[MS Access XP + IIS] Data-Access niet toegankelijk

Pagina: 1
Acties:

• Zodiac
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-07 20:39
(jarig!)
Oke beste Tweakers, hier iets waar ik even niet uitkom:

Ik heb een kleine database gemaakt met daarin wat films. Nu heb ik hier ook een Data-Accesss pagina van gemaakt.

Vervolgens, in mijn creatieve waas, dacht ik: Waarom niet gelijk een webpagina er omheen voor de aankomende LAN Party?

Dus ik met Dreamweaver een simpele pagina gemaakt met een linkje naar de Access pagina. Ook heb ik IIS 5.1 geinstalleerd (Windows XP) om zo een webserver voor 10 connecties op te zetten.

En nu het probleem: Wanneer ik via een andere computer in mijn thuisnetwerkje de pagina oproep, krijg de melding dat er een beveiligingsfout is opgetreden, vervolgens dat een gegevens/schijffout is opgetreden en vervolgens krijg ik wel de database te zien, maar niet de gegevens.

Mijn instellingen in IIS zijn als volgt (Voor de gehele website):

De bron is een map op mijn computer

Leesrechten
Toegang tot scriptbron
Logboekregistratie
Indexeren
Bladeren door mappen
(Heb nog alles eens aangevinkt om te kijken of het uitmaakt - Niet dus)

Bronmap is de map waarin de index.htm en films.htm staan.

Bij Mapbeveiliging staat gewoon Anonieme toegang aan. Heb ook nog eens een gast account gemaakt om het te proberen, maar dit hielp ook niet.

Ik dacht mij zelf als een redelijk ervaren Office gebruiker te zien die ook wel wat van netwerken, security en accounts afwist (MBO systeembeheerder opleiding...) maar schijnbaar heb ik toch liggen slapen tijdens de les.

Zelf (lokaal) kan ik wel de database oproepen via http://localhost of http://computernaam en vandaar naar de database navigeren: Krijg wel beveiligingswaarschuwingen, maar niet dezelde als de PC waarmee ik via het netwerk mijn PC benader om de database te bekijken. Op die PC staat ook Access XP geinstalleerd, met Office Webcomponents.

Wie o Wie weet wat ik verkeerd heb gedaan, en kan me een duwtje in de goede richting geven? Alvast bedankt.

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 18:23

Boss

+1 Overgewaardeerd

Kan je wel andere pagina's bekijken die je op je bak hebt staan (vanaf een andere computer)?

Ik denk dat de rechten van die IIS anders nl gewoon niet goed staan. Maar echt veel weet ik er ook niet van af, puur een gokje.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Verwijderd

Als ik me iet vergis moet je even kijken of je de IUSR_blablabla gevbruiker van IIS wel rechten hebt gegeven op je database en op je websites.
Als die alles mag overal, kun je misschien beter de in Access ingebakken webpagina-maak wizard abusen dan dreamweaver. ik weet nog dat degene die de BHD stats runde ook een weekend heeft zitten vloeken omdat de enige manier om access gegevens netjes in z'n websiteje te krijgen dus de access wizard was, en dat hij met frontpage en dreamweaver permanent errors bleef krijgen.

• Zodiac
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-07 20:39
(jarig!)
Argh... Bedankt voor de antwoorden.

Misschien dat ik me dan toch maar eens ga verdiepen in SQL en PHP. Access gezeik is eigenlijk vragen voor problemen.

Maar goed, als iemand anders nog antwoorden of tips heeft zijn ze zéér welkom! Alvast bedankt.

Oh, en Knettergek: Ik gebruik ook de Data-Access wizard om de pagina te maken. Vanuit een pagina die ik maak in Dreamweaver navigeer ik dan naar de Data-access pagina. Maar dat boeit allemaal niet: Alleen de Data-access pagina's geven fouten...

Update: Ok, krijg nu nog maar 1 melding, waarna ik gewoon door naar de database kan - Alleen... Er worden geen procesgegevens (data) getoond in de daarvoor bestemde vakken |:(

[ Voor 46% gewijzigd door Zodiac op 18-07-2004 19:39 ]