[irc] Bouncer met [?] functie

Pagina: 1
Acties:

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-08 13:08
Ik ben atm wat aan het kloten met een bouncer voor irc. opzich werkt het allemaal leuk en aardig, maar wat ik er eigenlijk mee wil krijg ik niet voor elkaar, en ik vraag me af of dit eigenlijk kan. (mij lijkt van wel, want zo geavanceerd idee is het nu ook weer niet)

Wat ik graag zou willen is dat als ik disconnect dat mijn nick dan online blijft (tot zover niets nieuws) Maar als ik dan weer connect dat het voor mij dan lijkt alsof ik niet weg ben geweest. Dus dat de regels die tijdens mijn afwezigheid voorbij zijn gekomen er ook weer staan (hoef ik ride niet iedere keer om hulp te roepen ;) )

Zijn er bouncers die dit doen? (lijkt me wel toch? wat is anders het nut van een bouncer :? ) Of is dit een hopeloze zaak en kan ik me zoektocht beter staken?

PSN: DutchTrickle PVoutput

• GX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-05-2025

GX

Nee.

PsyBNC allicht?

Ik heb me er nog niet in verdiept, maa rik geloof dat hij bij kan houden wat er allemaal geblaat is.

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
PsyBNC houd iig wel al je PM's voor je bij geloof ik, dus het zou ook wel moeten kunnen voor *alle* lines..
Bedenk wel dat als je *opeens* al je lines wilt krijgen, dat het dan eventueel wel ff wat bandbreedte gaat kosten :)

Verwijderd

Ik gebruik ctrlproxy (niet voor 'echte' irc maar voor msn via bitlbee)

Deze spuugt alle nieuwe informatie uit als je reconnect met de proxy. Zowel op het kanaal als in je PM, niet in de vorm van een log, maar hij herhaald het echt. Alleen klopt de tijd niet, omdat je client er een nieuwe tijd aan geeft. (Heel jammer dit)

Verder heeft die nog een backlog functie waarmee je oude chats kunt opvragen.
Dit lijkt mij het dichtst in de buurt komen van wat jij omschrijft.

Ik ben net een paar weken overgestapt van psybnc naar crtlproxy. Vooral omdat psybnc te veel functies had. En ctrlproxy ook gemaakt is door de makers van bitlbee en het geheel beter samenwerkt.

EDIT:
Nog een vervelende bug in ctrlproxy, hij werkt niet helemaal goed samen met mirc. Hij kan niet omgaan met het password commando van mirc. Heel vervelend want dan kan er geen wachtwoord op je proxy, dus moet je met een ip-filter aan de gang.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2004 21:36 ]

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-08 13:08
psybnx gebruik ik nu, die kan wel loggen idd, maar daar houdt het wel mee op. Dat ctrlproxy klinkt perfect, alleen krijg ik het niet te pakken. (nergens een windows binarie te vinden) en de sources staan alleen op de homepage van de auteur, alleen die is zoooooo traag dat ik de 400kb die het groot eens niet eens binnen kan krijgen.

Iemand die het programma toevallig heeft?

PSN: DutchTrickle PVoutput

Verwijderd

Ctrlproxy schijnt wel voor windows beschikbaar te zijn, maar ik kan er vrij weinig over vinden. Ik heb het zelf op mijn debian server draaien, daar was het vrij gemakkelijk om het aan het werk te krijgen. ("apt-get install ctrlproxy" ff de configfile bewerken en klaar)

De site is ook nogal traag, ik krijg het idee, dat als je voor veel support en informatie wilt gaan je beter voor psybnc kan kiezen.
Pagina: 1