Toon posts:

win 2k stopt instalatie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo, ik heb een oude p2 266 gekregen en ik denk piece of cake, gewoon formateren en win instaleren en alles ok. nu er duiken problemen op. windows vraag voor te formateren ik doe dat, dan begint de instalatie en daar loopt het mis. windows vind bepaalde bestanden niet, ok, ander exemplaar gaan halen bij vriend die ook win 2k heeft opnieuw geprobeert, zelfde probleem. cdrom speler vervangen, zelfde probleem. ik weet niet direct een uitweg, mss kunnen jullie mij helpen.
jelle

• MALobert
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-10-2024
Dit heb ik als systeembeheerder op een scholengemeenschap meerdere malen gehad en in 9 van de 10 gevallen lag dit aan het geheugen.
Ik zou met http://www.memtest86.com/ of met http://www.memtest.org/ (voorkeur) eens flink je geheugen testen.
Meestal Moederborden die PC100 geheugen aankunnen en waar nu pc 133 inzit of dat het moederbord alleen single side geheugen aankan en geen dual side.
Ook heb ik dit vaker gezien bij XP installatie's, dan zegt de installer dat ie de bestanden op de cdrom of installerdevice niet kan vinden.

[ Voor 43% gewijzigd door MALobert op 16-07-2004 20:58 ]

Verwijderd

Ik kan me vaag ook zo'n probleem voor de geest halen. Volgens mij heb ik toen eerst alle partities van de schijf gewist en weer opnieuw aangemaakt tijdens de installatie.

Verwijderd

Topicstarter
tnx debian-user
dit zal het waarschijnlijk zijn, ik had er nog een staafje van 64 bijgestoken en daarmee zou ik het wat naar de knoppen kunnen geholpen hebben ik ga het nu proberen als het lukt hoor je niets meer van mij anders ben ik hier terug ;-)
tnx

Verwijderd

Topicstarter
ok de instalatie is gelukt maar nu start hij gewoon niet op. ik moet win 2k instaleren omdat ik een netwerk wil leggen met mijn andere pc. Weet iemand hoe het komt dat hij niet wil opstarten de instalatie lukte nochtans

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

offtopic:
Zou je iets actiever gebruik kunnen maken van de edit-button?

Hoezo 'wil hij niet opstarten'? En is dit netwerk eenmalig voor data-overslag? Dan kun je ook een BootCD gebruiken met Knoppix ofzo. Vertel eens wat er nu precies fout gaat :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
wel, kzal eens zeggne het netwerk ligt er nog niet, ik ben hem aan het voorbereiden om hem in mijn netwerk te integreger, dat terzijde
ik heb dus kunnen win 2k instaleren maar nu zonder diskette in de drive, ook geen cd in de drive en de boot devices de hdd op 1 gezet en hij toont gewoon een zwart scherm met flikkerende cursor en na een tijdje brand het lichtje ook niet meer van het ram gegeugen. strange zou ik zo zeggen
Pagina: 1