Toon posts:

xp cpu 100%

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Jongens,..

dit onderwerp is al vaak aangekaart... heb gezocht en velen topics gevonden waar het 100% CPU door explorer fenomeen bekend is.
enige oplossing die wordt aangedragen is een format. ik denk dat er best iemand is die het probleem daadwerkelijk heeft opgelost en vraag hem dan ook te reageren.

ik zelf heb 5 dagen geleden een format (xp) gedaan. En heb het probleem NU al!

graag alleen reactie als je er van overtuigd bent dat je de oplossing hebt!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Al geprobeert je IE up te daten?
En even explore.exe te killen en opnieuw te runnen?

[ Voor 65% gewijzigd door Atlas op 16-07-2004 19:29 ]

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Misschien ben je geïnteresseerd om over te stappen op een alternatieve browser als Firefox oid?

Niet echt een antwoord op je probleem, maar als je er echt geen oplossing voor kunt vinden...

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Chipset drivers geinstalleerd?
Logboeken na kijken of je geen disk (harde schijf) errors ziet staan.
Alle drivers updaten als de eerder genoemde niks oplossen.

Sfc /scannow (uitvoeren in command prompt) kun je ook nog proberen, dan worden alle bestanden op de comp vergeleken met die van je xp cd en indien nodig vervangen.

Taal fouten inbegrepen ;)

Verwijderd

Topicstarter
update is te proberen idd..

killen en restart werkt wel.. maar slecht voor korte duur

maar.. jongens,. dit onderwerp is al zooo vaak aangekaart.. niemand schijnt er een GOEDE oplossing voor te weten.

Format is altijd mogelijk,.. maar nogal simpel he!

• Dr C
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-05 10:04

Dr C

met C en CK

RoamoR schreef op 16 juli 2004 @ 19:32:
Misschien ben je geïnteresseerd om over te stappen op een alternatieve browser als Firefox oid?

Niet echt een antwoord op je probleem, maar als je er echt geen oplossing voor kunt vinden...
Internet Explorer gebruikt toch iexplore.exe?

ik heb verder ook niet echt een idee waardoor het komt. Heb je een intern netwerk? misschien wordt er veel van je computer weggetrokken. Of heb je een USb device die veel gebruikt wordt? Virus? bepaald programma die in explorer geintregreerd zit (probeer eens safe mode)?
zijn maar wat wilde gokken. Maar het kan in een klein hoekje zitten natuurlijk

Ignorance is bliss!! (- The Matrix)

• RumaNoV
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:52

RumaNoV

Folding

Format is altijd mogelijk,.. maar nogal simpel he!
Als het simpel is waarom doe je het dan niet ;)

Al de windows updates geinstalleerd? Virussen en spyware gescanned?

[ Voor 29% gewijzigd door RumaNoV op 16-07-2004 19:37 . Reden: foutje ]

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-04 08:41
virus/worm

even stinger.exe runnen of de windows worm.xxx remover (windows update site). etc etc.

opstarten in veilige modus geeft zelfde probleem? (zonder netwerk omgeving).

[ Voor 111% gewijzigd door Mister_X op 16-07-2004 19:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik vroeg specifiek of iemand hier de oplossing voor weet.

Op deze manier heeft het geen zin

deze manier: raden

dus van mij part kan iemand topic sluiten

• Mister_X
Verwijderd schreef op 16 juli 2004 @ 19:40:

we geven toch 'suggesties' wat het zou kunnen zijn. Je kan natuurlijk alleen maar raden (wij) omdat het vele oorzaken kan hebben.

[ Voor 13% gewijzigd door Mister_X op 16-07-2004 19:42 ]

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op 16 juli 2004 @ 19:40:

No Offence, maar als je openingspost volgens de policy gemaakt zou zijn, was er voor ons niets te raden......

Verwijderd

Topicstarter
aangezien dit onderwerp al meer dan 100 maal behandeld is heeft dat "raden" geen zin.

• Mister_X
Verwijderd schreef op 16 juli 2004 @ 19:43:
aangezien dit onderwerp al meer dan 100 maal behandeld is heeft dat "raden" geen zin.
alsof ik al die topics ga doorlezen ... |:(

maar een paar posts hierboven gaf ik weer wat 'suggesties', heb je daar al naar gekeken of niet?

[ Voor 20% gewijzigd door Mister_X op 16-07-2004 19:44 ]

• hessel
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-11-2024
net als eerder genoemd ... virusscanner op de pc..... en alle updates van windows /virus scanner... zo niet dan lijkt mij dit iets voor Beveiliging / virussen

Grutte Pier fansels

Verwijderd

Topicstarter
heb ik inmiddels wel gedaan ja 8)7

• Mister_X
Verwijderd schreef op 16 juli 2004 @ 19:45:
heb ik inmiddels wel gedaan ja 8)7
Het lijkt erop alsof je niet geholpen wilt worden? Maar dat wij als hondjes maar even alles fixen voor jou...

Ik probeer het nog 1 keer voor je:

Gebeurt het ook in 'veilige modus, zonder netwerk' Wat heb je al ZELF geprobeert?

stinger draait je trouwens niet 'effe' dat duurt wel even voordat hij al je bestanden gecheckt heb, je kan ook nog de online virus scanner van http://housecall.trendmicro.com/ proberen, die vind (naar mij ervaring) meer virussen dan nav2004. Of http://www.pandasoftware..../activescan_principal.htm die even proberen.

En anders ga je maar lekker formateren.

(ppfff zo zie je maar weer, heb ik gratis de moeite genomen om die sites voor je in google te zoeken, dus niet ondankbaar gaan reageren want dan help ik je nooit meer met iets).

[ Voor 13% gewijzigd door Mister_X op 16-07-2004 19:50 ]

Verwijderd

weet je welk proces de oorzaak is? (via taskmanager) Of zijn alle processen daar laag (op system idle process na) ?

En als je ons minder wilt laten raden, geeft dan aan wat je allemaal al wel en niet hebt gedaan

• Mister_X
Verwijderd schreef op 16 juli 2004 @ 19:52:
weet je welk proces de oorzaak is? (via taskmanager) Of zijn alle processen daar laag (op system idle process na) ?

En als je ons minder wilt laten raden, geeft dan aan wat je allemaal al wel en niet hebt gedaan
In de posts hierboven kon ik opmaken dat het om explorer.exe ging :? zal leuk zijn als het om de 'niet-actieve-systemprocessen' ging :D

• hessel
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-11-2024
post anders ff je hijackthis log.... Waar te vinden kijk hier voor ff bij beveiliging en virussen elders op dit forum

Grutte Pier fansels

Verwijderd

Mister_X schreef op 16 juli 2004 @ 19:53:
[...]

In de posts hierboven kon ik opmaken dat het om explorer.exe ging :? zal leuk zijn als het om de 'niet-actieve-systemprocessen' ging :D
ehmzz niet goed gelezen... lijkt er inderdaad op dat explorer.exe het probleem is.... dan weet ik het ook niet :(
Pagina: 1