systeemspeaker piept, ps2 poorten werken niet.

Pagina: 1
Acties:

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:09
De systeemspeaker van de PC van mijn dochter begon plotseling te piepen en te kraken en dat stopt zolang de PC aan staat niet.
Bij het opstarten krijg ik de melding dat er geen toetsenbord aangesloten is.

Als ik een usb-toetsenbord aansluit dan kan ik wel dat toetsenbord gebruiken.
De ps2-muis blijft echter dood.

Iemand enig idee wat hier aan de hand is?

Verwijderd

Zou me gek zijn dat ze bijde in 1 keer stuk zijn gegaan... dit licht denk ik eerder aan je mobo..
Kun je ff uitleggen wat er nog meer op de scherm stond??
Ik denk dat er een soort kortsluiting in je pc zit die problemen veroorzaakt bij de ps2, ik ken iemand die dezelfde probleem als jouw heeft gehad...door een kortsluiting...
Kijk anders is bij de bios voor instellingen enzo...

Verwijderd

welk moederbord heb je? Denk eerlijk gezegd dat het aan het moederbord ligt.

• Artwido
Ik krijg direkt bij opstarten de melding dat er geen keyboard aanwezig is.
Het systeemspeakertje begint met piepen en stopt niet meer met piepen en kraken.
Ik heb alle stekkers losgehaald (behalve de netspaaning natuurlijk :P )maar het speakertje blijft piepen bij en na het opstarten.

Ik heb de kast opengemaakt en stofvrij gemaakt maar het is niet opgelost.
Welk moederbord dit is kan ik niet zo snel achterhalen.
Het is een wat oudere pc met een p3 en een via-chipset.

Mocht het idd een kortsluiting zijn (door stof?). is het moederbord dan afgeschreven? Want het lijkt me moeilijk om te achterhalen waar de kortsluiting is ontstaan.
Mocht er een component stuk zijn dan is er helemaal geen zoeken aan zonder apparatuur lijkt me?

[ Voor 3% gewijzigd door Artwido op 18-07-2004 11:44 ]

Verwijderd

Probeer eens een ander toetsenbord aan te sluiten. Ik denk dat hier het probleem in zit. Het piepen komt waarschijnlijk doordat er een toets vastzit.

• mahi
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

mahi

God bless GoT

Verwijderd schreef op 18 juli 2004 @ 12:51:
Probeer eens een ander toetsenbord aan te sluiten. Ik denk dat hier het probleem in zit. Het piepen komt waarschijnlijk doordat er een toets vastzit.
Wel erg onwaarschijnlijk dat het een vasthangende toets is als de computer ook piept wanneer er helemaal geen keyboard aangesloten is...

Heb je misschien je PS/2 keyboard/muis uitgetrokken/ingestoken terwijl de PC aan stond? In de meeste gevallen gaat dit goed, maar PS/2 is geen hot plugging poort en kan hierdoor beschadigd raken. Je zou verre van de eerste zijn...

A bus station is where a bus stops. A train station is where a train stops... On my desk I have a workstation.

• Artwido
Een ander toetsenbord heb je in mijn startpost kunnen lezen heb ik al geprobeerd.
Namelijk een usb-keyboard. deze heeft ook nog een ps2 aansluiting maar in beide gevallen werkte dat niet.

En de ps2-stekker is er naar mijn weten niet in- en uitgeweest. Het enige wat ik zou kunnen bedenken is dat misschien aan het snoer van de muis getrokken is?

Ik zit nu dus eigelijk in dubio, als er namelijk sluiting is ontstaan door de ps2-aansluiting om de pc weg te halen en deze om te ruilen met een andere die ik nog heb staan op zolder.
Of is deze storing eenvoudig te verhelpen?
Pagina: 1