Verwijderd

Topicstarter
Heb even gezocht op de router en GRE protocol gevonden bij de Firewall instellingen en dus open gezet op protocol poort 47, enkel krijg ik na rebooten
van router wederom na veel wachten een error code 721.

Ik weet nu trouwens zeker dat het probleem ergens in de router moet zitten aangezien ik er geen last van heb in eigen netwerk, daar komt de verbinding zeer snel op gang en heb ik geen problemen er mee.

Mocht iemand eventueel iets meer verstand hebben van een router met name de e-tech v2 router en heeft dit probleem eerder gehad, mijn dank is groot.
Pagina: 1