Weet iemand hoe zo'n cassette heet waarmee je je discman kunt verbinden met een cassettespeler in de auto? En misschien waar je zoiets kunt kopen, alvast bedankt
Hoe het heet? Tsja, bijna elk vaag merk geeft er een ander naampje aan 
Meestal iets van "Car CD Cassette Adapter" of zo.
Bij vrijwel iedere auto/hifi zaak kun je ze kopen. Werkt nog best goed
Meestal iets van "Car CD Cassette Adapter" of zo.
Bij vrijwel iedere auto/hifi zaak kun je ze kopen. Werkt nog best goed
micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©
Verwijderd
ik kan ook niet op een naam komen, maar ik kan je wel zeggen dat je de resample naar 22kHz zeker wel hoort ! Dus verwacht er niet teveel van.
Toevallig heeft mijn vader er vandaag nog een gekocht. We gebruiken zo'n ding altijd in de auto omdat wij geen cd-speler in de radio hebben zitten alleen nu was dat bandje kwijt.
Hij heeft hem in Maastricht gekocht bij "de handyman" (een of ander elektronica zaakje volgens mij) voor 15€. Waar je ze verder nog kunt krijgen zou ik niet weten.
Hij heeft hem in Maastricht gekocht bij "de handyman" (een of ander elektronica zaakje volgens mij) voor 15€. Waar je ze verder nog kunt krijgen zou ik niet weten.
Eh... Resample naar 22 kHz? Waar haal je dat vandaan?Verwijderd schreef op 16 juli 2004 @ 18:43:
ik kan ook niet op een naam komen, maar ik kan je wel zeggen dat je de resample naar 22kHz zeker wel hoort ! Dus verwacht er niet teveel van.
Een cd heeft een samplerate van 44.1 kHz en mc is hartstikke analoog, dus als je een cd-naar-mc-converter in de (analoge) line-out van de cd-speler stopt wordt er niks geresampled.
PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter
Kwaliteit van die dingen is imho ruk..
(veel) betere optie is imho een FM zendertje zoals de Rilex. Die heb ik zelf, werkt een stuk beter. Onderweg op vakantie mooi muziek gehad vanaf de laptop zonder ook maar IETS hoeven te veranderen aan de autoradio
edit:
Draadloze FM Transmitters
Officieel niet (meer) toegestaan geloof ik, maar prima te krijgen op marktplaats oid en het werkt naar mij mening een stuk beter dan die brakke k*tcassettebandjes
(veel) betere optie is imho een FM zendertje zoals de Rilex. Die heb ik zelf, werkt een stuk beter. Onderweg op vakantie mooi muziek gehad vanaf de laptop zonder ook maar IETS hoeven te veranderen aan de autoradio
edit:
Draadloze FM Transmitters
Officieel niet (meer) toegestaan geloof ik, maar prima te krijgen op marktplaats oid en het werkt naar mij mening een stuk beter dan die brakke k*tcassettebandjes
[ Voor 32% gewijzigd door DJSmiley op 16-07-2004 22:18 ]
Die cassettebandjes werken wel, maar de geluidskwaliteit is vrij brak, vooral de hoge tonen dan. Een FM-zendertje is iets beter, ideaal is natuurlijk als je een line-in op de autoradio hebt...
Let trouwens wel op dat je de adapter makkelijk kan openschroeven (en dat het niet met een kliksysteem oid werkt). Die rotkabeltjes gaan echt om de maand kapot bij intensief gebruik, en daar moet dus telkens weer een nieuwtje in
Let trouwens wel op dat je de adapter makkelijk kan openschroeven (en dat het niet met een kliksysteem oid werkt). Die rotkabeltjes gaan echt om de maand kapot bij intensief gebruik, en daar moet dus telkens weer een nieuwtje in
pas geleden een gehaald voor me meisie, wat een bakker zooi, heb direct een radio-cd speler voor d'r gekocht, 't liep namelijk regelmatig vast, pakte hem niet kwali was slecht
Verwijderd
Toch wel ! het is idd analoog maar een casette heeft nog steeds maar een preciesie van 22kHz ... (mss is samplerate een slechte woordkeuze)Flotter schreef op 16 juli 2004 @ 21:49:
[...]
Eh... Resample naar 22 kHz? Waar haal je dat vandaan?
Een cd heeft een samplerate van 44.1 kHz en mc is hartstikke analoog, dus als je een cd-naar-mc-converter in de (analoge) line-out van de cd-speler stopt wordt er niks geresampled.
Pagina: 1