Etech adsl modem werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• killerbee17
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-06-2024
Ik heb een etech adsl modem van zonnet en deze werkt niet. Er worden bytes verzonden en ontvangen maar geen pagina's geopend. Tot opeens... het werk, maar niet lang. Er is gaan touw aan vast te knopen. Hij doet het gewoon niet met uitzonderingen. Het gaat om een win98 pc. Hetzelfde modem aan een winXP laptop gekoppeld en het werkt gewoon. Ik heb de software al opnieuw geïnstalleerd maar dat lost niets op.

wwweet ik veel...

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-02 15:37

Nik

Wellicht moet je eens de instellingen vergelijken. XP doet heel wat makkelijker over een breedbandverbinding dan W98. Pak gewoon die laptop ernaast en kijk naar IP instellingen, enz enz. Misschien ook iets met een MAC adres doen? Er is vast en zeker wel iets over te vinden op de site van Zonnet :)

• killerbee17
ip adressen enzo: gewoon automatisch.

zonnet website:
Note: Het USB modem werkt niet onder Windows 95, NT en in sommige gevallen ook niet onder Windows 98 Eerste Editie (zoals bij Zon ADSL Gratis).
(Het USB modem werkt wel in combinatie met Windows 98 (SE)).
hmm es ff win98 SE installeren dan maar

wwweet ik veel...

• Nik

Nik

Kijk dat lost al heel wat op ;)

• killerbee17
het installeren van windows 98 SE wil niet en formatteren kan ik niet doen omdat het niet mijn pc is :(

wwweet ik veel...

• sMoKeFiSh
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:24
Hoezo kun je hem niet formatteren? De keuze lijkt mij redelijk simpel als het voor een ander is. Je zegt gewoon als ik hem formatteer dan werkt internet en anders niet :) Willen ze data bewaren dan ofzo?

Full Electric | 2x Deye 12KSG04LP3 met 1.680Ah LFP 51,2V (4x Seplos Mason 280, 2x Seplos vertical 280) | 23,3 kWp PV

• killerbee17
Ja data en programmatjes en ik moet het vanavond afhebben dus als ik die hele pc weer in orde moet maken lukt dat denk ik niet vanavond.
Maar er moet toch ook wel een normale oplossing zijn voor m'n probleem?? :?

owja de websites van zonnet en e-tech hebben ook geen antwoord behalve dat van zonnet dat het misschien niet werkt op win98 eerste editie (maar dit wordt direct weer tegengesproken)

[ Voor 32% gewijzigd door killerbee17 op 16-07-2004 20:12 ]

wwweet ik veel...

• Nik

Nik

Kun je geen update doen naar SE?

• killerbee17
ik heb een SE cd geprobeert maar hij zegt "deze versie van windows kan niet worden ge-update" ofzoiets

[ Voor 30% gewijzigd door killerbee17 op 16-07-2004 20:32 ]

wwweet ik veel...

• killerbee17
windows 98 SE staat er bijna op ... nou maar hopen dat het dan werkt....

wwweet ik veel...

• killerbee17
hmm het lijkt nu te werken maar er is best kans dat hij zo weer uitvalt

eerst werkte het niet. toen heb ik winipcfg opgestart en op vernieuwen geklikt. Toen vond ie opeens een DHCP server en het werkte
het blijft vaag....

wwweet ik veel...

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-02 17:04
staat er in de tussentijd een P2P programma open en te verzenden/ontvangen...?

dan kan dat heel goed de boosdoener zijn
de combinatie Win98/ADSL/P2P werkt namelijk wel, maar totaal niet stabiel, waardoor de verbinding dan *plots* en willekeurig kan verdwijnen

mocht dat het zijn,
dan is er een oplossing die kan werken (per geval verschillend)
het ligt namelijk aan een *.DLL file die in Win98 slecht met ADSL omgaat, maar in nieuwere Windows-versies wel goed is... dus die file daaruit halen en in '98 over de oude kopieren werkt in sommige gevallen

(voor een precieze omschrijving moet je even zoeken hier op GoT, is al een paar keer langsgeweest)

Leeg - Sinds 20180907

• killerbee17
er draait geen p2p programma
en ondertussen staat er dus win98SE op en volgens mij werkt het nu wel
en anders ... na de vakantie meer :P

wwweet ik veel...

Pagina: 1