Superstack II 3300 Reset wanner web interface benaderd wordt

Pagina: 1
Acties:

• SRKI
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-04 13:28

SRKI

live youre life have fun!

Topicstarter
Hallee mensen :) ,

ik heb hier een heel vaag probleem.
Het gaat om een 3c16981 (24Ports) superstack 2.
Heel de switch werkt volgens mij goed, maar van het moment af dat je vanaf een poort op de switch zelf de webinterface benaderd: Reset de switch zodra je ingelogged hebt:'( (met bijv account:security security).

(lees: switch gaat niet echt af - koelers blijven draaiien, onafgebroken- maar hij doet een selftest - ik zie de ledtest voorbij komen - en komt weer back online)

Ik begrijp er niks van. 8)7 Ik heb de switch heel de nacht aan laten staan op grote ping pakketjes van 5pc's over en weer en naar de switch zelf > heb tegelijkertijd wat iso'tjes verzet over het net. volgende ochten:0pakketjes verloren gegaan..

maar zodra ik weer inlog:Baf, Reset. |:(

Ook als ik bepaalde opties in via de console aan probeer te spreken (verbinding in hyperterminal) klapt ie eruit (doet ie bijv. bij het invoeren van nieuwe info over de naam van de switch, of als ik probeer de gegeven van bridges te displayen).

Ik zat zelf te denken aan mss een manke voeding. Dat ie er gewoon uitklapt door een te laag vermogen...... is dit ver gezocht?? en heeft iemand zoiets al eerder meegemaakt.

Ik heb hier ook zo'n zelfde switch staan maar dan 12poorts en die doet het wel goed op hetzelfde netwerk.

ik volg t niet..

edit:
wat ik zeker nog moet vermelden:switch draait al op laatste firmware

Anyone any clue _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door SRKI op 17-07-2004 20:08 ]

Het Toppunt van Domheid:een SSH sessie starten naar kantoor waarvanuit je een DDOS attack uitvoert op je Router thuis.

• Wacky
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-05 19:58

Wacky

Dr. Lektroluv \o/

Is het niet zo dat de switch even 'reset' om de meest recente informatie op te halen als je deze opvraagt via de webinterface :?

Het lijkt me al met al niet echt een groot probleem, je zit toch niet 90% v/d tijd in de webinterface (slecht een aantal keer) ..

Nu ook met Flickr account

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:47
raken er ook pakketjes verloren als je dus inlogt op de switch?

als dit niet het geval is, is er weinig aan de hand, dunkt mij :)

Verwijderd

Dat de 3300 soms via de console (hyperterm) hangt dat is een fout van hyperterm zelf. Er is een download op de hp website met een vervangend product (hoorde ik van de netwerkbeheerder op de lan waar ik nu zit, beetje zitten praten over 3com meuk).

Verder is het mischien een idee om je firmware te updaten? Het zou kunnen dat het een al verholpen bug is.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:46

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Zit er nog garantie op ? Anders gewoon ff bij de leverancier aankaarten

Tijd voor een nieuwe sig..

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-04 14:05
1) Firmware updaten
2) Je hebt toch levenslange garantie bij 3com?
3) Ik heb ook zo'n switch, die herstart niet zonder dat het uitdrukkelijk wordt gevraagd, en zeker niet bij het laden van de webinterface.

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

• SRKI

SRKI

Topicstarter
Wacky schreef op 16 juli 2004 @ 20:54:
Is het niet zo dat de switch even 'reset' om de meest recente informatie op te halen als je deze opvraagt via de webinterface :?

Het lijkt me al met al niet echt een groot probleem, je zit toch niet 90% v/d tijd in de webinterface (slecht een aantal keer) ..
nee, is gen kleine reset ofzo > want verbinding gaat echt verloren >> link lampjes op NIC's ff uit >> in windows melding dat netwerkkabel eruit is etc...

Maar het vervelende is dat ik em nu niet kan instellen, want in hyperterminal klapt ie eruit en in Web ook...

SyS_ErroR >> pakketjes onder inloggen zijn normaal...zodra de interface begint te laden knalt ie. Alleen heb het id dat ie zo nu en dan als er veel gebruikers op zitten (veel poorten gebruikt) niet alle pakketjes goed doorstuurd naar bepaalde poorten >> dat er mss bepaalde poorten speciafiek geconfigd zijn.. die configs kan ik er nu niet uithalen:'(

opzich geen reuze groot probleem.. maar pas lan gehad met de switch.. en constant mensen van inet af of in sommige games wel kunnen joinen andere niet... alsof bepaalde poorten geblocked zijn...of dat de helfd van de lan de game wel zag, andere niet:S

zou graag kijken of er iets ingesteld is of dat het gewoon gare pc's waren op die lan:S:S

KingOfDos >> Hyperterm zelf loopt dan vast??? want hij crashed hier bij mij niet.. in windows blijft alles goed.. ik probeer zeg maar gewoon een instelling te doen >> dan reset de switch en in dezelfdde hyperterminal sessie kan ik weer [enter]'s typen en krijg weer login:s

is ookal laatste firmware:'(

Pierre, denk dat opsturen dan mss laatste optie is:S:S

anyone else ooit zoiets gehad...

mense alvast bedankt voor de reply's! appriciated

Het Toppunt van Domheid:een SSH sessie starten naar kantoor waarvanuit je een DDOS attack uitvoert op je Router thuis.

Verwijderd

2) Je hebt toch levenslange garantie bij 3com?
Voor netwerkkaarten kom ik dit inderdaad tegen maar zou dat ook op switches gegeven worden? Er zitten in die 3300 2 fans en die gaan toch een keer stuk dus levenslange garantie lijkt me uitgesloten. Anyway maandag toch maar eens even navragen, ik heb er tenslotte 2 liggen met vage klachten als spontane resets, soms helemaal niet meer werken en diverse poorten defect.

Verwijderd

Idd, de firmware updaten.

De firmware is hier te downloaden:
ftp://ftp.3com.com/pub/superstack_3/switch_1100/s2s02_71.exe
(Ja het path lijkt een beetje raar, maar het is wel de juiste fw)

En het programma om de firmware te uploaden is hier te downloaden:
ftp://ftp.3com.com/pub/superstack_3/suu03_18.exe

Je hebt uiteraard wel een seriele nullmodem kabel hiervoor nodig.

PS Het is een 3C16980. De 3C16981 is 12 Poorts.

Edit: En toen las ik dat ie al op de laatste fw draait. Dan kan je inloggen op de switch met hyperterm en de factory defaults laden. Waarschijnlijk lost dat het op. En als dat ook niet werkt dan gebruik je de volgende login info:
User: xxxxxxx
Pass: xxxxxx
De switch zal zichzelf dan initialiseren, en passwords worden verwijderd.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2004 18:59 ]

• SRKI

SRKI

Topicstarter
Verwijderd schreef op 18 juli 2004 @ 10:49:
Idd, de firmware updaten.

De firmware is hier te downloaden:
ftp://ftp.3com.com/pub/superstack_3/switch_1100/s2s02_71.exe
(Ja het path lijkt een beetje raar, maar het is wel de juiste fw)

En het programma om de firmware te uploaden is hier te downloaden:
ftp://ftp.3com.com/pub/superstack_3/suu03_18.exe

Je hebt uiteraard wel een seriele nullmodem kabel hiervoor nodig.

PS Het is een 3C16980. De 3C16981 is 12 Poorts.

Edit: En toen las ik dat ie al op de laatste fw draait. Dan kan je inloggen op de switch met hyperterm en de factory defaults laden. Waarschijnlijk lost dat het op. En als dat ook niet werkt dan gebruik je de volgende login info:
User: 3comcso
Pass: RIP000
De switch zal zichzelf dan initialiseren, en passwords worden verwijderd.
Whaaa thank U Defo, laatste met logins werkte:)

Fodder nog GL met de jouwe, heb veel treads doorgenomen op got, zijn wel paar mensen die zelfs als particulier hun switch hebben weten op te sturen en nog nieuwe gehad ook... je zou het mss alsnog kunnen proberen..

hun hoefden zelfs geen aankoopbonnen of bedrijfsnamen in te vullen:)

Nah, Thx allemaal, alles works again dus, Mod's slotje plz:):)

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-04 14:05
Werkt dat commando op ALLE 3com switches? Lekker, een user plugt z'n kabel in je switch of vanaf z'n server logt die in, verwijderd wachtwoord en gaat je netwerk platleggen :(

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

• SRKI

SRKI

Topicstarter
pierre-oord schreef op 18 juli 2004 @ 13:54:
Werkt dat commando op ALLE 3com switches? Lekker, een user plugt z'n kabel in je switch of vanaf z'n server logt die in, verwijderd wachtwoord en gaat je netwerk platleggen :(
als je van de standaart usernames (zoals admin en security) gewoon de passwords veranderd;)

niks aan de hand, zelfde usernames werken met de Web interface.. dus die wil je toch wel veranderen als je die gebruikt (ookal staat de web server standaart uit en is ie niet te bereiken van andere switches die wel met hetzelfde netwerk zijn verbonden),

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
pierre-oord schreef op 18 juli 2004 @ 13:54:
Als een user een nullmodem in de switch kan prikken, dan kijk hij ook gewoon alle kabels eruit trekken. Zelfde voor servers. Je kan nog zo'n dikke firewall hebben, maar als de user bij de reset knop kan.....

Users worden niet geacht fysieke toegang tot dit soort apparatuur te hebben.
Pagina: 1