Live! 5.1 / Soundstorm

Pagina: 1
Acties:

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Heb een 5.1 setje gekocht, Creative T5400. top overigens! geluid is goed, bass oke, ben tevreden, helemaal omdat ik ook niet zoon hele grote kamer heb. Wat mij wel opvalt is dat de achterste rear speakers niets doen als ik gewoon mp3tje speel. toch wel jammer?

Heb een Asus A7N8X-E-Deluxe, met Soundstorm chip onboard, die ook 5.1 ondersteund en ook goed is. Maar heb ook nog een Creative Soundblaster Live! 5.1 Digital liggen. Welke van de twee is nu het beste? Ik dacht dat misschien het speakersetje het het beste doet op de Live! kaart? Ondersteunen beide dezelfde standaarden enzo..

• Slogra
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Ik heb van mensen gehoord dat de Soundstorm beter is dan de live. Ik ken je boxjes niet maar ik zou ze proberen via een digitale connectie aan de Soundstorm te hangen. Hiermee vermijdt je de ongetwijfeld slechte DAC van de soundstorm (hoewel deze waarschijnlijk minder slecht is dan die van de live).

Surround signaal zal met de Soundstorm naar Dolby Digital geencodeerd worden en er hoeft dus maar 1 digitaal kabeltje tussen te hangen. Maar elk voordeel heeft z'n nadeel want door naar Dolby Digital te encoden verlies je altijd iets aan geluidskwalteit.
Zorg dus dat je bij stereo geluid 2 kanaals PCM naar je boxen stuurt en geen Dolby Digital.

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
digitaal kan niet toch? dat ondersteund die T5400 niet. Ik had begrepen dat het analoge signaal van de Nforce brakker was dan SBLive! 5.1 Dus wanneer je digitaal gebruikt, is Nforce beter, maar analoog is de SBlive weer beter..

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Bar-Le-Duc schreef op 16 juli 2004 @ 17:28:
Heb een 5.1 setje gekocht, Creative T5400. top overigens! geluid is goed, bass oke, ben tevreden, helemaal omdat ik ook niet zoon hele grote kamer heb. Wat mij wel opvalt is dat de achterste rear speakers niets doen als ik gewoon mp3tje speel. toch wel jammer?
MP3 heeft sowieso geen 5.1 geluid-ondersteuning, dus is het ook niet zo gek, dat hij dan niet in 5.1 'weergegeven' wordt... Je kan wel door middel van een plugin in WinAMP 5.1 geluid 'dwingen'...
Maar je kan daarvoor ook gewoon kloning aanzetten, op je Soundstorm control panel...
Heb een Asus A7N8X-E-Deluxe, met Soundstorm chip onboard, die ook 5.1 ondersteund en ook goed is. Maar heb ook nog een Creative Soundblaster Live! 5.1 Digital liggen. Welke van de twee is nu het beste? Ik dacht dat misschien het speakersetje het het beste doet op de Live! kaart? Ondersteunen beide dezelfde standaarden enzo..
In dit geval, zou ik Soundstorm gebruiken, heeft geloof ik ok GoT of op opT.net gestaan, dat de Soundstorm gelijk is aan, zo niet beter is dan Audigy 2 kaarten... ;)

• Aapenootjes
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-07 02:48
Als je achter ook geluid wilt moet je in nvidia nvmixer (als je de nieuwste versie hebt) bij surroundinstellingen als coderingsoptie kloon aangeven. Als het goed is heb je dan wel geluid achter bij gewoone muziek. Ik gebruik zelf ook de digitale uitgang en ben er erg tevreden mee maar ik weet niet of jou setje wel een digitale ingang heeft. Ik heb dolby digital encoding altijd aanstaan, misschien is pro logic 2 van mijn versterker wel beter maar dat verschil hoor ik toch niet (sommige anderen misschien wel).

oops beetje te laat, typte veel te traag en werd gestoord door mijn moeder :+

[ Voor 8% gewijzigd door Aapenootjes op 16-07-2004 18:36 ]