Toon posts:

asus of acer laptop?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Oke ik ben de zoveelste die hulp nodig heeft bij het uitzoeken van een laptop, sorry 8)7 !!
Dit word voor mij de eerste laptop en ik vind het moeilijk om een keuze te maken dus vraag ik het hier even. Ik heb al heel wat topics erover gelezen (tot ergernis van mijn vriendin!!) en ben er bijna uit denk ik !!
Ik ga de laptop vnl. gebruiken voor draadloos internetten op de bank, school (Excel, word, frontpage, powerpoint), de spellen UT / half life / falcon 4.0, en dvd’s in het vliegtuig als ik voor mijn werk weer eens naar Amerika moet!!

Het gaat mij uiteindelijk om de volgende modellen:

De asus M6000ne (vnl. om de 9700 met ‘maar’64 mb)
De acer ferrari 3200 (mooi, 64 bits amd, 9700 met 128 mb)
De asus W1000 (mooi, breedbeeld)

De vragen waar ik nog mee zit zijn:

Hoe is de ervaring met een breedbeeld scherm, als ik een lagere of ‘vierkante’resolutie kies vult ie dan nog wel het hele scherm?

Het goed afspelen van bv half life 2 (als ie eindelijk uitkomt) is een MUST dus krijg ik geen spijt van de 9600 met 64 mb ipv de 9700 met 128 mb?

Is het voordeel van de amd 64 bits van de ferrari zo groot dat ik het ontbreken van breedbeeld en goede accuduur maar voor lief moet nemen???????

O ja qua budget wil ik het liefst onder de 1900 blijven !!
Heeft iemand suggesties, tips, sterke en zwakke punten van de betreffende laptops of alternatieven die ik over het hoofd heb gezien ????

Verwijderd

Als ik alle randvoorwaarden zo zie dan zo ik de Allrounder nemen en dat is de Asus M6000ne. De accutijd, en prestaties zijn gunstig voor een gebruiker die de wensen heeft de jij uiteen zet. Zie ook het hoofdtopic van aikleer...

_/-\o_

Verwijderd

Notebook best buy guides

van aikeleer... ;)

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:27

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

niet alleen van Aikeleer hoor :)

ping 127.212.23.124

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 juli 2004 @ 18:32:
De asus W1000 (mooi, breedbeeld)
Ik krijg deze morgen. Dus ik kan er morgen pas wat over zeggen :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 16 juli 2004 @ 20:54:
[...]

Ik krijg deze morgen. Dus ik kan er morgen pas wat over zeggen :)
Tja qua uiterlijk lijkt deze me errug mooi.
Kun je misschien een revieuw schrijven en natuurlijk wat pics als het kan !!!!!!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 juli 2004 @ 22:24:
Tja qua uiterlijk lijkt deze me errug mooi.
Kun je misschien een revieuw schrijven en natuurlijk wat pics als het kan !!!!!!
Ja zal ik doen. Die post ik overigens wel hier:
Asus W1000n vs. M6000
Daar had ik het al beloofd ;)

Verwijderd

Het mooie van de asus is dat er een dual dvd brander inzit. Of vergis ik mij nu als ik denk dat die 8 gb kan schrijven?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 juli 2004 @ 12:18:
Het mooie van de asus is dat er een dual dvd brander inzit. Of vergis ik mij nu als ik denk dat die 8 gb kan schrijven?
welke asus? In die w1000 zit een dvd +/- writer

Ik weet niet of die dual kan... heb ik eigenlijk niet opgelet.

Overigens is het een mooi ding. Ik heb nu zo een beetje alles geinstalleerd en ik ga even zo een programma gebruiken om alles te zien van het apparaat.

Even checken of alles erop zit :)

• FongWan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-01 07:02

FongWan

The Stormrider ...

Asus heeft geen DUAL LAYER brander, is gewoon dual brander in de zin van + en - rw

BTW ik heb de Asus Ne
15 inch
1,7 Dothan
54Mbit wlan
60GB 7200RPM
1x512MB
DVD -/+ rw combo

@rsvmakkie
Voor de rest, zie deze link voor hoe de Ati M9600 met 64MB scoort met half life 2 en andere games. De Ati 9700 doet het grofweg tussen de 15 a 35% beter als ik het goed heb, zie ook vooral de links in de quote.

http://www.anandtech.com/mobile/showdoc.html?i=1866

Uit het Asus M6000N topic:
FongWan schreef op 09 juli 2004 @ 12:45:
Puur toevallig,

zie de frontpage, voor een Acer Ferrari vergelijking, in de review op tom's hardware worden Baniassen vergeleken met de AMD64 lees de review door en trek zelf je conclusie.

nieuws: Ferrari-notebook met Athlon 64-proc op de staart getrapt

http://www.tomshardware.com/mobile/20040708/index.html

en een review van de Asus NE met Dothan.

http://www.digit-life.com/articles2/asus-m6000/asus-m6.html

Ik zou zeggen zet de benchmark resultaten van de twee reviews naast elkaar en je bent klaar.

Succes met de keuze en laat het weten wat je van plan bent.

[edit:]
Over de toekomst, tja mijn mening is als volgt. 64bit is leuk maar aangezien WinXP 64 pas eind van het jaar komt en voordat alle software weer echt optimaal gebruik gaat maken van 64bit ben je denk ik al pak hem beet eind 2005 vooral als je zelf alle software opnieuw moet aanschaffen.

Dan heb je je laptop als je hem nu koopt al anderhalf jaar. Die anderhalf tot 2 jaar voordat je dan weer een nieuwe laptop koopt kan je ook wel uithouden met 32bit in mijn opinie. Maar goed, das mijn mening over 64bit vs 32bit.

Tenzij je van plan bent op UNIX of Linux op je notebook te draaien dan wordt het denk ik een ander verhaal.

Voor de rest van je eisen kan je met beide notebooks meer dan voldoende de dingen doen die in je lijstje heb vermeld.

DVD branden is misschien een beetje tricky op de Acer aangezien je een 4200RPM schijf hebt maar dat zou denk ik geen probleem moeten zijn :? Ik weet niet wat de theoretische doorvoersnelheden zijn per schijf en wat je nodig hebt voor dvd branden.

Just my 2 extra cents.
BTW daarnaast heeft Acer maar 1 jaar garantie en Asus 2 jaar global waranty.

[ Voor 6% gewijzigd door FongWan op 17-07-2004 14:11 ]

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |

Verwijderd

Ohw hmm lekker misleidend dan die dual :( Sorry mijn fout, wauw ik had hem op die basis al bijna besteld... :S

• FongWan

FongWan

The Stormrider ...

Dual layer is pas net uit voor de thuis computers, denk dat het voorlopig nog wel even gaat duren voordat deze in notebooks zelf verschijnen.

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |

• Metalrick
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:20

Metalrick

tcpdump ninja

breedbeeld is echt tof! lekker dvd kijken, de radeon 9700 64 mb (met lichtelijke overclock ;) ) draait far-cry moeiteloos hij gamed erg relaxed! veel succes met je keuze (misschien moet je nog even in de acer aspire serie kijken zitten leuke laptops tussen voor een leuk bedrag ;)

Verwijderd

WRXSTI schreef op 17 juli 2004 @ 19:30:
(misschien moet je nog even in de acer aspire serie kijken zitten leuke laptops tussen voor een leuk bedrag ;)
bv. de Acer Aspire 1620 met een P4 3Ghz en Radeon 9700 64mb... (in België kost ie 1500 euro, maar in Nederland wss weer een stuk minder... :r

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:24
Acer Aspire 1200 serie dacht ik, die was echt mooie combinatie alleen geen dvd brander :(. Voor de rest mooie laptop, ook wel wat zwaarder dan een normale laptop.

Verwijderd

Topicstarter
Gisteren even naar pcsnel gereden op de motor om de w1000 of m6000 te bekijken.
Helaas hadden ze niets staaan :(
Toen naar mycom, die hadden de m6000 staan en die ziet er al erg gelikt uit maar ik ben zooo benieuwd naar die w1000 dat ik nog geen keus kan maken.

Ik blijf zoeken, als iemand een zaakje weet waar die staat dan hoor ik het graag!!

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 26-01 08:51
Halflife 2 gaat zelfs niet met een mobile rad 9700 128mb goed draaien op hoge settings.

• FongWan

FongWan

The Stormrider ...

Zoutvat schreef op 18 juli 2004 @ 10:35:
Halflife 2 gaat zelfs niet met een mobile rad 9700 128mb goed draaien op hoge settings.
Euh waar haal jij die info vandaan :?
Kan je die onderbouwen met lionks en benchmarks want zoals ik hier zie bij AnandTech moet het goed te doen zijn:

http://www.anandtech.com/mobile/showdoc.aspx?i=1866&p=9

En dat zijn nota bene benchmarks met een Ati M9600 128MB

Hier benchmarks met een Ati M9600 en Ati M9700 van Return to Castle Wolvenstein en Serious Sam, nu weet ik niet hoe nieuw en intensief die zijn maar die kan je ook nog wel aardig spelen lijkt mij.
http://www.digit-life.com/articles2/asus-m6000/asus-m6.html

En zie hier nog wat benches van een Ati M9700 128MB op Tom's Harware:
http://www6.tomshardware..../acer-ferrari3200-07.html

Op 1024x768 zijn alle games volgens mij wel goed te spelen. Far Cry schijnt immers ook goed te doen met de meeste settings aan op 1024x768, ik kan allee niet meer de post vinden anders had ik hem gequote voor je.

Pagina: 1