PC blijft in "Stand-By"mode hangen...

Pagina: 1
Acties:
  • 171 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:10
Hallo,

Ik heb laatst een nieuwe processor en moederbord gekocht. In eerste instantie kocht ik:

AMD Athlon 64 3000+
MSI K8N Neo Platinum

Nadat ik alles had geinstalleerd deed alles het goed. De temps. in bios waren vrij hoog. Mobo was 37 C idle en proc. 62 C idle. Na 1 dag kreeg ik tijdens het gamen een blauw scherm en sloot de computer zichzelf af. Heb daarna geprobeerd mijn pc weer opnieuw op te starten. Als ik mijn computer aan doe gaan alle CCFL's, Ledfan's etc gewoon aan. Maar mijn beeldscherm lijkt eerst op de starten, d.w.z. het lampje gaat groen branden. Maar daarna springt hij op "Stand-By" modus, d.w.z. het ledje gaat knipperen en ik krijg zwart beeld. Ik dacht gelijk dat mijn Proc. of Mobo kapot was. Heb die 2 spullen teruggestuurd en in overleg met de desbetreffende winkel gekozen voor de Asus K8V SE Deluxe. Heb alles thuisgekomen weer ingebouwd. maar nog steeds heb ik hetzelfde probleem. Nu denk ik eigenlijk dat mijn Videokaart kapot zal zijn. Zou ik dat kunnen testen door een PCI Videokaartje van 2 MB :P ...in mijn computer te doen??? Ik heb trouwens een Samsung Syncmaster 152V.

alvast bedankt,

ps. totaal systeem:

AMD Athlon 64 3000+
Asus K8V-SE Deluxe
OEM 1024 MB Ram PC3200 ddr400
Sapphire Radeon 9800Pro
Maxtor 80GB HDD 2MB Cache
heb ook nog een gewone cd-romspeler en een diskettestation ;)

11.455 Wp PV | 48 kWh thuisbatterij | VW ID.7 Tourer Pro LE '25

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-08 18:18
LuPo schreef op 16 juli 2004 @ 19:42:
Hallo,

Ik heb laatst een nieuwe processor en moederbord gekocht. In eerste instantie kocht ik:

AMD Athlon 64 3000+
MSI K8N Neo Platinum

Nadat ik alles had geinstalleerd deed alles het goed. De temps. in bios waren vrij hoog. Mobo was 37 C idle en proc. 62 C idle. Na 1 dag kreeg ik tijdens het gamen een blauw scherm en sloot de computer zichzelf af. Heb daarna geprobeerd mijn pc weer opnieuw op te starten. Als ik mijn computer aan doe gaan alle CCFL's, Ledfan's etc gewoon aan. Maar mijn beeldscherm lijkt eerst op de starten, d.w.z. het lampje gaat groen branden. Maar daarna springt hij op "Stand-By" modus, d.w.z. het ledje gaat knipperen en ik krijg zwart beeld. Ik dacht gelijk dat mijn Proc. of Mobo kapot was. Heb die 2 spullen teruggestuurd en in overleg met de desbetreffende winkel gekozen voor de Asus K8V SE Deluxe. Heb alles thuisgekomen weer ingebouwd. maar nog steeds heb ik hetzelfde probleem. Nu denk ik eigenlijk dat mijn Videokaart kapot zal zijn. Zou ik dat kunnen testen door een PCI Videokaartje van 2 MB :P ...in mijn computer te doen??? Ik heb trouwens een Samsung Syncmaster 152V.

alvast bedankt,

ps. totaal systeem:

AMD Athlon 64 3000+
Asus K8V-SE Deluxe
OEM 1024 MB Ram PC3200 ddr400
Sapphire Radeon 9800Pro
Maxtor 80GB HDD 2MB Cache
heb ook nog een gewone cd-romspeler en een diskettestation ;)
Welke voeding heb je dan?

• LuPo
ID-College schreef op 16 juli 2004 @ 19:50:
[...]

Welke voeding heb je dan?
Die had ik er ook toen nieuw bij gekocht..

Thermaltake Butterfly 480W

• ID-College
Wat doe je dan als hij in stand-by staat?
Bij mij moet je de powerknop indrukken dan gaat hij wel weer terug.
Werkt dat ook niet?

Verwijderd

Ligt em waarschijnlijk dan niet aan je voeding, ben benieuwd of je wel een piepje hoort dat de POST geweest is, ook al blijft je scherm in standby.

Kijk ook even of er niet per ongeluk een pinnetje is verbogen van de vga-connector
neem aan dat je alles los hebt gehad toen je de boel opnieuw hebt opgebouwd..

Leuk systeempje trouwens !

Succes !!

• LuPo
ID-College schreef op 16 juli 2004 @ 20:03:
Wat doe je dan als hij in stand-by staat?
Bij mij moet je de powerknop indrukken dan gaat hij wel weer terug.
Werkt dat ook niet?
als ik de powerknop in houdt dan gaat de computer weer uit. :? ..zoals normaal ook..ga vanavond nog even proberen om een PCI Videokaarjte erin te doen kijken of et dan wel doet. Als het het dan wel doet weet ik genoeg. Dan gaat m'n videokaart terug..

• LuPo
Verwijderd schreef op 16 juli 2004 @ 20:10:
Ligt em waarschijnlijk dan niet aan je voeding, ben benieuwd of je wel een piepje hoort dat de POST geweest is, ook al blijft je scherm in standby.

Kijk ook even of er niet per ongeluk een pinnetje is verbogen van de vga-connector
neem aan dat je alles los hebt gehad toen je de boel opnieuw hebt opgebouwd..

Leuk systeempje trouwens !

Succes !!
bedankt...is idd wel een leuke systeempje ;) ..ik zal straks even kijken of mijn VGA connector niet krom is :) ...bedankt...

• ID-College
LuPo schreef op 16 juli 2004 @ 20:13:
[...]

als ik de powerknop in houdt dan gaat de computer weer uit. :? ..zoals normaal ook..ga vanavond nog even proberen om een PCI Videokaarjte erin te doen kijken of et dan wel doet. Als het het dan wel doet weet ik genoeg. Dan gaat m'n videokaart terug..
Ja bij mij ook.
Maar als ik hem indruk en dus niet inhoud dan valt ie terug in windows :)

• LuPo
ID-College schreef op 16 juli 2004 @ 20:24:
[...]

Ja bij mij ook.
Maar als ik hem indruk en dus niet inhoud dan valt ie terug in windows :)
zal et zo ff proberen ;) ...tnx

Verwijderd

gruwelijke comp kerel :)

maar ik zou inderdaad eerst een nieuwe videokaart proberen.
Bij mij ging het beeldscherm ook raar doen, nadat ik nieuwe videokaart in had gebouwd, maar toen bleek dat ik de VGA connecter niet goed in videokaart had geduwd. Nogal stom

Ik denk niet dat moederboard en processor kapot aangezien die gewoon draaien en nieuw zijn

Succes

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 juli 2004 @ 20:40:

Bij mij ging het beeldscherm ook raar doen, nadat ik nieuwe videokaart in had gebouwd, maar toen bleek dat ik de VGA connecter niet goed in videokaart had geduwd. Nogal stom

Ik denk niet dat moederboard en processor kapot zijn aangezien die gewoon draaien en nieuw zijn

Succes

• ID-College

Ik denk niet dat moederboard en processor kapot aangezien die gewoon draaien en nieuw zijn

Succes
Dat zeker en dan te bedenken dat ik over een maand op een 64 3200+ met asus zit.
Kan niet wachten maarja het geld he :( :r

• LuPo

Succes
en dan te bedenken dat ik nog maar 15 ben ;) >:) 8) ...maarja nou ngo dat probleempje met m;n comp oplossen

• ID-College
LuPo schreef op 16 juli 2004 @ 21:03:
[...]

en dan te bedenken dat ik nog maar 15 ben ;) >:) 8) ...maarja nou ngo dat probleempje met m;n comp oplossen
Of nooit in stand-by zetten, doe ik zelf ook nooit 8) ;)

• LuPo
ID-College schreef op 16 juli 2004 @ 21:08:
[...]

Of nooit in stand-by zetten, doe ik zelf ook nooit 8) ;)
ik had em zelf niet in standby gezet..dat doet de comp automatisch als ik hem probeer op te starten. Met mijn oude MSI bordje had ik eerst ook nog dat hij na 10 sec. afsloot :? ga zo direct proberen een 5900XT erin te doen en kijken of comp dan opstart:)

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

1) IK heb die eerste systeem met de MSI K8N Neo Platinum in elkaar gezet :( :Y)
2) Topic-title; "PC blijft in "Stand-By" mode hangen" is niet echt juist.

Wat er gebeurt is als volgt;

Wanneer je Lupo's systeem aanzet, blijft deze als de ware "hangen".
Je krijgt geen post-screen, laat staan beeld. (Mijn Geforce FX5900XT hielp niet).
Je hoort in het begin eventjes een paar seconden HDD Activiteit. Ook hoor je de usual "piep" :+ .
Daarna is de ding zo dood als.........uhm..eynstein.

Mss dat de AGP slot fokked up is, maar dat lijkt me sterk aangezien hij het moederbord sinds gisteren heeft.
Misschien dat Yorcom de processor niet heeft vangen, en nog steeds dezelfde processor erin zit; maar dan zou je nou steeds dat wijf moeten horen van Asus (POST Reporter; "CPU not installed correctly")

Ik weet niet wat ik zo moet denken; binnenkort gewoon heel die systeem uit de kast gooien, en dan weer erin zetten.

[ Voor 6% gewijzigd door Yellowneck op 16-07-2004 23:11 ]

Fotogear: Canon EOS RP | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

• LuPo
YellowNeck schreef op 16 juli 2004 @ 23:11:
1) IK heb die eerste systeem met de MSI K8N Neo Platinum in elkaar gezet :( :Y)
2) Topic-title; "PC blijft in "Stand-By" mode hangen" is niet echt juist.

Wat er gebeurt is als volgt;

Wanneer je Lupo's systeem aanzet, blijft deze als de ware "hangen".
Je krijgt geen post-screen, laat staan beeld. (Mijn Geforce FX5900XT hielp niet).
Je hoort in het begin eventjes een paar seconden HDD Activiteit. Ook hoor je de usual "piep" :+ .
Daarna is de ding zo dood als.........uhm..eynstein.

Mss dat de AGP slot fokked up is, maar dat lijkt me sterk aangezien hij het moederbord sinds gisteren heeft.
Misschien dat Yorcom de processor niet heeft vangen, en nog steeds dezelfde processor erin zit; maar dan zou je nou steeds dat wijf moeten horen van Asus (POST Reporter; "CPU not installed correctly")

Ik weet niet wat ik zo moet denken; binnenkort gewoon heel die systeem uit de kast gooien, en dan weer erin zetten.
offtopic:
voegt dat eerste iets toe aan mijn probleem?? :+ ;)

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

LuPo schreef op 17 juli 2004 @ 06:46:
[...]

offtopic:
voegt dat eerste iets toe aan mijn probleem?? :+ ;)
offtopic:
Nee, maar de rest in mijn post wel, jouw post in dit geval geeft echt eeen meerwaarde van 0,0 aan dit topic ;)

Medetweakers, ik heb vroeger wel iets gelezen over kortsluiting of stroom dat "weglekt". Hoe kan men dit nagaan; mocht dit een geval van kortsluiting zijn (met de kast ofzo, pin raakt mobo-tray aan?), dan valt dat ding toch gelijk uit, en blijft ie toch neit hangen (wat nu het geval is)

Fotogear: Canon EOS RP | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

• LuPo
YellowNeck schreef op 17 juli 2004 @ 13:48:
[...]

offtopic:
Nee, maar de rest in mijn post wel, jouw post in dit geval geeft echt eeen meerwaarde van 0,0 aan deze topic ;)

Medetweakers, ik heb vroeger wel iets gelezen over kortsluiting of stroom dat "weglekt". Hoe kan men dit nagaan; mocht dit een geval van kortsluiting zijn (met de kast ofzo, pin raakt mobo-tray aan?), dan valt dat ding toch gelijk uit, en blijft ie toch neit hangen (wat nu het geval is)
hehe...aan deze topic?? 8)7 ...dit topic :+ ;)

heb trouwens ook nog vernomen dat het beter is om je hardeschijf een directe stroomtoevoer te geven...dus niet een gesplitste molex

[ Voor 12% gewijzigd door LuPo op 17-07-2004 14:09 ]

Verwijderd

heheh, heb je wel je videokaart goed in het agp slot geduwd, en goed aangeduwd?

• LuPo
Verwijderd schreef op 17 juli 2004 @ 14:13:
ja dat heb ik er wel goed ingedrukt...extra nog een beetje goed gecontroleerd omdat nog iemand hetzelfde probleem had...;)

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Verwijderd schreef op 17 juli 2004 @ 14:13:
Yup, 2 verschillende zelfs geprobeerd. Maar we horen ook geen foutmeldingen (ipv Diagnostics leds, werkt Asus dus met een POST reporter)

offtopic:
:o Check dat...die tijden hehe...Lupo was me echt net voor :D
LuPo schreef op 17 juli 2004 @ 14:04:
[...]

*Niet interessant..hehe :D *
heb trouwens ook nog vernomen dat het beter is om je hardeschijf een directe stroomtoevoer te geven...dus niet een gesplitste molex
Wist je dat nog niet?...dat heb ik tenminste toen ik bij jou was, wel gedaan.
offtopic:
Gesplitste molex lijkt me btw wel stoer..eheh...2 x 2 pins ofzo.... Molex-splitter mss? :Y)

Hebben mailtje gestuurd naar Yorcom, nu maar ff afwachten of ze daadwerkelijk die CPU hebben vervangen en/of getest

[ Voor 65% gewijzigd door Yellowneck op 17-07-2004 14:40 ]

• LuPo
YellowNeck schreef op 17 juli 2004 @ 14:34:
[...]

Yup, 2 verschillende zelfs geprobeerd. Maar we horen ook geen foutmeldingen (ipv Diagnostics leds, werkt Asus dus met een POST reporter)

offtopic:
:o Check dat...die tijden hehe...Lupo was me echt net voor :D

[...]

Wist je dat nog niet?...dat heb ik tenminste toen ik bij jou was, wel gedaan.
offtopic:
Gesplitste molex lijkt me btw wel stoer..eheh...2 x 2 pins ofzo.... Molex-splitter mss? :Y)

Hebben mailtje gestuurd naar Yorcom, nu maar ff afwachten of ze daadwerkelijk die CPU hebben vervangen en/of getest
nee dat wist ik idd niet |:( ..nja...nu wel.. >:)

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Probleem opgelost, :). We gingen de CPU eraf halen wat nie echt lukte; LuPo wou maar afzien van het idee, maar ik wou hem wel eens zien ;).
Wat we aantreffen; koelpasta, koelpasta en een CPU ergens onder het koelpasta, dat er relatief veel koelpasta op moest wist ik, maar damn Yorcom, jullie maken et wel heel bont. Op de zijkant van de CPU zat was koelpasta, op de Socket zat zelfs koelpasta!; IN de socketzelfs (bij de pinnen!!!).

Alles grondig schoongemaakt, ik gaf de CPU inmiddels al nie meer veel kans op leven.

Stoppen CPU er weer in; laagje Arctic Silver 5 overheen (en op de heatsink). Booten met dat spul; *System now booting from operating system*....jeej jeej!! (voor Lupo dan, mijn systeempje draait rockstable ;) (check sig)).

Alleen hebben we nu een ander prob. Krijgen blauwe scherm bij o.a. Windows XP setup; waarin wordt beschreven dat Windows een kritische fout heeft opgelopen; er wordt tevens in vermeldt dat we onze hardware moeten nakijken en shit.. :|

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-01 23:32

Nvidiot

notepad!

Zou goed kunnen dat inmiddels de cpu zo heet geworden is door al die koelprut dat ie overleden is :(

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Nvidiot schreef op 19 juli 2004 @ 01:25:
Zou goed kunnen dat inmiddels de cpu zo heet geworden is door al die koelprut dat ie overleden is :(
Huh?..nee, cpu doet et nog steeds, boot nog steeds succesvol (in Bios 33C gemiddeld). Alleen een verrotte blauwe scherm!

Update:

Waarschijnelijk het probleem al gevonden, het geheugen. Hij heeft 2 X 512 MB PC3200 OEM geheugen, dit zegt niet veel, mss heb ik morgen ofzo het chipmerk + type

[ Voor 22% gewijzigd door Yellowneck op 19-07-2004 17:30 ]

• LuPo
YellowNeck schreef op 19 juli 2004 @ 01:29:
[...]

Huh?..nee, cpu doet et nog steeds, boot nog steeds succesvol (in Bios 33C gemiddeld). Alleen een verrotte blauwe scherm!

Update:

Waarschijnelijk het probleem al gevonden, het geheugen. Hij heeft 2 X 512 MB PC3200 OEM geheugen, dit zegt niet veel, mss heb ik morgen ofzo het chipmerk + type
Chipmerk: volgens mij MCP...type weet ik niet..moeten we ff keer checken

edit: ff voor de duidelijkheid heb dus nu een Asus K8V-SE Deluxe. Weet iemand of GEIL geheugen wel compitable is met dit moederbord?? Het OEM geheugen wat ik nu heb geeft veel problemen :|

[ Voor 17% gewijzigd door LuPo op 21-07-2004 12:02 ]

Pagina: 1